Far Cry 2

Far Cry 2

2008. november 1. 12:04, Szombat
Grafika: A látványbeli minőség jól skálázható, köszönhetően az Ubisoft Montreal saját fejlesztésű Dunia motorjának. Elsősorban a külső helyszínek aprólékos részletessége adja a motor igazi varázsát, megvan benne mindaz, amivel manapság a VGA-nkat terhelni lehet. DirectX 10 mellett a dinamikus napszak és időjárás változások, a tökéletes árnyékok, a tűz és más részecskeeffektek megvalósítása káprázatos. Mindez egyszeri betöltéssel, akár dzsungelből síkságba, akár házakba belépve. A fegyver- és karaktermodellek csicsás mappingokban feszítenek, bár utóbbiak nem eléggé életszerűek, de a spórolás néhány berendezési tárgynál is észrevehető. A kép barnássárga filtert kapott, különös hangulatot árasztva. Az optimalizáció tökéletes, közepes gépeken is simán összehozható a 60 FPS.

Kezelőfelület: Minden kézre áll, amit egy ilyen stílusú játékban megszokhattunk. Az első négy számbillentyűn kaptak helyet a fegyverek, az 5-ösön a térkép, mint leggyakrabban használt tárgy a játékban. Ezenfelül még az E billentyű az, amit a legtöbb interakciónál használunk, a gyógyításhoz pedig a H gombot. A HUD nem tolakodó, könnyedén leolvasható róla minden. A járművek kezes bárányok, szinte azonnal belejövünk.

Játszhatóság: A játék 25 órás játékideje nem mindennapi a mai kínálatot elnézve. A fő történet persze ennél rövidebb idő alatt teljesíthető, de aki fel akarja fedezni (és miért ne akarná?) a több mint 50 négyzetkilométeres, változatos afrikai helyszínt, annak nem árt minden lehetőséget megragadni: akár a némileg egysíkú mellékmissziókat, akár a gyémántkutatást és az egyéb elfoglaltságokat. A mentési rendszert tekintve nem kell a biztonságos házakat sem meglátogatni, vagy a falakra szerelt mentési "ládákat" használni, mert bizony, a PC-s verzióban létezik gyorsmentés. A két szembenálló fél küldetései pedig ebből adódóan minimum két végigjátszást is megérnek.

Intelligencia, nehézség: Alapvetően nincs baj az ellenség MI-jével, akár még okosnak is mondható. Kihasználják ők is a terep adottságait, üldözőbe vesznek, bőszen dobálják gránátjaikat, később pedig már hatásosabb fegyverrel a kezükben nehezítik meg dolgunkat, tehát dinamikusan növekvő kihívás elé állítanak minket. Olykor viszont mintha torz mása lenne magának az intelligencia: eléggé nyilvánvaló eseményeket nem vesz észre az ellenség, még azt sem, ha a társa kidőlt mellőle. Többféle nehézségi szint áll a gyakorlottak és a kevésbé gyakorlottak rendelkezésre, de a nehezebb fokozat nem azt jelenti, hogy ügyesebbek lennének a feketék, csupán a gyógyszerek nem olyan hatásosan gyógyítanak, valamint a sebzések is nőnek.

Hang, zene: Aki látta már a Véres gyémántot, netán a Nap könnyeit, az képben lehet milyen stílusú, keleties motívumok szólnak a játék melankolikusabb perceiben, ami piszkosul megadja az alaphangulatot. De az akció percei sem múlnak el ütemek nélkül, bár ezek kevésbé figyelemfelkeltőek, mint a békésebb ambientek. Az élő környezet hangjai is igen autentikusak, mintha egy természetfilmet néznénk, a fegyverek ropogása megkülönböztethető és fülsiketítő. Talán a szinkronhangok kicsit felemásak és úgy vettem észre, pont az NPC-ket megszólaltatók azok, akik kevésbé élik bele magukat.

Összegzés: Megérte nem sutba dobni a címet az eredeti fejlesztők távozása után, sőt tökéletes döntés volt a nívós referenciával rendelkező Ubisoft Montrealra bízni a munkálatokat: a hatalmas létszám és a tőke megtette a hatását. A Far Cry második része egy teljesen más stílusú játék lett. A színhely, a Dunia motor minden igényt kielégítő látványvilága, a két szembenálló félből adódó változatosság, a nem éppen unalmas lövöldözések, a szabad barangoláson alapuló játékmenet - mind a helyén van. Plusz még egy élvezhető multiplayer mód is lapul a tarsolyban és csupán néhány helyen inog az összkép. A Far Cry 2 ajánlható mindenkinek, de csak ha van oltása malária ellen.

Letolthető videók:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások