GDF: A játékvilág komoly szemmel

GDF: A játékvilág komoly szemmel

2008. május 17. 15:34, Szombat
Második alkalommal került megrendezésre Budapesten a Game Developers Forum, ami nem egy klasszikus game show, hanem a kelet-európai régióban is egyedülálló szakmai-fejlesztői összejövetel. Amellett, hogy a hardcore játékosok betekinthetnek a komoly műhelytitkokba, inkább a leendő és már aktívan dolgozó szoftverfejlesztők is csillapíthatják tudásszomjukat.

Világokat építünk - így szól a rendezvény szlogenje. A számítógépes és konzolos játékok pedig valóban egyre jobban hasonlítanak egy teljesen kidolgozott mini virtuális valóságra, ahol évről-évre dőlnek le falak, korlátok. Döbbenetes volt újranézni a négy évvel ezelőtti FarCry bemutató-videót, amitől még ma is sok embernek leesne az álla. Már négy év eltelt. 10 évvel ezelőtt mostani szemmel nevetséges pixelek, sprite-ok ugráltak a monitoron, még 10 évvel korábban pedig DOS alól indítgattuk a mára már mobiltelefonon is gagyinak számító dizájnú játékokat.


Lehetőségek

Az eltelt idő legjobb szemléltetése mindig a csúcsjátékok, a csúcs FPS-ek grafikai megoldásának mutogatása, de időközben sok más trend is befolyásolni kezdte a számítógépes játékot, mint fogalmat. Kezdetben pici garázsvállalkozások vagy lelkes hobbisták által kiadott játékok szórakoztatták az egyébként is monitor előtt görnyedő geekeket. Ma pedig egy olyan erős iparágként szerepel a "gaming", mint mondjuk a hollywoodi filmgyártás. Nehéz megbecsülni, hogy mekkora piacról beszélünk (USA 2007: 9,5 milliárd dollár), de ide tartozik a PC és konzol játékok mellett a kézi kütyükre, mobil telefonokra kiadott játékok és az online flash játékok sokasága is. A nemrégiben megjelent Grand Theft Auto IV az első héten fél milliárd dollár bevételt termelt és PC-re még meg sem jelent. Csak összehasonlításképp a világ legjobban tejelő filmje, a Titanic összesen tudott 1,8 Mrd dollárt termelni, de az 50. legjobb bevételű film, a Szörny Rt. egész életciklusa alatt hozott össze annyit, mint a GTA IV egy hét alatt.


A résztvevők mozivásznon nézhettek bele a GoW 2-be

Ha pedig az animációs filmek is képbe kerültek, akkor érdemes megemlíteni, hogy jelenleg ott tart a fejlődés, hogy a manapság ismert CGI animációs minőség 2012 magasságában valós időben egy számítógépen/konzolon köszön majd vissza. Az idei GDF sztárvendége, Cevat Yerli, a Crytek CEO-ja, alapítótagja és elnöke szerint legalábbis. Figyelembe véve, hogy a grafikai szempontból a csúcsokat rengető Crytek eddig sem beszélt a levegőbe, érdemes elhinni neki minden jóslatát.

Yerli előadásában többek között beszélt arról is, hogy a közeljövőben a fotorealisztikus megjelenítés és az interaktivitás kombinációjával hihetetlen megoldások jöhetnek létre. Ahogyan a Crysis motorjának bemutatása előtt, úgy a következő generációs CryEngine képességeit is olyan fotó-animáció párokkal szemléltette, amin egy valós hely fényképe mellé a saját motorjukon belül elkészített más szerepelt. Legutoljára szimplán megdöbbentő volt a hasonlóság, most viszont nehezen tudtam eldönteni, hogy melyik a fotó és melyik a grafika.


Uhhhh... Ez nagyon súlyos

Az új CryEngine képességei valóban megközelítik majd a CGI animációk szintjét, mind fényeffektekben, mind shaderekben, mind a karakterek részletességében. A megdöbbentő grafika mellett persze a fizika és a mesterséges intelligencia fejlődése is lélegzetelállító. A PC, PS3, Xbox360 platformokkal is együttműködő motor képes mondjuk 7km-es látótávolság megjelenítésére, a valósággal megegyező fény-árnyék és felület effektek létrehozására, vagy éppen teljesen filmszerű arc modellek életre keltésére.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások