Elektronikus ügyintézést az okmányirodákba

Elektronikus ügyintézést az okmányirodákba

2008. február 22. 13:17, Péntek
Idén januártól kártyaleolvasó készülékkel szerelték fel az adóhivatalokat, így bankkártyával vagy egyéb elektronikus úton is kiegyenlíthető az APEH-hivatalokban a befizetendő adó. Az MDF most egy újabb ügyfélbarát lépést javasol, amely az önkormányzatok okmányirodáiban is lehetővé teszi a bankkártyás fizetést. Pettkó András országgyűlési képviselő levélben fordult Baja Ferenc kormánybiztoshoz, a mielőbbi cselekvést sürgetve.

A jelenlegi, középkort idéző rendszerben olyan egyszerűnek tűnő ügyek elintézése is, mint okmányaink elkészítése, cseréje, hosszabbítása hosszú órás sorban állásokat és hivatali körutakat tesznek szükségessé. Ma még ehhez két hivatalban kétszer kell sorban állnunk. Előbb a postán kell illetéket befizetnünk, majd az önkormányzat okmányirodájában csekkünk, vagy okmánybélyegünk bemutatása után indulhat az ügyintézés. Az MDF javaslatának értelmében azonban mindezt egyszerűen és gyorsan el lehetne intézni, ha az APEH kirendeltségekhez hasonlóan az önkormányzatok okmányirodáiba is kártyaleolvasó terminálokat telepítenének.

A Magyar Demokrata Fórum közleménye szerint a jogszabályi környezet már évek óta adott erre, az önkormányzatok okmányirodáiban bankkártyás illetékfizetésre még sincs lehetőség a mai napig. A központi okmányiroda honlapján olvasható: "Az eljárási illeték megfizetésének módjáról (csekken, házipénztárban vagy bankkártyával) az okmányirodában kapható tájékoztatás." A telefonos tájékoztatók azonban sorra elutasító választ adnak a bankkártyás fizetés felől érdeklődő ügyfeleknek, mert nem telepítettek terminálokat a kirendeltségekre. Az MDF ezért levélben fordult Baja Ferenchez, az elektronikus kormányzati központ kormánybiztosához, a mielőbbi cselekvést sürgetve.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások