Warhammer 40k - Dawn of War: Dark Crusade

Warhammer 40k - Dawn of War: Dark Crusade

2006. december 1. 23:31, Péntek
A két új faj közül az első, a Tau Empire az egyetlen, akinek van valami keresnivalója a bolygón. Népük vészjelzést küldött a seregnek, akik azon nyomban elindultak megvédeni a hazát a hullahadaktól, de mire hazaértek, némileg több etnikummal találták magukat szemben. Kais vezér szintén egy igazi terminátor, bár ő inkább fegyverarzenáljának széles skálájával hódít. A Tau faj egyébként egyfajta szövetség, akik befogadnak bármilyen árva galaxislakót, ami igazán kedves tőlük.

Hadseregük is a sokszínűség jegyében készült, de adott csatában választani kell, hogy mely nemzeteket rántják elő a kalapból. Vagy a Mont'Ka, azaz gyilkos csapás vonalat követik, ami valóban komoly tűzerőt jelent, vagy a Kauyon, azaz türelmes vadász vonalat, ami a rejtőzködés és a csendes gyilkolás művészetét jelenti nekik. Általánosságban elmondható, hogy a Taukat onnan lehet megismerni, hogy nem nagyon szeretnek kezet fogni senkivel, hanem inkább messziről leszedik, ráadásul gyorsan, mielőtt az ellenfélnek esélye lenne bármit csinálni. Viszont ha mégis közel érnek hozzájuk, akkor sérülékenyek. Gépeik közül némelyik óriási tűzerővel rendelkezik és emellett erős is. Gyalogságukat ki lehet hegyezni a rejtőzködésre, ami jól jöhet olyan faj ellen, aki nehezen detektál.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik új faj a Necron. Ők a rosszfiúk, ha úgy tetszik. Nem sokat beszélnek, inkább plazma fegyverükkel bontanak le minden élőt molekuláira. Testük fém, vagy fém borítja őket és nincs szükségük a többi faj által használt két erőforrásra, csak a földgázra. Hierarchiájuk nem túl bonyolult, minden csatában a régi idők monolithját szeretnék új életre kelteni. Új egységeket is csak a monolithból csalhatunk elő, a többi épület kizárólag a bónuszokhoz és a fejlődéshez kell.

Az egyik legkellemesebb faj, hiszen a listening postok építésével felmegy a squad cap és az építési idő, ráadásul az alapegységeik, az élőhalott harcosok alkothatják majd a fő sereget is egyben. Nem nagyon érdemes cifrázni, hanem legyártani minél többet belőlük és ha esetleg elhullana pár, akkor a hős ügyesen feltámaszthajta őket, így akár a megengedett létszám a kétszeresére is dagadhat, mivel a feltámasztott egységek egy része új csapatot alkot majd. Járműveik nincsenek, csak becsomagolt hullák, akik mindenféle trükkre képesek, mint az ellenfél gépeinek elfoglalása vagy az elhullott hullák begyüjtése és szervizelése. Hősük, a Necron Lord egy igazán szimpatikus ember, vagyis élőhalott.

Néhány szóban képes összefoglalni bármely ellenfelének, hogy mit tartogat számára a jövő, kicsit sem érdeklik az ősi tikok és egyéb gyerekjátékok. A lényeg, hogy minden hideg, halott, zöld, sötét és fém legyen előbb-utóbb. A fajok balansza nagyon jól el lett találva, az új egységek sem borítottak nagyot, de talán a Necron kicsit erősre sikerült, persze van ellenük hatásos módszer. Egyetlen hibájuk, hogy nem csak csendesek, de lassúak is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A háború a Kronus 25 provinciáján zajlik, ezek közül mindegyik valamiféle bónuszt nyújt helytartójának. A legtöbb esetben ez egy egység lesz, amit a hősünk hurcolhat magával, harcról harcra. Ezeket a globális erőforrásainkból vásárolhatjuk meg, ami az elfoglalt területekkel együtt növekszik majd. Némelyik terület stratégiai bónuszokat ad, például megnövelt egység limit, megnövelt kezdő erőforrások csatákban, űrrepülőtér (bármelyik nem bázis provinciára ugorhatunk), előretolt bázis (egységek mellett épületek is vehetők a támadó csaták előtt). Így a kampány rész egy izgalmas társasjátékká avanzsálódik, ami viszont sajnálatos, hogy nem játszható a Risk mód multiban, pedig az lenne az igazán kemény móka, ha hét ember esne neki a térképnek.

Mint manapság minden valamirevaló RTS-ben, itt is komoly szerepet kapnak a hősök, vagyis ez esetben nevezzük őket parancsnokoknak. A legtöbb faj rendelkezik elsődleges és másodlagos parancsnokkal is. Fajonként változó, hogy ők erősek, vagy sok HP-vel rendelkeznek, spéci képességeik támadóak vagy bónuszt adnak. Az orkok parancsnoka például egy igazi gyilkológép, terminátor, éppen ezért csaták során nem is hozható elő olyan könnyen, mint a többi népnél. Kampány mód esetén a főparancsnokaink fejlődnek. Bizonyos célok teljesítéséért új felszereléseket választhatnak maguknak, ami növelheti az életerejüket, védelmüket, támadóerejüket.

Adott számú megnyert támadás vagy megvédett terület esetén, elérve valamennyi ezer kill-t összesen, stb. kapjuk ezeket a pluszokat. A hódítások vége felé a bónusz seregekkel együtt az első percben szinte teljes értékű támadást lehet indítani, miközben a bázis még épphogy épülget. A parancsnokok támadásokkor azonnal megjelennek a csatatéren, viszont mikor egy korábban elfoglalt területen védekezünk, akkor a szokványos módon kell legyártani őt is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások