Race 07: The Official WTCC Game

Race 07: The Official WTCC Game

2008. március 22. 11:59, Szombat
Grafika:
Ezzel nem is nagyon reklámozta magát a játék, hiszen szinte tökéletesen az egy évvel ezelőtti Race 06 megoldásai köszönnek vissza, pedig már akkor is elavultnak számított. A tökéletes szimuláció az lenne, ha azt látnánk, amit a TV-ben, sőt ezt néhány játék már meg is próbálta megvalósítani, de ebben az esetben erről messze le kell mondani. Szögletes minden, a textúrák kétdimenziósak, ami főleg a fákon és a többi környezeti elemen látszik nagyon. A pálya környezete nem csillog-villog, az autók viszont legalább úgy néznek ki, mint a valóságban, mármint alakjukat tekintve és nem azt, hogy hogyan csillan meg rajta a napfény. Magát a játékélményt nem befolyásolja a gyenge grafika, ezért nem is hangsúlyoztam az írás során, de be kell vallani, hogy ebben ultra gyenge lett.

Játszhatóság:
Ez viszont a kitartó fanatikusok számára ultra erős rész. Két teljes évad, a marketing dumát idézve több mint 300 autó, 32 versenypálya a világ minden táján. Mivel minden egyes autót és minden egyes versenypályát meg kell szokni, ezért elméletben végtelen ideig el lehet vele játszani. Már az előtt is megemelem a kalapom, aki profi módban minden bajnokságot végigjátszik akár anélkül is, hogy ő nyerne. Nagyon nehéz, éppen ezért, aki ezt a játékot nem veszi komolyan, az ne adjon ki érte pénzt, aki viszont foglalkozna vele, annak mindenképp kötelező.

Kezelőfelület:
A hibák közé azt rónám fel, hogy némileg lassan töltöget be mindent, bár ez a 44 perces Steamen keresztüli verziófrissítés után már fel sem tűnik. A menük többnyire érthetőek, ráadásul magyar nyelven kapjuk az arcunkba a programot. Ugyan itt annyira durva fordítási hibákkal nem találkoztam, mint néhány korábbi játék esetén, de nem lenne rossz olyan fordítókat találni, akik nem tükörbe írnak át mindent. Ebben az esetben például le kellett volna ültetni az illetőket 3 napra egy sport csatorna elé futamokat nézni magyar kommentátorral és akkor a mi fülünknek is kedves fogalmak villognának a mostani néhol esetlen, ámbátor helytálló fordítások mellett.

Multiplayer:
Amennyiben valaki tudását, eredményeit össze szeretné mérni a világ más otthoni versenyzőivel, annak semmi akadálya. A játékban elért eredményeket online eredménytáblákra lehet szinkronizálni, az erre létrehozott szervereken keresztül, így kiderül, hogy a rekordidő mennyire is számít jónak a nemzetközi szcénában. Emellett akár LAN-on, akár netes szervereken is lehet többjátékos üzemmódban is pörögni. Ugyanúgy be lehet állítani mindent az online versenyben is - egy 24 szereplős versenybe, ha beszáll 2-3 haver az még nem izgalmas, de egy teljesen humán futam már drámai lehet.

AI, Nehézség:
Beállítástól függően az ellenfelek tényleg ellenfelek lesznek. Mint viszonylag laikus játékos, egyből azzal kezdtem, hogy 80%-ra vettem az ellenfelek képességeit, de egy ismeretlen pályán, ismeretlen kocsival így is elpáholtak először, bár némi gyakorlás után visszavágtam. Szerencsére nagyon jól skálázható a nehézség, akár folyamatosan növelhetjük a kihívás szintjét napról-napra, egészen a végsőkig. Sokat kell benne tanulni, oda kell figyelni és türelmesnek kell lenni. Ennyit sikerült leszűrni a játék során, hiszen minden egyes kapkodó, átgondolatlan mozdulatnak kavicságy lett a vége vagy karambol.

Hangok és zene:
A zene nagyon jó, csak a verseny alatt nem megy, ami egy szimulátornál elvárás, viszont a töltögetés, beállítás alatt frankó kedvcsinálóként szólnak az ütemek. Persze ez lényegtelen, hiszen egy vagy két számról beszélünk. Az effektek viszont kiterjedtebbek, nagyon tetszett, hogy különböző kameranézetekből azt halljuk, amit egyébként onnan kéne hallani. Ha például a motorháztető kamerájáról követjük az eseményeket, akkor a fékek nyüsszögnek, csikorognak, szuszognak, míg ez hátsó nézetből egyáltalán nem hallatszik. A rádiósok ugyanolyan érthetetlenül duruzsolnak, mint a valóságban és nagyjából minden autónak olyan hangja van, mint amit vasárnap délelőtt a tévében hallanánk vissza tőlük.

Összegzés:
Ritkán kerül igazi szimulátor a kezembe, ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy lehet-e ezeket játéknak hívni még. Egyáltalán nem ugyanaz az érzés, mint egy FPS, TPS, RTS, bármi. Itt véresen komolyan megy minden, mint a valóságban. Ha egy FPS ilyen lenne, akkor csak egy fegyver lenne és az első találattól összeesnénk holtan. Ha egy RTS lenne szimuláció, akkor nem építgetnénk gyárakat, meg nem lenne pénz favágásból, meg tibérium szüretelésből. A szimuláció azoknak való, akik kevésbé játszani akarnak, hanem inkább feladatok elé állítják magukat még szórakozásukban is. Komplex tervezés, átgondolt taktika és kifinomult vezetéstechnika. Aki rendelkezik ezekkel, bátran ugorjon neki a bajnokságoknak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások