FPS-kalauz 2007: a nehézbombázók

FPS-kalauz 2007: a nehézbombázók

2007. február 9. 22:50, Péntek
Unreal Tournament 3

A sorban az Epic játéka az egyetlen, amely mind egyjátékos, mind többjátékos-módban is el szeretné kápráztatni a közönségét. Ahogy azt Jeff Morris mondta: "Azt szeretnénk, ha a játékosnak a botokkal való küzdelme során ugyanaz az érzése lenne, mintha éppen 32 igazi játékos ellen harcolna." Nos erre az esély megvan, mert az Epic emberei amit ígérnek, azt általában be is tartják. A sorozat immáron nyolc éves története során nem csalatkoztunk a fejlesztőkben. Persze mindig volt valami, ami sokaknak nem tetszett, de a tökéletes programot még nem találták fel.

A grafikára, ahogyan a másik két játéknál, itt sem lehet panasz. Nem érdemes hosszú oldalakon át taglalni, hogy mire képes a Novodex-Ageia páros. Csak rá kell nézni a képekre és a megjelent videókra, trailerekre és a meztelen igazság tárul elénk. Az Unreal 3 motorjával ismét egy olyan alapot készítettek el az Epic-nél, amelyre a következő néhány évben igen sok torta fog épülni. A fénykezelés bár hardverhez kötött - szinte végtelen, a poligonszámok - részletesség - igen magas lesz, és ha az ember ránéz egy-egy anyagra valahogyan már most egy kerek egésszé áll össze a program.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az UT 3, ahogy az Enemy Territory: Quake Wars is, a belső tulajdonságaival hódíthat ebben a szinte csak a külső burokra figyelő világban. A fejlesztők, szakítva a hagyományokkal igen kemény rendezkedésbe kezdtek és olyan módok váltak a múlt martalékává, mint a sok játékos szívét megdobogtató Assault vagy Domination. Ugyanígy hiányozni fog a legfrissebb UT-ből a Bombing Run is.

Természetesen az évtizedes múltra visszatekintő módok megmaradnak. Továbbra is gyilkolhatjuk egymást DeatMatch, Team Deathmatch Capture the Flag, illetve az Unreal Tournament 2004-ben megjelenő ONS-ban, amely talán legjobban a Battlefield-sorozat conquest-módjához hasonlítható. Az új epizód legnagyobb újítása a Warfare lehet, amely az Assault újragondolt, átdolgozott változata. Pontosabban az ONS és az Assault keveredéséből jött létre, de a pályák többszörösei a megszokottaknak, ezért a járművek szerepe - amelyből lesz jó pár - megnő.

Most már az is biztos, hogy a vCTF is tiszteletét teszi a programban. Ugye ez a mód eddig is szerepelt az UT-ban, csak a fejlesztők elbújtatták, ám néhány szemfüles pályát készített hozzá és már kezdődhetett is a móka. A nagy távolságok miatt az Unreal Tournament 3-ban bemutatkozik a Hoverboard - mint amilyet a "Vissza a jövőbe" című filmben láthattunk -, amellyel egymagában is gyorsabban haladhatunk, vagy ha nagyon sietős az utunk, akkor egy járműbe kapaszkodva még sebesebben szelhetjük a levegőt De vigyázat, ilyenkor fegyvereinket nem használhatjuk, viszont mások számára könnyű prédává válhatunk.

A programban összesen nyolc csapat és jó néhány jármű közül is válogathatunk. Azonban, mint azt a cikk elején jeleztük, az ízelítők nem teljeskörűek, ezért ezek bemutatásától eltekintünk. Nem úgy a várható fegyverarzenáltól, amely minden FPS játékban a legfontosabb. Itt is számos változást eszközöltek az Epic-nél.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az Unreal Tournamentből ismert, ám azóta elköszönt Dual Enforcer visszatér, amely az Assault Riflét helyettesíti. A ShieldGun kárára az ImpactHammerrel szomoríthatjuk az ellenfeleket. A többi fegyverről felsorolásszinten emlékezünk meg, hiszen ha valakit annyira érdekelnek a száraz tények, az az interneten bárhol rátalál a leírásukra. Összesen tizennégy igazságosztót sűrítettek a játékba, sokak kedvence, a Lighting Gun viszont biztosan nem lesz benne a 2007-ben megjelenő UT 3 kínálatában. Viszont benne lesz a Canister Gun, a Bio Rifle, a Shock Rifle, a Link Gun, a Trydium Stinger, a Flak Cannon, a Rocket Launcher, az AVRiL, a Sniper Rifle, a Translocator, a jó öreg Redeemer és végül de nem utolsó sorban a Target Painter.

Tovább lehetne regélni az Unreal Tournament érkező részéről, de felesleges. Azért, mert úgyis minden akkor dől el, amikor kézbe vesszük a programot és leteszteljük. Annyit talán még érdemes megemlíteni kapcsolódván a játékról ejtett első mondatokhoz, hogy az Epic állítólag fantasztikus egyjátékos-módot álmodott a programhoz. Sohasem tapasztalt mesterséges intelligenciáról áradoznak, amelynek segítségével a játékélmény közelíti a többjátékosét.

Kapcsolódó letöltések:
  • Bemutató videó

    Mielőtt sokan elégedetlenkednének, hogy szerintük nem a címben szereplő három FPS a 2007-es év legnagyobb durranása, vegye számba, hogy egy játékot nem kizárólag saját maga, hanem a körülötte kialakuló légkör minősége és főleg nagysága is meghatároz. A jelen állás szerint-e három programnak van a legnagyobb "szavazóbázisa". 2007 karácsonyára az is kiderül, hogy melyik nyeri a választást.


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások