Driv3r: bukás a köbön

Driv3r: bukás a köbön

2005. március 21. 01:17, Hétfő
Grafika: Ne tévesszen meg senkit egy screenshoot sem! A valóság nem az, vagy amennyiben nem voltak képesek csak nVidiára optimalizálni, akkor szégyelljék magukat, akkor azért a két csillag. A bosszantó hibák, mint a hibás textúrák, hibás scriptek, kedvem lenne még egyet levonni, de a terep maga (messziről) nem néz ki rosszul.

Így a végére egy-két gyöngyszem: motorral probléma nélkül viszek el három köztéri padot, de egy emelkedőről ugratás után akkorát esik szegény Tanner, mint ide Nagykáta. Amikor a küldetést adó karakter beül a kocsiba és véletlenül arról az oldalról szállnék be, akkor simán beül az ölébe és áthuppan a volán mögé - na ez nem volt semmi. Az ugrás animációja úgy néz ki, mint egy dagadt apuka balettbemutatója, ráadásul, ha valami akadály előtt ugrunk, akkor mátrixos lassulás is párosul ehhez. Egy ajtó előtt állva lövök befelé a szobába, a célpont összeesik az ólomzáportól, de közben egyre több golyónyom jelenik meg az ajtó mellett balra a falon. Végül az uszoda, ahol nem kell víz, de mégis lehet csobbanni. Ez annyira tetszett, hogy inkább kétszer is leírom. Pont.

Kezelőfelület: Egy PC-re kiadott játék igenis irányítható kell legyen billentyűzetről. Nem hiszem, hogy aki az alapbeállítást összeállította sosem játszott volna még PC-n, pedig nagyon úgy fest. Én több mint 15 éve játszom, de ilyen káoszt még nem láttam. Kormány, joypad OK, de ugye ezek általában a konzolosok eszközei. Ezért a borzalomért meg a világért se vegyen senki semmit!

Játékmenet: Nagyon kellemes átvezető animációk, átlagos, de jó krimi történet. Ahogy fentebb is említettem, ha a küldetések nem lennének olyan bugyuták és szenvedősek, akkor felejthető lenne minden más hiba. Magát a sztorit szívesen nézném meg este egy filmben, tehát az ötlet annyira nem rossz. A játékban több mint 70 járművet vezethetünk, melyek között a legtöbb természetesen autó, de a floridai hangulathoz kötelező a motorcsónak is, illetve helyet kaptak motorok is a garázsban. A legtöbb járműről 20 alkatrészt bonthatunk le. Persze ez a teljesítmény rovására nem megy, maximum a teljes amortizáció után nem megy tovább a kocsi. A normál küldetéssorozat mellett megtalálhatóak a beteges külön játékok is, mint a korábbi részekben is. Kedvencem, mikor 20 rendőrjárgány kamikaze taktikával próbál levadászni.

Hangeffektek és zene: Erről már nem is mertem korábban írni. Borzalmas. Az autók hangja még tűrhető, de a motor és motorcsónak zajától a falra lehet mászni. Mikor egyik küldetéshez motorcsónakba kellett ülnöm, kedvesem ijedten rohant be a fürdőszobából, hogy mi ez a hang? Azt hitte, hogy porszívó. Mondtam neki, hogy motorcsónak. :) A motor süvítő hangja pedig minősíthetetlen. A fegyverek hangját valószínűleg egy 90-es évekbeli Atari játéktermi szoftverből szedték ki. Ennek a témának a non plus ultrája az, hogy a járművek kb. 5 másodperc alatt elérik a maximális fordulatot és onnantól kezdve monoton maraton. A zenére ennyi borzalom mellett nem is nagyon lehet emlékezni. Az átvezetőkben tipikus amerikai filmes muzsikák szólalnak meg, de egyébként nem menti meg a zene sem a játékot.

Összegzés: Gyanítom, hogy ezek ellenére is megtalálja célközönségét a program, de biztosan nem a magára adó igényes PC-játékos polcán landol majd a doboz. Hozzá nem értő szülők elkövethetik azt a merényletet, hogy megveszik csemetéjüknek, aki majd szigorúan letolja elejétől a végéig, de mivel hamar túl lehet rajta lenni, ezért szerencsére maradandó károsodást nem okoz senkinek. Ez egy rossz vicc volt, és minden reményem a GTA: San Andreasban van. A korábbi részek is nagyon jók voltak, a Vice City sem lett rosszabb, és néhány megszokható butaságon kívül profi anyagnak számítottak, tehát nyár közepéig ki kell bírni a műfaj szerelmeseinek.

Néhány letölthető videó:
  • 1. videó
  • 2. videó
  • 3. videó


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások