FPS-kalauz 2007: a nehézbombázók

FPS-kalauz 2007: a nehézbombázók

2007. február 9. 22:50, Péntek
Enemy Territory: Quake Wars

A Battlefield legesélyesebb kihívója - így került a köztudatba a Splash Damage többjátékos FPS-e. Egészen véletlenül a John Carmack vezérletével dolgozó csapat fejlesztése is az ember vs idegenek koncepciójára épül. Valahogy úgy vannak ezzel a játékfejlesztők, mint sokan a focival. Mindenhonnan az folyik, de mégsem lehet megunni. A történetre itt még kevesebb időt pazarolunk, mert igazából nincsen neki.

Az Enemy Territory: Quake Wars nem azokat szólítja meg, akik otthon ücsörögve magányosan szeretnék csépelni az ellenfelet. Az ET azoknak szól, akik annak idején - és most is - imádták a Battlefieldet és társait. A gyakorló, illetve egyjátékos-módot el kell felejteni. Ez a program egyszerűen nem erről szól. Aki előre megscriptelt akciót akar, az válassza a Crysis-t, de annyit azért elárulhatunk, hogy az igazi élvezet nem az előre, megrendelésre legyártott ellenfelek legyőzésében, hanem embertársaink jó értelemben vett leigázásában rejlik.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Most nézzük meg, hogy mégis mivel csalogatja a szórakozni vágyókat a program. Sokáig tanakodtunk, hogy az ET: QW belekerülhet-e az FPS-ek közé, hiszen sokkal többről szól. Már-már közelít a taktikai-shooter-ek felé, de a leírások többszöri átolvasása után valahogyan az az érzésünk támadt, hogy a program még így is közelebbi rokonságot mutat agresszív játékmenetével a sima FPS-ekkel, mint azok keresztezett társaival. Mert miről is van szó? Mint azt már leírtuk, két tábor áll egymással szemben. A kizsigerelt emberiség és a rajtuk uralkodó idegenek, akik úgy döntenek, hogy itt az ideje megadni azt a kegyelemdöfést, amely a világunkat örökre lesöpri minden földi, és földönkívüli térképről.

Ádáz küzdelem kezdődik a GDF (Global Defending Force) és a Stroggok (idegenek) között a Föld tulajdonjogáért. És itt érkeztünk el ahhoz a részhez, amely a dobogó legfelső fokára repítheti a Splash Damage alkotását: a tartalom. Félreértések elkerülése végett határozottan mondhatjuk, hogy a Doom 3 erősen feltupírozott motorja csodálatosan muzsikál a program alatt, de szép, csodálatos, gyönyörű jelzővel manapság nagyon sok játékot illethetünk a különféle kategóriákban. Ez nem biztos, hogy elég a végső sikerhez.

A belbecs az, ami igazán naggyá teszi/teheti ezt a játékot, és az van itt bőven. Bármelyik csapat a szimpatikusabb nekünk, közel egyforma erőt képviselnek. A fejlesztők szerint a legtöbb időt a különféle fegyverek, igazságosztók, képességek egyensúlyozása veszi el, de mint mondják megéri, mert olyan program kerül elénk, ahol egyik gárda sem kerül előnybe a másikkal szemben. Bármelyik térfélen is pattogtatunk, öt karakter közül választhatjuk ki a nekünk tetsző főhőst. Mindkét oldalon, igaz eltérő megnevezéssel, de megtalálhatóak közel ugyanazokat a szolgálatokat nyújtó emberek illetve lények.

A GDF emberei:

Katona: ő vezérli a támadást nehézfegyvereivel, rakétavetőivel. Célba érvén bombát telepít, feladata a megsemmisítés.
Field Ops: a nehéztüzérség telepítésében és használatában jártas. Emellett ő látja el a csapatot lőszerrel, és ő szavára kezdeményezhetünk légi csapást
Medikus: ellátja a sérülteket, újraéleszti az embereket, valamint segélycsomagokat oszt a katonák között
Felderítő: az ő asztala a kémkedés, amelyben fejlett technika és szabotálásra fejlesztett egyénisége is segíti. Továbbá radarokat telepít, fejleszt, és ha forró a helyzet, halott Strogg-nak álcázza magát.
Mérnök: a védőegységek építésén, javításán fáradozik. Emellett kiváló, nagy pontosságú és hatékonyságú aknákat helyez el, amire az idegenek szépen ráfutnak, és bumm.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az idegenek lényei:

Agressors: nehézfegyverzettel támadnak, mint pl.: a hyperblaster és obliterator. A plazmatöltetekkel nagyobb célpontok megsemmisítésére is képesek.
Opressors: bombázó fegyvereket, lézereket vetnek be, és az űrben lévő fegyvereket irányítják
Technicians: elesett strogg-okat élesztenek fel, összegyűjtik a lőszert és továbbadják a társaiknak, továbbá a halott GDF-ekből úgynevezett indulási pontokat csinálnak.
Infiltrators: radarokat vetnek be, szabotálnak, kémkednek, rejtett ellenfeleket kutatnak fel, és ellopják a halott GDF-ek személyazonosságát
Constructors: védekező fegyverek építésében, telepítésében, javításában jártasak és képesek a csatamezőn a társaikat "megjavítani".

Természetesen az emberanyag mellett a technikáról sem feledkeztek meg a srácok. Járművek, telepíthető eszközök garmadája teszi egyre kiszámíthatatlanabbá, és ezáltal izgalmasabbá az ütközeteket tizenkét pályán keresztül. Nem kell ahhoz nagy jóstehetség, hogy kijelenthessük, az Enemy Territory: Quake Wars méltó kihívója a Battlefield 2-nek, sőt lehet, hogy még fölé is nő majd.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások