Vizsgálják, hogy a T-Online megtévesztette-e a felhasználókat

Vizsgálják, hogy a T-Online megtévesztette-e a felhasználókat

2005. augusztus 8. 18:49, Hétfő
Több fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet is aggályosnak tartja azt, ahogyan a T-Online mintegy ötven előfizetőjének felmondta internetszolgáltatási szerződését; a hírközlési fogyasztói jogok képviselője vizsgálatot kezdeményez az ügyben.

A T-Online gazdaságossági okokra hivatkozva mondta fel az általános szerződési feltételekben szereplő 60 napos felmondási idővel ötven ügyfelének a szerződését. A felmondás hátterében az áll, hogy ezek az ügyfelek a normálisnál jóval több, havonta 150-250 gigabájt forgalmat is lebonyolítottak, s ez pluszköltségeket, illetve veszteségeket okoz a internetszolgáltatónak. Ellenben a vállalat friss közleménye szerint a döntés mögött az ügyfelek érdekeit szolgáló szempontok húzódnak meg.

Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője elmondta: "jogilag bármilyen szerződést fel lehet mondani, de ez az eljárás etikátlan. Egyrészt azért, mert a legnagyobb magyar internetszolgáltató teszi, másrészt azért, mert nem figyelmeztette a felmondás előtt a felhasználókat". Közölte, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóságon belül vizsgálatot kezdeményez az ügyben.

Az üggyel kapcsolatban Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság szóvivője elmondta: "azt kell megvizsgálni, hogy az alkalmazott felmondási jog szerepel-e az általános szerződési feltételekben. Amennyiben ilyen felmondási lehetőség szerepel a szerződésben, akkor a főigazgatóság feladata annak vizsgálata, hogy a felmondás nem jelent-e indokolatlanul egyoldalú előnyt a szolgáltató számára". Vizsgálni kell azt is, hogy a társaság nem tévesztette-e meg a fogyasztókat. Ha a szolgáltatást korlátlanként hirdette anélkül, hogy felhívta volna a figyelmet arra, miszerint bizonyos mennyiség letöltése után felmondhatja a szerződést, akkor ez megvalósulhatott, szögezte le.

Kathi furcsálta, hogy a korlátlannak hirdetett szolgáltatásban úgy tűnik, mégis van egy korlát, és rámutatott, hogy a fogyasztók megtévesztésének vizsgálata a Gazdasági Versenyhivatal jogkörébe tartozik. Közlése szerint ha a fogyasztókat megtévesztették, akkor a GVH anyagi szankciókkal élhet a szolgáltatóval szemben.

A GVH szóvivője az ügyben nem tudott az MTI-nek érdemben nyilatkozni, mivel a hivatal augusztus 20-ig zárva tart.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások