Race 07: The Official WTCC Game

Race 07: The Official WTCC Game

2008. március 22. 11:59, Szombat
Nem könnyű feladat, be kell vallani, sőt akármennyire jól vezet valaki, ugyanolyan béna lehet a játékban, ha nem tanulja meg a sajátosságokat. Arról nem is beszélve, hogy az árkád autós játékokkal ellentétben itt a billentyűzet már nem valós opció. Kipörgésgátlóval, ABS-szel még el lehet vezetni gombokkal is, de profi fokozatra kapcsolva esős versenyben már vezethetetlenné válik a kocsi.**** Ezt úgy kell érteni, hogy 20 métert nem lehet a kocsival megtenni rendes tempóban, mert kipördül, hisz a billentyűzet bináris gázt, féket és kormányt ad a kezünkbe. Lehet egérrel is vezérelni, ami fura módja a kocsikázásnak, de aki nem akar befektetni pluszban és van érzéke hozzá, az megpróbálhatja. Joypad is viszonylag sok lakásban fordul elő, ezekben a kis pöckök három fokozatban mozdíthatóak bármelyik irányba, így képessé válunk nem full gázadással elindulni, a kigyorsítás előtt közepes gázt adni, vagy éppen nem szögletesen kanyarodni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az igazi élmény viszont egy jó kormánykészlet felszerelésével köszönhet be. A gyagyi megoldások persze rontják az élvezetet, de aki fanatikus és vesz egy Logitech G25 kormány+váltó+pedál kombót és felturbózza az egészet egy Track IR fejmozgás követő cuccal, annak igazi élménnyé válik. Sőt, aki profi módban megtanul F3000-es autót vezetni, arról elképzelhető, hogy nem szeppenne meg nagyon, ha egy igaziba ültetnék.

A játék olyannyira szimulátor, hogy nincs is benne Quick Race opció, hanem a gyakorlás után a következő fokozat egy teljes versenyhétvége. Ilyenkor a pálya és a liga kiválasztása után, valamelyik pilóta autóját foglaljuk el, majd indulhat a szabadedzés. Viszonylag szerény számban körözgetnek a csapatok, ilyenkor, ahogy a valóságban is, beállításokat lehet tesztelni, finomhangolni lehet az autót, ha esetleg nem tettük volna már meg a gyakorlás idején. Az időmérő alatt már fel kell mutatni valami értékelhető eredményt, itt például nem csak arra kell odafigyelni, hogy teljesítsük a felvezető kör után a mért kört, hanem arra is, hogy ne vágjuk le a kanyarokat, ne térjünk le a kanyarívről, mert bünti jár érte. Gyakorlatilag nem számít a mért kör. ****
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az viszont a könnyű fokozat kivételével számít, hogy mennyi üzemanyag van az autóban, hogy van beállítva a váltó, hogy fognak a fékek. Ahhoz persze tényleg profinak kell lenni, hogy értelmezhető különbséget mutasson egy futott kör 5 literrel több vagy kevesebb benzinnel a tankban. Az időmérő után pedig jöhet a verseny, amiből alapbeállításban egyből kettő is van, egy repülő rajtos és egy rajtrácsról startolós változat. A bajnokság pedig egyértelműen ugyanez sokszor egymás után. A sorozatnak viszont csak azok kezdjenek hozzá, akik már rendelkeznek tapasztalattal, képesek elviselni, hogy a hibáknak következménye van, és tudják, hogy itt nincs restart race menüpont.

A bajnokság során a 2006-os és 2007-es túraautó VB helyszíneit látogathatjuk végig: Curitiba, Brazília; Zandvoort, Hollandia; Valencia, Spanyolország; Pau, Franciaország; Brno, Csehország; Porto, Portugália; Anderstorp, Svédország; Oschersleben, Németország; Brands Hatch, Egyesült Királyság; Monza, Olaszország; Macau, Kína. Ezeken túl az extrák között találunk néhány utcai pályát és az előbb felsoroltak közül néhányat visszafelé mondjuk. A túraautó bajnokságban egyébként van egy érdekes szabály, ami a jól teljesítőket extra súllyal bünteti, míg a gyengébben szereplőket könnyíti, így egyenlítve ki a mezőnyt. Egy bajnokságon jól szerepelve, a vége felé akár 80 kg túlsúllyal is rendelkezhet egy autó, ami teljesen megváltoztatja a viselkedését, fogyasztását, kormányozhatóságát.



Autók szintjén a WTCC bajnokság autói (BMW, Seat, Chevrolet, Honda) mellett az F3000 formaautóit, a Formula BMW, a Catherham, a Radical osztályokkal is ringbe lehet szállni, illetve a Németországban divatos Mini Cooper kupa is helyet kapott a játékban. Normál esetben adott bajnokságon belül indulunk, de az autó szűrő nevű funkció lehetőséget ad arra, hogy keveredjenek a verdák. Vicces dolog összeereszteni a Miniket mondjuk az F3000-rel. Ami viszont sajnálatos, hogy az idei évad pályái még mutatóban sincsenek benne a játékban annak ellenére, hogy ez hivatalos FIA / WTCC játék, így erre megint év végéig kell várni azoknak, akik újra szeretnék élni a hétvégi versenyeket.

A legnagyobb feladat persze a hardverek beszerzése, bár a fent említett készlet ára már 50 ezer forint alatt van, ami egy videovezérlő árát tekintve teljesen baráti, sőt a játék sem drága. Hobbistáknak nem, fanatikusoknak viszont erősen ajánlott.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások