Sid Meier's Railroads

Sid Meier's Railroads

2006. november 3. 17:49, Péntek
Grafika: Egyértelmű, hogy ez kiemelt pont volt a játékban. A Railroad Tycoon III is már 3D-s grafikával büszkélkedhetett, de erre az epizódra már egy jóval kiforrottabb megjelenés jellemző. Nagyon szépen kidolgozott épületek, tereptárgyak és vonatok, látványos effektek, szép füst és víz fogadja a játékost. A szimulációk esetén ennél jobb grafikára nem hiszem, hogy vágyna bárki is, sőt azt hiszem, hogy sokan megelégednének szerényebbel is, ha nem falná az erőforrásokat.

Az effektekhez természetesen erős videokártya szükségeltetik, viszont önmagában az sem elegendő, mert a játék memóriaéhes fajta. A teszt során a rendelkezésre álló memóriamennyiséget teljesen felzabálta, (1 GB-ból 800 Mbyte-ot foglalt el, a többi az XP-t és barátait tartotta életben) és ezután fura lassulásokat produkált. 2 Gbyte ajánlott.

Kezelőfelület: A variációk száma valóban nem nagy, elég egyszerűen megtanulható a menedzsment rendszer vezérlése. A statisztikai és a küldetésekkel foglalkozó részek jól átláthatóak, semmi nincs túlbonyolítva. Tény, hogy például az árfolyamváltozások sokszor esetlegesnek tűnnek, nem mindig van bennük logika. A vonatok összerakása, útvonaltervezése teljesen rendben van. Bármelyik állomáson le- és felszerelhetünk plusz vagonokat, vagy akár üresen is visszaküldhetjük a mozdonyt, minden csak tervezés kérdése.

A síntelepítés rituáléja viszont nagyon fárasztó és idegölő. Ha eleinte valaki nincs képben a kombinációkkal és azzal, hogy a vonatok hogyan választanak útvonalat, akkor egy félóra játék után káosz lehet a térképen. Körülbelül a 8. meccs környékén már elég jól lehet venni az ilyen akadályokat, de ahány játék annyi szívatás.

Játszhatóság: Mivel nagyon kevés pálya van, ezért feltételezhető hogy hamar bele lehet unni a játékba. Valamiért nem adja a TTD varázsát, amit még sok évvel a kiadás után is szívesen elővesznek sokan. Sokmindenben hasonlít a Railroads is hozzá, de mégsem ugyanaz. Itt is lehetőség van tovább játszani az időlimitnél, de hiányoznak a modern vonatok, néhány kivétellel, de ezek nyilván egy kiegészítő formájában rövidítik majd meg a játékost. Pozitívum viszont, hogy a szcenáriókon belül valóshoz hasonló szituáció rajzolódik ki, az adott régió és korszak kihívásaiba kapcsolódunk be a vasút oldaláról.

Zene, hang: Nem hiszem, hogy be kellene mutatni a vasútszimulátorok hangulatvilágát megjelenítő wurlitzer muzsikákat. Mindig az adott szcenárióhoz, városhoz köthető dallamok csendülnek fel, s ugyan nem szól folyamatosan a zene, ha egy adott város felé húzzuk a fókuszt, akkor megszólalnak a helyi dallamok kb. 100 rövid country/jazz/blues/klasszikus hangulatú dal formájában. Az Assets alkönyvtárban mp3 formátumban meglelhetőek külön, érdemes belehallgatni, nagyon jók a játék nélkül is.

Összegzés: Sajnálatos, hogy egy éppen igen fontos, sőt kritikus részt voltak képesek elrontani az egyébként nagyon ígéretes, hangulatos és kedves játékban. Ha valakinek van türelme ahhoz, hogy kitapasztalja az új, a fejlesztők szerint egyszerűsített sínpakoló rendszert, akkor sok örömet okozhat a játék. Később biztosan sok-sok pálya megjelenik hozzá, biztosan kapunk kiegészítőt is, így ahogy van viszont elég ambivalens érzéseket kelt a dolog. Akik a régi nagyok megszállottjai voltak, azoknak kissé csalódást is okozhat, akik még most kóstolgatják a műfajt, azoknak viszont tetszeni fog. A hangulat sokmindenért kárpótol, még talán egy újabb gigás RAM modul vásárlásáért is.

Kapcsolódó letöltések:
  • A játék demója
  • Bemutató videó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások