Command & Conquer: Red Alert 3

Command & Conquer: Red Alert 3

2008. december 20. 00:19, Szombat
A Red Alert 3 egyik nagy újítása, hogy a kampányok akár kooperatív módban is végigvihetők, ha pedig nincs kivel vállvetve csatába vonulnunk, az MI által vezérelt segédcsapatok mindig rendelkezésünkre állnak. Itt kicsit megbicsaklik a rendszer újító ereje, ugyanis az amúgy lopott ötlet kivitelezése nem lett a legszerencsésebb. Mind a szövetséges, mind a szovjet kampány nagyon könnyűre sikeredett, gyakorlatilag semmi kihívást nem jelent a játékosok számára, így ha valaki izgalmas és pergős küzdelmeket szeretne vívni, annak érdemes egy-egy szobaadmirálist is bevonni a csatába. További negatívum, hogy az MI által vezényelt egységeket mindössze négy alapvető paranccsal koordinálhatjuk, így gyakorlatilag teljesen önállóan végzik dolgukat, sok esetben pedig pont az ő jelenlétük könnyít meg egy-egy küldetést.

A játékmechanizmusban se alkotott korszakalkotót az Electronic Arts. A fejlesztők inkább össze-vissza lopkodták az ötleteket, melyek ugyan egytől egyig zseniálisak, de a kivitelezésük és egybegyúrásuk mégis felületes munkát sejtetnek. Ilyen például az egységek speciális tulajdonságainak lehetősége. Ezek inkább frusztrálóan idegesítőek, mint hasznosak, ráadásul mindegyik egységnél csak egy ilyet vethetünk be. Ezenkívül egy teljesen leegyszerűsített, lebutított kivitelezést preferált az EA, vagyis ahelyett, hogy a nagy rajongótábor kívánalmai szerint készítettek volna játékot, inkább új rétegeket próbáltak bevonni a sorozatba.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A frakciók egységei közötti egyensúly egész jóra sikeredett és ugyan továbbra is megmaradtak a fajspecifikus tulajdonságok, ez már az előző részekben is jelen volt, tehát nagy újdonságot nem okoztak. Az egységek is csak apró módosításon estek át. Fontos szerephez jut a víz, így egy újabb terület áll majd rendelkezésünkre, ahol komoly összecsapásokat vívhatunk. Ennek megfelelően minden egyes szárazföldi jármű kétéltű funkcióval is rendelkezik, azaz könnyedén vízre bocsáthatók lesznek például tankjaink, dzsipjeink vagy csapatszállító járgányaink. Az újítás egyetlen bökkenője, hogy nem tehetjük akárhol vízre a kerekekkel rendelkező járműveinket, illetve a szárazföld elérésekor érdemes légi- vagy vízi támogatást biztosítani, ugyanis a partraszálláskor könnyű célpontokká válnak nehezen megépített egységeink.

Az új egységek behozatala mellett szerencsére régi, bevált elemeket is meghagyott az EA, így az oroszok oldalán visszatér a hatalmas légibombázó, a Kirov léghajó, illetve a tengeri egységek közül a gyors mozgásra képes naszád, a Stingray. A szövetségeseknél ismét soraink között tudhatjuk a rettenthetetlen Mirage-t, illetve az Apollót, valamint egy felderítő helikoptert, a Cryocoptert. Ez sajnos csak egy fagyasztó ágyúval van felszerelve, célja az észrevétlen felderítés lesz.

A Felkelő Nap Birodalma, mint új belépő egyértelmű technikai fölénnyel bír ellenfeleivel szemben. Főként a vízi egységekkel, azaz a tengeralattjárókkal, hatalmas anyahajókkal, illetve Kamikaze légi egységgel veszi fel a küzdelmet a másik két nemzettel szemben. Itt lesz a "Tsunami" névre keresztelt robusztus tank, mely az ismert időjárási jelenséghez hasonló pusztítást képes véghezvinni, vagy a Sea Wing, mely ugyan légi egység, mégis képes bármikor víz alá merülni és így sokkal nehezebb célpontot nyújt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások