Eltűnhetnek a korlátlan internetcsomagok

Eltűnhetnek a korlátlan internetcsomagok

2008. március 16. 14:50, Vasárnap
A brit internetszolgáltatók egyre gyakrabban panaszkodnak a megnövekedett forgalom miatt, amely idővel a korlátlannak hirdetett csomagok eltűnését, illetve felváltását eredményezheti. Nehéz lesz megoldást találni a problémára.

A ZDNet a PlusNet marketingigazgatóját szólaltatta meg a kérdésben, remélve, hogy a cég képviselője valamivel bőbeszédűbb lesz az igazi nagyoknál. Számításuk be is jött, az igazgató azonban kellemetlen meglepetéssel szolgált, mivel kerek-perec kimondta, hogy a korlátlannak hirdetett előfizetési csomagok eltűnésére számítanak, amelyeket drágább, illetve jobban szelektált kínálat válthat majd fel.

"2008 egyértelműen az IPTV éve lesz" - magyarázta Neil Armstrong, megjegyezve, hogy a BBC által elkészített iPlayer szoftver két hónappal megjelenése után már a teljes brit internetforgalom 5 százalékát tette ki. Hasonló ugrásra számítanak a már most nagyon népszerű YouTube portál esetében, amely a nagy felbontású felvételek alkalmazásával a most lefoglalt sávszélesség (10 százalék) többszörösét emésztheti majd fel. Ez a szolgáltatók számára azt jelenti, hogy a korlátlan csomagok esetében vagy árat emelnek, vagy pedig kénytelen veszteséggel üzemelni - nyilván ez utóbbi elfogadhatatlan, különösen a kisebb cégeknek, amelyek nem szeretnének beolvadni valamelyik óriásba. Komoly lépésekkel számolnak, jóllehet jelenleg is az úgynevezett fair use esetén engedélyezik a korlátlan használatot, illetve bizonyos mennyiség felett csak kisebb sávszélt engedélyeznek.

Márpedig valakinek fizetnie kell, így a szigetország internetezői arra számíthatnak, hogy belátható időn belül átalakul az előfizetői választék. Egyre több szolgáltató kínálatában jelenhetnek meg a korlátolt forgalmú, valamint a jelenleginél drágább csomagok, amelyek között attól függően választhatunk majd, hogy mire is akarjuk használni az otthoni vagy céges elérést. A szolgáltatók által megrendezett ágazatai konferenciákon a nagyok (Tiscali, BT) részéről is hasonló panaszok hangoznak el, így valószínű, hogy ők is ilyen lépéseken törik a fejüket.

A kérdésben azonban ez utóbbi cégek egyelőre nem foglaltak állást. Az Orange szóvivője szűkszavúan mindössze annyit árult el, hogy a vásárlói igények mentén folyamatosan felülvizsgálják saját kínálatukat - hogy ez mit jelent a jövőre nézve, hamarosan kiderül. A nyugati példa hatására pedig nyilván itthon is egyre több szereplő veheti át a korlátokkal és egyéb feltételekkel megtűzdelt struktúrát.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások