2007. február 9. 22:50, Péntek
Enemy Territory: Quake Wars
A Battlefield legesélyesebb kihívója - így került a köztudatba a Splash Damage többjátékos FPS-e. Egészen véletlenül a John Carmack vezérletével dolgozó csapat fejlesztése is az ember vs idegenek koncepciójára épül. Valahogy úgy vannak ezzel a játékfejlesztők, mint sokan a focival. Mindenhonnan az folyik, de mégsem lehet megunni. A történetre itt még kevesebb időt pazarolunk, mert igazából nincsen neki.
Az Enemy Territory: Quake Wars nem azokat szólítja meg, akik otthon ücsörögve magányosan szeretnék csépelni az ellenfelet. Az ET azoknak szól, akik annak idején - és most is - imádták a Battlefieldet és társait. A gyakorló, illetve egyjátékos-módot el kell felejteni. Ez a program egyszerűen nem erről szól. Aki előre megscriptelt akciót akar, az válassza a Crysis-t, de annyit azért elárulhatunk, hogy az igazi élvezet nem az előre, megrendelésre legyártott ellenfelek legyőzésében, hanem embertársaink jó értelemben vett leigázásában rejlik.
Most nézzük meg, hogy mégis mivel csalogatja a szórakozni vágyókat a program. Sokáig tanakodtunk, hogy az ET: QW belekerülhet-e az FPS-ek közé, hiszen sokkal többről szól. Már-már közelít a taktikai-shooter-ek felé, de a leírások többszöri átolvasása után valahogyan az az érzésünk támadt, hogy a program még így is közelebbi rokonságot mutat agresszív játékmenetével a sima FPS-ekkel, mint azok keresztezett társaival. Mert miről is van szó? Mint azt már leírtuk, két tábor áll egymással szemben. A kizsigerelt emberiség és a rajtuk uralkodó idegenek, akik úgy döntenek, hogy itt az ideje megadni azt a kegyelemdöfést, amely a világunkat örökre lesöpri minden földi, és földönkívüli térképről.
Ádáz küzdelem kezdődik a GDF (Global Defending Force) és a Stroggok (idegenek) között a Föld tulajdonjogáért. És itt érkeztünk el ahhoz a részhez, amely a dobogó legfelső fokára repítheti a Splash Damage alkotását: a tartalom. Félreértések elkerülése végett határozottan mondhatjuk, hogy a Doom 3 erősen feltupírozott motorja csodálatosan muzsikál a program alatt, de szép, csodálatos, gyönyörű jelzővel manapság nagyon sok játékot illethetünk a különféle kategóriákban. Ez nem biztos, hogy elég a végső sikerhez.
A belbecs az, ami igazán naggyá teszi/teheti ezt a játékot, és az van itt bőven. Bármelyik csapat a szimpatikusabb nekünk, közel egyforma erőt képviselnek. A fejlesztők szerint a legtöbb időt a különféle fegyverek, igazságosztók, képességek egyensúlyozása veszi el, de mint mondják megéri, mert olyan program kerül elénk, ahol egyik gárda sem kerül előnybe a másikkal szemben. Bármelyik térfélen is pattogtatunk, öt karakter közül választhatjuk ki a nekünk tetsző főhőst. Mindkét oldalon, igaz eltérő megnevezéssel, de megtalálhatóak közel ugyanazokat a szolgálatokat nyújtó emberek illetve lények.
A GDF emberei:
Katona: ő vezérli a támadást nehézfegyvereivel, rakétavetőivel. Célba érvén bombát telepít, feladata a megsemmisítés.
Field Ops: a nehéztüzérség telepítésében és használatában jártas. Emellett ő látja el a csapatot lőszerrel, és ő szavára kezdeményezhetünk légi csapást
Medikus: ellátja a sérülteket, újraéleszti az embereket, valamint segélycsomagokat oszt a katonák között
Felderítő: az ő asztala a kémkedés, amelyben fejlett technika és szabotálásra fejlesztett egyénisége is segíti. Továbbá radarokat telepít, fejleszt, és ha forró a helyzet, halott Strogg-nak álcázza magát.
Mérnök: a védőegységek építésén, javításán fáradozik. Emellett kiváló, nagy pontosságú és hatékonyságú aknákat helyez el, amire az idegenek szépen ráfutnak, és bumm.
Az idegenek lényei:
Agressors: nehézfegyverzettel támadnak, mint pl.: a hyperblaster és obliterator. A plazmatöltetekkel nagyobb célpontok megsemmisítésére is képesek.
Opressors: bombázó fegyvereket, lézereket vetnek be, és az űrben lévő fegyvereket irányítják
Technicians: elesett strogg-okat élesztenek fel, összegyűjtik a lőszert és továbbadják a társaiknak, továbbá a halott GDF-ekből úgynevezett indulási pontokat csinálnak.
Infiltrators: radarokat vetnek be, szabotálnak, kémkednek, rejtett ellenfeleket kutatnak fel, és ellopják a halott GDF-ek személyazonosságát
Constructors: védekező fegyverek építésében, telepítésében, javításában jártasak és képesek a csatamezőn a társaikat "megjavítani".
Természetesen az emberanyag mellett a technikáról sem feledkeztek meg a srácok. Járművek, telepíthető eszközök garmadája teszi egyre kiszámíthatatlanabbá, és ezáltal izgalmasabbá az ütközeteket tizenkét pályán keresztül.
Nem kell ahhoz nagy jóstehetség, hogy kijelenthessük, az Enemy Territory: Quake Wars méltó kihívója a Battlefield 2-nek, sőt lehet, hogy még fölé is nő majd.