2007. március 31. 03:45, Szombat
Ellentmondásosnak látszik, hogy egy aukciós portál a legújabb divatnak megfelelő ruhákat és kiegészítőket kínáljon, az eBay mégis ezt teszi.
Az új üzletág megalapításának kiindulópontja egy kísérlet volt, amelyben a Proenza Shouler divatmárkához tartozó 100 különlegességet csak az eBay-en kínáltak. Majdnem midegyikükre érkezett ajánlat és végül összesen több mint 7100 dollár bevételt hozott ez a speciális árverés. A sikeres kísérlet hatására több cég is elkezdte felkínálni viszonylag olcsóbb termékeit a portálon - ahogy szakértőik mondják, ennek talán legnagyobb haszna, hogy azok az internet többmilliós nyilvánosságán keresztül így nagyon gyorsan a vásárlók tudomására jutnak.
Természetesen a site jellegéből fakadóan inkább a 40 dolláros Liz Claiborne-táskák találnak gazdára az online aukciókon, mint az 1000 dolláros felsők, de ez nem izgatja az eBay divatcikk-értékesítésért felelő vezetőjét, Constance White-ot, aki ennek megfelelően a középosztálybelieknek szóló tévéshow-kban és sztármagazinokban igyekszik elhitetni a nagyérdeművel, hogy az eBay-en kapható ruhákkal és kiegészítőkkel frissen tarthatják ruhatárukat.
A site külön internetes helyet is működtet a divatáruk értékesítésére. Az eBay Expressen magánemberek és kiskereskedők kínálják fix áron divatos portékáikat - derül ki a BusinessWeek cikkéből.