E3 2008: Még mindig van erő a PC játékban!

E3 2008: Még mindig van erő a PC játékban!

2008. július 12. 12:19, Szombat
Spore
Nagyon kevés eredeti ötlettel találkozni a játékiparban mostanság, sőt igazából a Spore tematikája sem teljesen szűz terület. A játék célja egy teljes evolúciós folyamat végigjátszása, kezdve az egysejtű organizmustól a kifejlett társadalomig vagy az űrutazásig (és azon túl). A kreált lényeink szinte teljesen testreszabhatóak, alakíthatóak és csak rajtunk múlik, hogy mit hozunk ki a világból.

A kreativitás komoly szerepet játszik, és annak ellenére, hogy emlékeztethet a Sims metodikájára, nagyon-nagyon érdekesnek tűnik. Lévén ez már a XXI. század, a készítők nem álltak meg az ötlet zseniális kibontásánál, hanem a MySpace és FaceBook népszerűségét látva, felturbózták a játékot a közös felhasználók által létrehozott tartalommal. Azon túl viszont, hogy közös tudástárat és megosztható kreálmányokat adtak a játékba, a készítők azt ígérik, hogy a webkettő nem áll meg a játékon belül, hanem kikúszik az igazi internetre. Ha mindehhez hozzá tesszük a kissé bugyuta, de mindenesetre sajátos humorú megoldásokat, akkor kétség sem férhet a sikeréhez.

Klikk ide!



Fallout 3
A vén PC-sek talán emlékeznek még a Fallout sorozat első két tagjára, aminek folytatásáról pár évvel ezelőtt már mindenki lemondott. Az Interplay csúfosan fiókba tette a projektet, amit szerencsére a Bethesdának sikerült felélesztenie. A srácoknak ott pedig van némi tapasztalata RPG-kben is, hisz nekik köszönhetjük a teljes Elder Scrolls sorozatot, beleértve a pár éve referenciaként is helyét megálló Obliviont.

A harmadik Fallout 30 évvel a második rész után játszódik, az eredeti sztorira pedig nem kell emlékezni, elég annyit tudni, hogy egy Kína által generált atomháború kicsit felborítja a földi életvitelt, a cél nyilván a túlélés. A játék alapjában véve első személyű nézetben működik, de aki szereti nézni karaktere hátát, az is örülhet, mert van rá lehetőség. Ugyan elsőre úgy tűnik, mintha egy akció-shooter lenne, de kicsit belebonyolódva kiderül, hogy az RPG elemek kritikusan fontosak. Nem mindegy milyen irányban és hogyan fejlődik a karakterünk, a több száz küldetés pedig számos válaszút elé állítja majd a játékosokat. Az Oblivionhoz képest kevesebb NPC-vel futhatunk össze, viszont cserébe ezek mind egyedileg kidolgozott személyiségek lesznek, saját dialógusokkal. Az atomháborús környezet pedig egyébként is szinte kuriózum ebben a műfajban. Első pillantásra zseniálisnak tűnik, innen remélhetőleg már nem lehet elrontani.

Klikk ide!



FarCry 2
A Crytek által kitaposott út senki előtt nem ismeretlen a játékosok között, ha másról nem onnan megismerszenek, hogy többnyire új gépet is illik venni az új játékhoz.. A FarCry 2 nem áll meg a Crysis szintjén, hanem még tovább löki a grafikai tökéletesség felé vezető úton az egész játékipart. Ugyan a fejlesztést a második rész esetében az Ubisoft elharapta az eredeti gárdától és a CryEngine-ben használt kódokból is alig 2-3%-ot használtak fel, de szerencsére az Ubisoft Montreal csapata is megdöbbentő dolgokat eszelt ki. Így hamarosan egy 50 négyzetkilométeres bejárható területen apríthatjuk az ellenfeleket az afrikai vadonban, ahol ráadásul az egész világot befolyásolják tetteink. A szokásossal ellentétben a napszakok változnak és nem mission függően, hanem tényleg időre.

Klikk ide!

Minden játéknap 6 igazi órának felel meg, amit persze nem feltétlenül kell kivárni, ha hirtelen egy éjjeli lopakodásra vágyunk. Menedékházakban pihenhetünk meg és folytathatjuk egy virtuális alvás után a kívánt napszakban az akciót. A küldetések sem lineárisak többé, sőt a cél szentesíti az eszközt, úgy érjük el, ahogy akarjuk. Ha kedvünk szottyan felgyújtani egy egész falut lángszóróval, akkor annak semmi akadálya, de ha osonva vadásznánk le egyesével minden rosszfiút, az sem gáz. A "választható" játékstílus szabadságot ad és többek számára élvezhetővé teszi a kalandokat. A fegyverek választéka is bőséges lesz, viszont a nagyon interaktív világban vigyázni kell kit lövünk le, mert az NPC-k nagy része később is jól jönne.

Command and Conquer: Red Alert 3
A stratégáknak is csak őszig kell várni és megérkezik a februárban bejelentett Red Alert 3, ami már akár az első kiadott képek alapján arcára fagyaszthatja a mosolyt mindenkinek. A C&C sorozat mellékágaként debütált Red Alert már 2001 óta nem adott magáról hírt, így talán ideje is volt felmelegíteni ezt az alternatív történelmi szálat. A Red Alert alapkoncepciója szerint a hidegháborút megelégelve a szovjetek bekeményítettek és kitört a totális háború.

Klikk ide!

Ebben a korban persze nincs se tibérium, se űrlények, A pontos részletekkel nyilván az E3 fog szolgálni, hiszen - ellenben a többi felsorolt játékkal - itt viszonylag kevés információ áll rendelkezésre azon túl, hogy készül a játék. Annyi biztos, hogy időben kicsit előreszaladunk, történelmileg pedig még jobban szélre csúszik minden. Az ázsiai kampányokban mech-szerű robotok jelennek majd meg, de a legnagyobb húzás nyilván a grafikai fejlődés lesz majd. Amennyiben legalább annyira használható és jól játszható lesz majd, mint amennyi eye-candy van a grafikus motorban a képek alapján, akkor méltó utód lesz. Reméljük a multi rész is erős lesz, táptalajt képezve a következő 1-2 év C&C fanatikusainak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások