Sid Meier's Railroads

Sid Meier's Railroads

2006. november 3. 17:49, Péntek
A személyszállítás esetén a bevételek az alapján alakulnak, hogy egy adott távolságba milyen gyorsan jutattuk el az utasokat. Érdemes 2-3-4 vagonos tiszta utasszállító szerelvényeket pörgetni a hálózatunkban. A legegyszerűbb, ha két biztosan egyszerűen elérhető várost kötünk össze, de kísérletet lehet tenni a körjáratokra is. Ilyenkor az útvonalat pixelről-pixelre át kell nézni, mert saját tapasztalatok szerint bármilyen kis malőr miatt képes eltévedni a sötét virtuálmasiniszta.

A régi jól bevált módszerrel próbálkozva, miszerint van egy komoly gerinchálózat, ami nem megy át városokon, hanem csak lecsatlakoznak róla a szálak, egész jó eredményt lehetett elérni. A játék egyik gyengeségeként számontartott síntelepítési procedúra azonban egy ilyen rendszernél idegösszeomláshoz vezethet.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A teherszállítás viszonylag egyszerűbben tervezhető, sőt ha valaki egy teljes ellátási láncot a kezében tart, akkor a profit is szép lehet. Fontos megemlíteni, hogy az áruknál teljesen mindegy, mennyi idő alatt és milyen messzire visszük, nem éri már meg a TTD-hez hasonlóan a világ végéről szenet hozatni. Az áruknak árfolyamuk van, ami kereslet-kínálat alapon változik. Gyakorlatilag, ha elárasztjuk a piacokat valamilyen dologgal, akkor a töredékére fog esni az ára. (Kivétel talán a fegyver és a gyógyszer, ezek mindig magasan maradtak).

Vegyünk egy példát. Van egy városunk, ahol van egy gyógyszergyár. Keressünk birkafarmot, ami nitrátot és gyajút ad, kössük be a hálózatba. A gyógyszergyárat vegyük meg, építsünk mellé egy ruhaüzemet is, majd keressünk közelebbi nagyvárosokat, ahol vevők a gyógyszerre és a ruhára. Ha a birkafarm közel van a célvároshoz, akkor akár saját egyéni vágányt is szentelhetünk a beszállítónak, fele-fele arányban 3-3, 4-4 nitrát/gyapjú szállító kocsit szereljünk fel. A városban mindkét üzem a miénk, tehát mikor a vonat beér a nyersanyagokkal és a gyár átalakítja, a profitja minket illet, tehát először sarc a nyersanyag szállításért, aztán a feldolgozásért, majd a készterméket elszállítva megkapjuk az újabb, egyébként magas szállítási díjat is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék rákfenéje az állítólag leegyszerűsített építési modell. Összesen négy variáció van. Vagy vonatot hozunk létre, vagy állomást, vagy sínt építünk, vagy a vágányok számát növeljük. Jól hangzik, viszont egy értelmes váltórendszer megalkotása tényleg idegösszeroppanás gyanús lehet. Eleve néha pixeleket kell az egéren mozgatni, hogy a kívánt irányba induljon az építkezés, illetve minden kapcsolódási pont (akkor is ha azonos helyen van) egy külön lámpát hoz létre. A legegyszerűbb a bevált kettéágazó többszörözés, de a vonatok sokszor tesznek rá, hogy egy lámpával beljebb egy másik vonat jön szembe, ami tényleg hihetetlenül idegesítő tud lenni, főleg 30-40 vonat esetén.

Az tény, hogy a vasútépítés nem egyszerű dolog és megvannak a kötöttségei, de legszívesebben széttörtem volna a billentyűzetet, mikor egy egyszerű átkötés helyett egy cifra híd jelent meg, amit persze nem lehetett megépíteni, mert fizikailag lehetetlen lenne. Sőt meglepő, hogy a keresztváltó, mint olyan nem létezik, pedig igen hasznos lenne, ha az útvonalválasztásnál úgymond sávot tudnának váltani a vonatok. Nagyon jól el lehet szórakozni a játékkal, de emiatt a fiaskó miatt szerintem kukába kerül a legtöbb helyen nagyon rövid idő alatt, de legalábbis járhatna 3 csomag nyugtató is a doboz mellé.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások