FPS-kalauz 2007: S.T.A.L.K.E.R vs BioShock

FPS-kalauz 2007: S.T.A.L.K.E.R vs BioShock

2007. február 23. 21:34, Péntek
1986. április 26-án olyan dolog történt, amely Európát és az egész világot megdöbbentette. Az addig teljesen ismeretlen Csernobilben bekövetkezett az emberiség legnagyobb atomreaktor katasztrófája. A négyes blokk felrobbanásával gyilkos sugárzó anyag került a légtérbe, amelyet még Svédországban is kimutattak a műszerek. (igaz csak azért, mert a szél arra fújt) A szerencsétlenség következtében olyan hő keletkezett, hogy a mentést csak a kilencedik napon kezdhették meg a szervek, és több tonna homokkal megfékezték a tüzet. Halkan és tiszteletteljesen jegyezzük meg, hogy az akkor ott szolgálatot teljesítő emberek közül szinte mindenki elhunyt már.

Azóta eltelt sok-sok év, és még most sem kaptunk pontos választ a történtekre. Ami a legrosszabb, hogy azok sem, akik családapákat, anyákat illetve gyermekeket vesztettek el a tragédiában. A kormány, a vizsgálatok sorozata valahogyan nem akart konkrét információval szolgálni, és ez a mai napi nem változott. Felkavaró történet, találgatások össztüzében. Nem is lehetne jobb táptalajt találni egy taktikai FPS-hez.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék tovább fonja a szálat és 2006-ban a régi reaktort ismét hatalmas robbanás rázza meg. A regnáló hatalom értesülvén az esetről, soha nem látott biztonsági kordont húz 30 km-es körzetben, de a számos megmagyarázhatatlan jelenség, kincsekről szóló legendák miatt kalandvágyók, tudósok, vagy csak egyszerűen meggazdagodni vágyók átjutnak a "falon" és farkasszemet néznek a halállal. Mivel nincs jobb dolgunk, elavult felszerelésünkkel mi is a jobb életet kínáló pénzvadászatra indulunk. A feladat nagyon egyszerű, különféle tárgyakat kell megszereznünk, és azokat lepasszolnunk a feketepiac mágnásainak. Igen ám, de a négy négyzetkilométeres területen fekvő épületkomplexumban közel sem vagyunk egyedül.

A konkurencia ellenséget, és ami a legrosszabb, a mutálódott emberek, szörnnyé lett békés polgárok mindössze egy dolgot látnak bennünk - a húst. Azért nem kell rögtön alsóneműt cserélni, edzett testünk, iszonyatos akaraterőnk és néhány előküldetésből szerzett vagyonunkból megfelelő fegyverzetet, védőruhát és egyéb nyalánkságot vásárolhatunk. A program lelke az X-ray grafikai motor mellett az úgynevezett A-Life komponens, amely a csernobili világot szőröstül-bőröstül irányítja. A fejlesztők eme találmányukra a legbüszkébbek, hiszen ez egy olyan életszimuláló-rendszer, amely lehetővé tette azt, hogy a játékban rejlő lehetőségeket a végletekig kiaknázhassák.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egyszerre mozgatja a történések rugóit, a több ezer karaktert, meghatározza az egymáshoz fűződő viszonyaikat, végtelen számú küldetést generál, egyszóval kézben tartja a világot. Egy példával lehet ezt a legjobban szemléltetni. A kalandozásaink során különböző vérmérsékletű, és gerincű emberrel fogunk találkozni. Lesz olyan, hogy kérdés nélkül tüzet nyitnak ránk, de olyan is, hogy "beinvitálnak minket egy kávéra". Az üzletelésnél is résen kell lennünk, mert nem egyszer a megbeszélt összeget a kereskedő nem szeretné kifizetni, mert úgy gondolja, hogy néhány acélgolyó kevesebb befektetést igényel.

Viszont, ha mi ölünk meg ok nélkül egyet közülük, akkor a vele partner viszonyban lévők hajtóvadászatot indítanak ellenünk. Amúgy is ajánlatos jóban lenni az üzletemberekkel, hiszen ebben a játékban az elhasználódott pisztoly, puska megakadhat a töltésnél, és újat venni, illetve megjavítani kizárólag az áruson keresztül tudjuk...

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ugye nagyon sok programban hallunk arról, hogy a napszakok váltják egymást, és hogy az mennyire jó nekünk. Aztán megkapjuk a játékot, feltelepítjük és grafikai változáson túl mást nem tapasztalunk. Ezzel a rossz hagyománnyal is szakít a S.T.A.L.K.E.R. A legértékesebb portékák csak a nap lemenetele után érhetők el, de vigyázat, a világosságban a föld alatt és egyéb helyeken megbúvó szörnyek éjszaka megelevenednek, és könnyen martalékukká válhatunk.

A GCO-fejlesztése nagyon összetett program. Aki elolvasta a hivatalos oldalon a tájékoztatót, az tudja ezt, és nagyon várja, mert hosszú évek sivár termése után a S.T.A.L.K.E.R. tényleg felérhet arra a bizonyos csúcsra.

Kapcsolódó letöltések:
  • Bemutató videó 1
  • Bemutató videó 2
  • Bemutató videó 3

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások