Gyerekek ez kurvára nem szimulátor, árkádnál kicsit jobb. Én tavaly decemberben toltam ezt. A Colin Dirt-t meg tegnap fejeztem be és az szászzor jobban megizzasztott mint ez itt. A fejlesztõ korábbi játékai az tényleg szimulátorok voltak (GTR, GTR2, talán még a GT Legends is), de ezt nehézségben jóval alattuk van
fs-ek soha nem voltak szimulátorok repülési fizikában, csak a nevük volt az. Ilyen "iszonyúgagyijoystickkel félszemmel a tv-t nézve leszállok keresztszélben" játék sajnos.
Hivatalosan nem, csak beraknak 1 f1 autót (valamiért a bmw sauber 2007 megjelent hivatalosan az lfs-ben, és az rfactorban is, úgylátszik ez olyan nyílt forráskódú kocsi :D). Aztán a játékosok kezébe adni egy pár modding toolt már csak nekik a többit kell modellezni, meg az eredeti pályákat. rFactornál így csinálták.
Forma-1-es játék PC-re addig nem jön, amíg Sony-nál vannak az exkluzív jogok :((((
Hali Most szedtem le warez-rõl a játékot! Olyan kérdésem lenne hogy hogyan lehet benne neten játszani? Telepítéskor kérdezte hogy sima vagy netes "mod" ba rakja fel,ha nem eredeti a game akkor is megy a netes része?:S
Írtam hogy billentyûzettel félrészegen GTR2-ben jól tudok menni minden segítséget kikapcsolva. Ezzel arra akartam rávilágítani, hogy nagyon könnyû játék, tehát nem elég jó szimulátor. LFS-ben nem, mert az jobb, tehát nehezebb szimuláció. És tényleg szimulátort kormánnyal játszom, így az LFS-t is, de a gtr-ben nincs rá feltétlenül szükség, mert könnyû. Kapizsgáljátok már? Lassan mondjam hogy mindenki megértse? Általános sulit kijártátok-e már? :D
"A szimuláció azoknak való, akik kevésbé játszani akarnak, hanem inkább feladatok elé állítják magukat még szórakozásukban is. Komplex tervezés, átgondolt taktika és kifinomult vezetéstechnika."
Nem tud valaki még ilyen játékokat mondani Nagyon érdekelnének.
Hát a gtr meg minden csak nem annyira élethû. Mostmár látom, az nem tetszik az lfs-ben hogy elethûbb, és nehezebb mint gtr2, pedig ez a véres valóság :D
GTR2-ben minden segítséget kikapcsolva, billentyûzettel, félrészegen egész jó köröket tudok menni :D lfs-ben még józanon se lehet ezt megtenni billentyûzettel.
Ezen mindig jót mosolygok..:) Az NFS porsche sem volt sosem szimulátor,ugyanolyan tökéletes átmenet volt a szimuláció és az arcade között mint a Gran turismo,de nem volt szimuláció...
A HGTRM-ben sem használunk segítségeket... Ráadásul a RACE 07-be is vannak bivaj erõs verdák... Csak annyit mondtam, hogy nem jön be az LFS, mivel az se tökéletes. :) Viszont egy dolgot nem értek a RACE 07-be: a grafikája nem túl szép, elég matt minden, de mégis nagy gép kell hozzá. Na most akkor ez mitõl van? A GTR2-nek kajak jó grafikája van, és nem is kell nagy hardver hozzá. Azt nagyon jól eltalálták. A RACE grafjától én se vagyok elszállva, fõleg, hogy pályánként erõsen változó fps-értékeket mértem... :s
GT nem árkád fos. Félárkád félszimulátor. Elég könnyen lehet benne jól menni nem odavaló kontrollerrel (tehát nem kormánnyal), viszonylag gyorsan bele lehet jönni, de nem is egy nfs szerû agyatlan száguldozás.
Húha csak nem nemtetszik ha egy nem autó tapad a pályára mintha sínen menne, és nem szalagkorláton kanyarodsz? :D
Épp eléggé csúsznak, pont amennyire kell. Bár ha elég rosszul állítod be biztos jégpálya szerû lehet :D Ezt a mászós kenõdõs dolgot nem igazán értem. Baj hogy fékezni kell és ideális íven menni, ésszel fékezni (mert nincs abs), és ésszel gázt adni (mert kipörgésgátló sincs)? A szimulátoroknak ez a lényege, hogy valóságosan mozog, nem úgy mint az nfsben :D
Nem tudom, de én azért kattintottam a linkre, mert nekem a graf egész jónak tûnt, ahhoz képest, hogy ez szimulátor. Lehet, hogy igénytelen állat vagyok, de én annó a Microprose Grand Prix 2-õt (még a hõs korból, Dos alatt) sokáig azért nyomtam, mert az volt a legélethûbb. Hiába jelentek, meg pár évvel rá az akkori 3D-s csodák, Eidos F1, Psygnosis f1... Ezeknek az élethûsége vicc volt, úgyhogy mindenki inkább azt nyüstölte (ennek köszönhetõen késtem el az érettségimrõl :)). A graf-ra visszatérve, jó a GT5-ös, meg jól néz ki a Forza 2-is (nekem az elsõ rész iszonyatosan bejött) és tényleg átmenet a valódi szimulátor között és az arcade gammák között. 27 éves öreg fejjel, már inkább ilyenekkel játszanék... De ha igazi szimulátorral akarnék játszani, ezt nem hagynám ki (persze ekkor durván idõmilliomosnak kell lenni), a grafot én kifejezetten jónak találom. Bár lehet, hogy a laptopom korlátolt 3D-je miatt szoktam hozzá az ilyen grafokhoz. :-)
Amúgy lenne jó graf nagyon sok játéknál, olyan 1600-as felbontásban, meg fullra tekert kártyával (ez árulkodik a kiadott trailekerõl) csak a magyar pénztárca nem bírja el a hardvervásárlást...
De összegzésban, ami jó szimgém az nem túl jó draffal rendelkezik, aminek meg jó a grafja, az csak billel jó játszani(vagy joy-jal)szal nem sok a szimulációja)
A Race Driver: Grid esetében sem igazán lesz panaszunk a garfikára, ugyanakkor remélem játszható (kormánnyal is)és élvezetes játék lesz. A látványról egyébként a Colin McRare: Dirt alatt is duruzsoló Neon 3D engine tuningolt verziója gondoskodik, ami ugyanakkor valószínûsíti a nagy hardwareigényt is éppen ezért remélem, hogy a tuningolás mellett szántak idõt az optimalizálásra is.
No...A gran turismo egy árkád fos...ez a kijelentés alapból lol,aki ezt mondja az nemjátszott életébe arcade autós cuccal...A gran turismo tökéletes átmenet a szimuláció és az arcade játékok közt pont az egyszerübb játékosoknak a vezetés élményét kihangsúlyozva..:) Hogy miért nem törnek az autók? Talán mert nehézkes ezervalahányszáz autó ügyében eljárni és lecsengetni a jogot hogy a drágalátos modell ugyan horpadozzon már...Elég hacsak egy gyártónak nem tetszik az 5let már bukta,és ha fõgyártóról van szó hopp az nem maradhat ki..:) Azt meg nekem ne mondja senki hogy nem sokkal komolyabb a játékélmény ha a grafika a valósághoz közelít,mert az hazudik....Hiába a nagy játékélmény,a nagy szimuláció ha a grafika nem hangulatos...És ez manapság egyre igazabb... Egyébiránt nemértem mibaj a Race07 grafikájával sztem semmibaja élvezhetõ.:) A GT-hez meg grafikailag annyira nehasonlítgassuk mert perpillanat nincs még pc-re olyan grafikai szintü autóscucc (hogy miért,faxtudja),talán majd a következõ racedriver... Aki meg továbbra is csak azt tudja fújni hogy arcade szar,fos,az értse már meg hogy nem minden ember szeret szarozni autóbeállításokkal,gépészkedni hogy útontartson egy vasat,na nekik ÉLMÉNYAUTÓKÁZÁSRA és ÉLMÉNYRE készítették és készítik az Arcade játékokat...Ettõl ezek még nem szarok,más világnak készültek,nemkell velük játszani ennyi...
Itt még nagyon is kultúrált eszmecsere folyt, sajnos nem ez a jellemzõ. Egyébként nekem is mindkettõ nagyon fontos.
akkor lenne fair a két kép, ha a GT5 már létezne, (egyelõre egy pénzért megvehetõ demo van) ill. a kép nem egy replay durván feljavitott screenshotja volna :)
alatt a race07 kép viszont rendes ingame, már megjelent játékbol
ettõl persze a gt5 még szebb, de az életben nem néz ki ugy, ahogy 'mutatod'
Én a mondó vagyok, hogy mindenki olyan játékkal játszik amivel akar, vagy amivel tud, de mondjuk ezt a Colin-hoz hasonlítani? nae mellett szó nélkül elmenni nem tudok. A Colin sajnos annak ellenére, hogy mindíg jobbat várok, még mindí gegy árkád játékigaz jó garfikával és ugyanakkor optimalizálatlannal. Árkád játékkal az játszik aki nem vágyik kihívára, az aki örömét leli abban, hogy leül játszani és elsõ próbálkozásra megnyeri a versenyt, ha viszont egy szimulátorral kellene tolni egyet, már az is sikerélmény lenne ha célbaérne az illetõ. Na ez a lényeges különbség, no de nem tépem a számat, kezdõdik a sepangi nagydíj, így lépek. Ja és nem utolsó sorban, duván 2 éve a GTLEGENDS nyerte el a legszebb PC-s játék díjjat, ami ugyancsak az rFactor motorjára épül ugyan úgy ahogy a Race 07 is. Tök mind1, mi SIM pártiak, tudjuk mirõl van szó :)
végre 1 értelmes játék teszt az LFS S2-rõl is irhatnátok
Grat!
Ez nemsokan fogják megérteni, az Operation Flashpointnak is maradt a húdeszar grafikázás, mert nem a legcsúcsabb volt akkor, de arról mindenki megfeledkezett, hogy azokban a játékokban amikhez hasonlították 5 méteres kockában lövöldöztek egymásra, nem egy 150 km2-es területen, és arcade 0 fizika, helyett picit élethûbbel :)
Egyébként a GTR sem volt igazán élethû szimulátor, és mivel ugyanazok csinálják, és ahogy olvasom, ez sem. Én csak az lfs-bõl tudok kiindulni, nálam eddig az mindent ütött élethûségben.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy bármelyik Colin részt akár a DIRT-t is egy szimulátorhoz hasonlítsd? Azok nem szimulátorok. Azok egész jó ÁRKÁD játékok. Ha már rallyval dobálózol akkor RBR. Na az szimulátor és megjelenéskor nagyon is ütött a graf-ja. Még most is szerintem simán szép a játék. :)
"Esõs versenyben óvatosan kell adagolni a gázt és a féket is, figyelembe kell venni, hogy csúszik az autó."
fúha, lfs-ben esõ nélkül is így kell az erõsebb kocsiknál, mert nincs se blokkolásgátló, se kipörgésgátló (vagyis van, de semmit sem ér). Van viszont párszáz lóerõ :D
tlehet elavult de, tökéletes grafika
"a textúrák kétdimenziósak"
Mert milyen legyen egy textúra?
Postai utánvéttel küldöm, csak add meg a címed!
A szimumátor pedig nem attól szimulátor, hogy a látványvilágot próbálja a legaprólékosabban lemodellezni! OMG!
2004-ben az volt, de még ma is megállja a helyét, fõleg, hogy ott azért egy picit több dolgot kell a CPU/GPU-nak számolnia mint egy zárt versenypályán.
Colin Dirt na te mostmár biztosan csak viccelsz, azt a szart ehhez hasonlitgatni
Az FlightSim 2004 álkoppantó? Na sztem meg az az ocsmány de persze ott hatalmas területet kell lemodellezni. Ez a játék teljesen jó és jól is néz ki. Ugyanazok csinálták akik a GTR-eket is.
Mit dolgozok minden nap azért, hogy az SG a 23. leglátogatottabb oldal legyen és ez a hála?
"Te ezek szerint az a típus vagy, akinek a gõzölgõ tehénszart is el lehet adni tetszetõs celofánpapírba csomagolva..."
Ha ráírod elõtte, hogy Made by Square Soft. akkor igen :-D
"Miért lenne kötelezõ egy szimulátornál? " Vagyis egy olyan virtuális közeg, mely a valóságot igyekszik lemásolni... az élethûség kulcsfontosságú! Mind a fizika, mind a látvány nagyon fontos.
"ha kijön egy évben teszem azt 15 db II. VH-s FPS, akkor a 16.-nak valami olyat kell tudnia, hogy koppanjon az ember álla."
Ezt nem feltétlenül grafikában kell nyújtania.
"A nõi nemet éppen az imént hasonlítottad az autós játékokhoz?"
Abból a szempontból hasonlíthatnám, hogy a nõket is értékelhetem külsõ és belsõ értékeik alapján, ugyanígy az autós játékokat is grafika és tartalom alapján. Nagy baromság? Na mindegy. Számomra inkább az hangzik piszkosul hülyén, hogy te a külsõ alapján alkotsz véleményt valamirõl. Te ezek szerint az a típus vagy, akinek a gõzölgõ tehénszart is el lehet adni tetszetõs celofánpapírba csomagolva...
"A legelsõ HSZ-emben egyébként írtam, hogy egy autós játéknak szinte kötelezõ az élethû grafika MANAPSÁG"
Miért lenne kötelezõ egy szimulátornál? Akit nem érdekelnek a részletes beállítási lehetõségek és a valósághû szimuláció, az krájzisz grafikával sem fogja megvenni a játékot, mert nem fog szenvedni vele és nem fogja érdekelni... A SimBin és a kiadó szerintem nem hülye. Nem az a céljuk, hogy csináljanak egy nyolcszázhuszonharmadik csilli-villi grafikájú árkád játékot, mert abból van több mint elég. Viszont kiválóan értenek a szimulátorokhoz, és gondolom úgy látják, ennek is van egy akkora piaca, hogy megérje ilyet fejleszteni észbontó grafika nélkül is.
DIRT, Colin? Ne hasonlítsuk ezeket a SimBin játékaihoz, mert ezek meglehetõsem árkád játékok a szélesebb "néprétegek" számára.
"Azért nem veszi be a gyomrod, mert sok van belõle?"
Pedig egyszerû... ha kijön egy évben teszem azt 15 db II. VH-s FPS, akkor a 16.-nak valami olyat kell tudnia, hogy koppanjon az ember álla.
"Mégy az utcán és nem gyõzöd elkapkodni a fejed, mert a sok átlagos nõ látványát már nem veszi be a gyomrod, "
Most szivatsz ugye? ;-) A nõi nemet éppen az imént hasonlítottad az autós játékokhoz? ^^
"Lefogadom, hogy te ki sem próbálnád,"
Naná, hogy nem amikor már a megjelenés után végijátszottam. Mi a rákot kezdjek most vele? :-D Egyébként nekem az 1. rész nagyon tetszett, iszonyat jó hangulata és küldetések voltak benne. A 2. szvsz gyengébb lett.
A legelsõ HSZ-emben egyébként írtam, hogy egy autós játéknak szinte kötelezõ az élethû grafika MANAPSÁG, ugyanis ez nem egy szerepjáték ahol 5 pálcikaember az NDS-en vérre menõ hatalmai harcokat folytat a trónért és 50 lehetséges út vezet a megnyerésig.
"Race 07 egy szimulátor, egy erõsen rétegjáték (innentõl kezdve fölöslegessé és értelmetlenné válnak azok a kijelentések, hogy a ""népnek" már több kell, jogosan"
A Flight Simulator 2004 vagy éppen a X is az, mégis nagyon szépen teljesít, pedig iszonyat drága, nem mellékesen meg megtanulsz belõle elvezetni egy utasszálítót ;-) Azért ez nem kis plusz, na meg a grafika is állkoppantó. De a példánál maradva ott a DIRT vagy éppen a Gran Turismo sorozat, no meg a korábbi Colin részek, a nép komálta. Nem véletlenül.
"Az átlagost már nem veszi be a gyomrom, mert SOK van belõle."
Azért nem veszi be a gyomrod, mert sok van belõle? Hmm, ezt nem igazán értem. Mégy az utcán és nem gyõzöd elkapkodni a fejed, mert a sok átlagos nõ látványát már nem veszi be a gyomrod, te már csakis a legszebbeket veszed szemügyre...
Én most játszom a Hidden & Dangerous 2-vel (sokéves játék), és képzeld, nekem tökéletesen megfelel a látvány, mert a játékélmény mindenért kárpótol. Lefogadom, hogy te ki sem próbálnád, mert látvány alapján rögtön a felejtõs kategóriába esne (meg gondolom túl bonyolult is lenne számodra)...
"az eladások is azt igazolják, hogy egy olyan játékban mely alapavetõen a köridõkrõl szól, kell valami plusz."
A Race 07 egy szimulátor, egy erõsen rétegjáték (innentõl kezdve fölöslegessé és értelmetlenné válnak azok a kijelentések, hogy a ""népnek" már több kell, jogosan"). Itt az a plusz, hogy lehetõséged van minden egyes pályára vonatkoztatva aprólékosan megtervezni az autód beállításait (fékerõelosztástól kezdve a leszorítóerõig mindent), hogy a legjobb köridõket érd el. Igen, ehhez már érteni kell és gondolkozni kell rajta. (Már csak ezért is mondom, hogy rétegjáték.) Aki már annyira kocka, hogy ilyenek is foglalkoztatják, szerintem azoknak nem is kell több plusz. Az eladási mutatóidba foglalt többség nem is ért hozzá, és nem is akar ilyenekkel foglalkozni, csak körözgetni akar egy nem túl bonyolult autós játékkal, sebességre és adrenalinszintre vágyik, anélkül, hogy a bénasága elrontaná a játékélményt. Na õk azok, akinek már a grafikában kell az a bizonyos plusz, mert a felszín alá már úgysem látnak, meg nem is kell nekik több.
OFF: Errõl a TrackIR (fejmozgáskövetõ) cuccosról hallott már valaki? Hol lehet kapni, mennyiért, milyen vele játszani, ...?
Az átlagost már nem veszi be a gyomrom, mert SOK van belõle. Az ízlésem itt nem annyira lényeges, ugyanis az eladások is azt igazolják, hogy egy olyan játékban mely alapavetõen a köridõkrõl szól, kell valami plusz. Régebben még elég volt egy autós játéknál a remek szimuláció, ma már csupán ez nem elég a sikerhez... ezt nem én mondom, hanem a számokból olvasom ki. A "népnek" már több kell, jogosan.
Konzol vs PC: Alapvetõen PC-s vagyok, sok konzollal, de azt én is látom, hogy a PC már tavaly óta szépen ráver a konzolos játékok grafikájára. Példák, tessék megnézni konzolon és PC-n 1600x1200 vagy 1280x1024 mellett: -Oblivion -Bioshock -NFS! -Lost Planet -Far Cry -GEARS OF WAR!!! -stb És bizony a képek alapján a híres neves Mass Effect is szebb lesz PC-n.
Nekem elsõ dolgom egy PC-s játéknál, hogy mindent felteszek maxra és ha nagy gáz van /eddig csak a Crysisnál volt/, akkor szépen lassan finomhangolom.
Igen, nagyon nagy hiányosság, hogy PC-re csak a DIRT bír olyan küllemmel, ami megüti a konzolos autós játékok szintjét.
Sohasem a grafika fog számítani nekem, ha jót tudok játszani közben. Ez amúgy valami rFactorra hegesztett cucc?
Most akkor átlagos, vagy egyenesen hánysz tõle? Elõzõ posztodban a mondandód lényege pedig nem a sikerrõl szólt, hanem a saját ízlésedrõl. Ja, meg egy konzolra (fix hardverre) fejlesztett játék grafikáját akarod összehasonlítani egy széles palettán skálázható PC-re készült játék grafjával? Ha a Race 07 a grafikával akarna villogni, akkor még megérteném az összehasonlítást, de így... nincs értelme összehasonlítani.
Teljesen átlagosan néz ki a játék. Az NFS pedig egy árkád vacak, szimulációhoz nem sok köze van... nem értem miért nem lehet megérteni a korábbi mondatom lényegét, hogy 2008-ban, ez édeskevés a sikerhez. Nézd csak meg az eladásokat ^^
Én sokat vártam ettõl a játéktól, de az elvárásaimból semmit sem hozott sajna. Minden segítség kikapcsolása mellett egy árkád gagyi érzetét adja. Szerintem. Maradok az LFS-nél.
Hogy mi van? Teljesen jól néz ki a játék. Ha csillogás kell toljad a gány Pro Street-tel bazz.
Nem kell ezen fönnakadni. Aki tényleg komolyan gondolja a szimulátort, annak ez a grafika megfelelõ. Gondolom a fejlesztõk is tisztában vannak ezzel, így inkább alacsonyabbra lövik be a gépigényt, hogy több példányt el tudjanak adni. Akinek meg a grafika a lényeg, annak ott az NFS sorozat. Az - bár túl sokat nem nyújt - legalább jól néz ki.
"Egyáltalán nem ugyanaz az érzés, mint egy FPS, TPS, RTS, bármi. Itt véresen komolyan megy minden, mint a valóságban. Ha egy FPS ilyen lenne, akkor csak egy fegyver lenne és az elsõ találattól összeesnénk holtan." rainbow six? swat?
Én már napok óta nyomom vele az ipart.:) F1 nincs, de az F3000-esek is nagyon durvák! Persze a WTCC is király. Nem véletlen vettem meg a progit.:) És ez a progi nem arról szól, hogy nyomjuk ami a csövön kifér, hanem arról is, hogy ki hogy tud menni valaki mögött, anélkül, hogy kilökné az elötte lévõt, vagy nagyon lemaradna! Nagyon kajak 10-15 körön kerezstül centikre lenni egymástól! Akár az F3000-esekkel is.:) A HGTRM-en volt pár teszt, ime egy kis videó.:) http://www.youtube.com/watch?v=bgnQWwAWiY4&eurl=http://forum.gtr-masters.hu/showthread.php?p=49832
Egy "autós" játékban nincs túl sok... van ugye a játszhatóság/szimuláció kérdése valamint a látvány. Ez a játék 4-5 évvel korábbi grafikát mutat. Nálam alapból esélytelen. Azért ez nem egy RPG/jRPG ahol 2 pötty drámai beszélgetéseket és mély intrikákat fed fel az ember elõtt /mintha könyvet olvasnál/... ott nem zavar a kvarjáték grafika sem, itt meg egyenesen hányok tõle, sért. Fujjj.
"A zene nagyon jó, csak a verseny alatt nem megy, ami egy szimulátornál elvárás..."
Lehet futam alá zenét kapcsolni a menüben úgyemlékszem...És szerintem az igazi versenyzõk nem hallgatnak zenét a verseny közben, pont ettõl valósághûbb, hogy nincs zene cska a menüben...
valami fasza forma1-es játék jöhetne már:(
Na ezt feltétlen kipróbálom:).
hm, az atari a kiadó ? asszittem valami más cég volt.