Pornó DSL - Van ennél lejjebb?

Pornó DSL - Van ennél lejjebb?

2007. szeptember 17. 12:18, Hétfő
Minden idők legszánalmasabb reklámjával rukkolt elő a TVnet, melyben telefon-előfizetés nélküli ADSL csomagját egy meztelenül magyarázó férfival és nővel próbálja meg eladni. A hírverés megvan, sőt akár az "ennél lejjebb már nem lehet süllyedni díj" is esélyes lehet.

A T-Com területeken való teljes hurokátengedéses ADSL konstrukció kommunikálására már eddig is születtek érdekes megoldások. A hirdetők dolga nem egyszerű: valahogy azt kell egyszerűen elmagyarázni az ügyfeleknek, hogy ezen túl már lehetőség van arra, hogy T-Com előfizetés nélkül is lehet ADSL szolgáltatást igényelni úgy, hogy az internetszolgáltató egészen az ügyfél lakásáig kibérli a rézdrótot. Ezáltal a magenta cégnek nem kell közvetlenül fizetni semmit, kivéve persze a bérleti díjat, amit a szolgáltató fizet és vagy áthárítja a vevőkre vagy nem. Ennek az üzenetnek a lényegét legjobban a GTS-Datanetnek sikerült megfognia: kitalálták a Yo Neked! szlogent és csomagokat, nem törődve a technikai részletekkel, csupán azt kommunikálva, hogy ez a valami tényleg jó lesz nekem.

Volt olyan szolgáltató, aki egyszerűen csak telefon-előfizetés nélkülinek hívta az ilyen csomagját, de az tény, hogy a szakzsargon csupasz ADSL-ként hivatkozott rá jó ideje. Azt természetesen nem gondolta senki, hogy valakinek is sikerül annyira primitívnek lennie, hogy a csupasz ADSL kifejezésből kiindulva (ami egyébként arra utal, hogy a rézdróton csak a net szolgáltatás folyik majd, semmi más sallang) meztelen embereket rak ki mini-videókban. A TVnet hirdetései már korábban is csalhattak egyébként mosolyt az emberek arcára, hiszen korábban több helyen a cégvezető ifj. Lengyel Tibor vigyorgott óriási, már-már gyurcsányi plakátméretben a járókelőkre, különösebb üzenet nélkül, hiszen az IT piacban nem jártas emberek számára ő csak egy arc, s nem több.


A most megjelent meztelenadsl.hu weboldalon a látogató elsőként kijelenti, hogy elmúlt 18 éves, majd választhat, hogy férfi vagy nő kommentátort szeretne. Vigyázat! Nem a saját nemet kell kiválasztani, hanem azt hogy milyen nemű csupasz embert szeretnénk látni. A reklámszínészek ezután egy marketingszagú ismertetőt olvasnak fel arról, hogy milyen jó megszabadulni a telefonvonal kötöttségeitől, csakúgy mint attól a néhány ruhadarabtól, amit viselnek, illetve milyen egyéb paraméterei vannak a hirdetett szolgáltatásnak.

A felvételeken a szőke, szemüveges hölgy és a tetovált férfi valóban anyaszült meztelenül magyaráznak, a lánykának a mellei végig láthatóak, forduláskor teljes alakban pár pillanatra, míg szerencsére a férfi szereplőnek csak egy pillanatra villan elő a zacsi, de egyébként visszafogottan takarja magát. Talán a következő reklám az lehetne, hogy milyen könnyű az ADSL-t csatlakoztatni, ahhoz pedig már egyenesen keménypornó jeleneteket vágnának be.

A szomorú ezzel kapcsolatban nem az, hogy prűdek vagyunk és nem akarunk meztelen testeket látni, mert ugye az internet sokaknak először valóban erről szól. A gond inkább az, hogy a TVnet olyan hülyének nézi az ügyfeleit, hogy két meztelen test meggyőzi őket, sőt elvonja a figyelmet arról, hogy a meztelen ADSL éppen annyival drágább, mint amennyi egy telefon előfizetés a T-COM-nál, csak éppen nem adnak telefonvonalat.

A reklámmal egyébként a Kreative Online is foglalkozott, ahol Csizmadia Csaba, a TVnet marketing- és stratégiai igazgatója azt nyilatkozta, hogy "Az ötletet az adta, hogy a telefonelőfizetés nélküli internet-hozzáférést a szakmai szlengben meztelennek, csupasznak, vagy naked-nek is nevezik.[...] Több feltételnek kellett teljesülnie a szereplőválogatáson. Mivel a filmben ruha nélkül mutatkoznak, ezért fontos volt a külső megjelenés, emellett pedig a beszédre is odafigyeltünk, hiszen a virtuális kísérők nehéz szakmai szöveget mondanak el a felhasználónak a termékről".

Szerkesztőségünk a TVnet kampányáról Varga Renátát, a DDB Reklámügynökség stratégiai igazgatóját kérdezte meg, aki elmondta, hogy szerinte nem kell olyan komolyan venni ezt a reklámot. Véleménye szerint az nem túl intelligens, nem túl fantáziadús, de mivel a tapasztalt internetezők számára nem idegen a meztelenkedés, ezért nem valószínű, hogy túl sokan magukra vennék ezt az egészet. Közlése szerint annak ellenére, hogy a pornó annyira része a mindennapoknak hogy ez nem válik sértővé, mégis az ilyenfajta, önmagáért való kreativitásban ők (DDB) nem hisznek. Már 50 évvel ezelőtt rájöttek a reklámszakmában, hogy "pusztán figyelemfelkeltés szempontjából cigánykereket vető embereket mutatni egy hirdetésben csak akkor érdekes, ha azt akarom bemutatni, hogy a viselt ruhából nem esik ki eközben az apró."

Varga Renáta szerint ősi trükk felpiszkálni az emberek érdeklődését, de ez a hirdetés akkor sült volna el jól, ha a meztelen ADSL és a meztelenkedés kapcsolatát parodizálta volna és nem valóban komolyan gondolná, ahogy az a jelenetekből és az elhangzott mondatokból kiderül.

Ennél persze sokkal jobb hirdetések is voltak már, amik valamilyen szélessávú szolgáltatást mutattak be, sőt néhány hazai reklámra a szakma is jogosan büszke lehet. Ilyen például ADSL fronton a kókuszgolyós reklám, ami nagy népszerűségre tett szert és talán közelebb hozott egy réteget (középkorú szülők) az internethez. A másik régi kedvenc a UPC reklámja, melyben a még mindig betárcsázós kapcsolatot használó internetezőt mutogatnak japán turistáknak: "És mit eszik?" "Ugyanazt, mint mi."


Vicces itthoni...

Az újabbak közül a T-Online "Apa kezdődik" klipje kiemelendő, ami még közösségi kreativitás áldozata is lett, illetve a másik nagynál a UPC két arca, Szőke András és Badár Sándor vicces jeleneteinek sorozatát érdemes kiemelni. Ezekből egyértelműen kiderül, hogy lehet nem tahó módon is figyelemfelkeltőnek lenni. Voltak persze befuccsolt jó ötletek is, mint a T-Online gerilla marketingnek álcázott film noir-ja, sőt külföldön is számos példa van arra, hogy igényesen, kreatívan és viccesen is meg lehet oldani, hogy a reklámzabálók ne kapcsoljanak másik csatornára, ne zárják be azonnal az ablakot, mégis odafigyeljenek.


...és ahogy ez külföldön megy


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások