Crysis

Crysis

2007. november 17. 12:25, Szombat
A nanoszett képességei viszont végesek, ami azt jelenti, hogy bizonyos mennyiségű energiába kerül minden speciális tett, ami ugyan azonnal visszatöltődik, de elfogyasztani még gyorsabban lehet. A páncél módban a ruha felfogja a sebzéseket, gyakorlatilag klasszikus páncélként működik és szerencsére ez az alapbeállítás, így eleinte, amikor még a játékos kicsit esetlenül kezeli a funkciókat, akkor sem fog minden sarkon holtan összerogyni. A második képesség a sebesség növelését szolgálja. Ilyenkor a hős gyorsabban fut, sőt egy rövid, de komoly sprintre is képes, amire szükség is lesz, ha véletlenül nagyon rosszul mérte fel valaki az ellenséget.

A harmadik képesség az erő, amitől vérengző szupererős fenevaddá változtat. Gyakorlatilag bármilyen tárgyat képes lesz felemelni és izomból meglódítani hősünk, persze ez inkább eye candy, mint hasznos funkció, bár néha egy őrtorony tetejéről vicces dolog elrepíteni egy sárga kollegát vagy éppen leteríteni őket egy kisasztallal. Az erő mód valójában egy dolog miatt hasznos mégis: szép nagyot lehet vele ugrani, igaz a becsapódás ellen nem véd, szóval azt is át kell gondolni, hogy hol lesz a földet érés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A taktikus játékos igazi nagy barátja viszont a negyedik, de talán legtöbbször igényelt rejtőzködés mód. Ilyenkor a nano részecskék átlátszóvá teszik a ruha viselőjét, legalábbis amíg tart az energia. Minden egyes mozdulat vagy szimplán az idő múlása pontokba kerül, ha pedig elfogynak, akkor automatikusan páncél módba kapcsol vissza az öltözet. Ilyenkor természetesen nem ajánlott 15 koreai között álldogálni, mert load game lehet a vége. A hosszú küldetések során számomra mindig a lopakodós taktika volt kézenfekvő, hiszen egyrészt kevésbé rohanós, másrészt kevesebb visszatöltésre lesz szükség, ha az akciók meg vannak kicsit tervezve. Az első pályákon még meg lehet engedni azt a luxust, hogy ne menjen profi módon az azonnali váltogatás és ne legyenek jó reflexek, de később az ellenfelek némileg szívósabbak is lesznek és sokkal korrektebb fegyverekkel is lesznek felszerelve.

A tűzerő és fegyverek szempontjából szintén dicséretes a játék, hiszen a szituációk nagy része nem oldható meg nyers erőből, hanem kicsit gondolkodni is kell. Ráadásul a stukkerek annyira életszerűek lettek, hogy tényleg összevissza hordanak a kapáslövésnél, a célzásnál pedig szintén pontatlanok. Mint a golfban tudni kell, hogy melyik távolság milyen lövést kíván. Az erő móddal akár puszta kézzel is lehet gyilkolni, de nem érdemes, hacsak nem poénból természetesen meglepetésszerűen a köntösből kibjva. Ha mégis kinetikus energiára lenne szükség, akkor a jól bevált dupla pisztoly mellé szép lassan egy gépfegyver, sörétes, egy SMG, lövészpuska, rakétavető, robbanószerek, gránátok, Gauss puska és minigun és 1-2 alien nyalánkság áll majd rendelkezésre.

Szintén a játék kreativitását dicséri, hogy a felsoroltak szinte mindegyike turbózható a játék közben, mégpedig célkeresztet/távcsövet lehet rajtuk cserélni, lézerirányzékot, lámpát vagy gránátvetőt lehet hozzáilleszteni. Mindegyik kiegészítő megváltoztatja valahogy a fegyver képességeit, amivel az erősségek még ütősebbek lesznek, illetve ki lehet hozni szinte bármelyik fegyverből egy jó átlagot. A hangtompító például csendessé, de kisebb sebzésűvé teszi a fegyvert, míg a lézerirányzékkal sebészi pontossággal lehet koponyabemetszést csinálni messziről is, viszont a piros nyalábot az ellenség is látja.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A fegyverek mellett egy másik ínyenc terület a járművek kérdése. Ahogy korábban is beszámoltunk róla, a Crysisban felvonuló összes földi, vizi és légijárművet hazánkfiai modellezték és tesztelték, az eredmény pedig magáért beszél. A mintául szolgáló gépekhez szinte megtévesztésig hasonlító dzsip, teherautó, hajók, partiőrség, helikopterek és a közeljövő helybőlfelszállni képes szállítói valahogyan a Harrier és a C-130 keresztezéséből foganva. A járműveket mind lehetséges vezetni is, sőt a legjobb móka mulitplayerben, amikor egy teherautót az egyik ember vezeti, többiek meg a platóról szórják a golyókat.

A dzsip és a teherautó egy idő után kicsit unalmas lesz, ha van fegyver a tetején, akkor gyíkvadászattá silányodik a játék, hiszen a legtöbb ellenfelet olyan mesziről le lehet szedni vele, mint a Sniper puskával, csak épp távcső nélkül. Az izgalmasabb a tankhajtás, amikor is nem elég a lánctalpak idétlen mozgására figyelni, de a kicsit lassú toronnyal gondolkodóba kell esni, hogy mikor mi legyen a célpont. Az ágyútoronynak természetesen ki kell hűlnie minden lövés után, ráadásul korlátozott mennyiségű lőszer van benne. A munícióval egyébként nem sok gond lesz a játék során, egy jól sikerült mészárlás után többnyire újra lehet tölteni az egész készletet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások