Command & Conquer: Red Alert 3

Command & Conquer: Red Alert 3

2008. december 20. 00:19, Szombat
Piros pontot érdemel a játékot megmozgató és a Tiberium Wars-ban már bizonyított SAGE - Stragegy Action Game Engine motor módosított verziója. Az EA állítása szerint közel 60%-ban módosították a nem mainak számító motort, ami főleg az egységek kidolgozottságában és új effektekben nyilvánul meg. A leghangsúlyosabb szerepet ezúttal a víz, a füst és a robbanások kapták. A vízeffektus kidolgozása egészen páratlanra sikeredett, ugyanis a folyékony halmazállapotú nedű fodrozódása és hullámzása igazán szemkápráztató lett.

A robbanások kidolgozása is hihetetlenül realisztikusra sikeredett. Egy-egy jármű vagy épület felrobbantásakor a detonáció kráterek formájában nyomot hagy a földfelszínen, a fizikai motornak köszönhetően pedig élethűen hullanak majd darabjaira a tankok, hajók és épületek. A környezeti effektusok látványos kidolgozottsága mellett azonban eléggé elnagyolták a karaktereket és az épületek modellezését. Az összhang így nincs meg, ráadásul kicsit értetlenül is állunk a dolog előtt, mert ezen részleteket hanyagolni igencsak felelőtlen döntés.

A Red Alert 3 kiváló iparosmunka lett, azonban egy ekkora névtől sokkal, de sokkal többet vártunk volna. A felemás MI, a felületes, trehány kivitelezés nagyon sok esetben rányomja a bélyegét a játék hangulatára, ami sok esetben odáig vezet, hogy nincs, ami a játék univerzumában tartson minket, és hamar felállunk a székből. Kár érte, mert a stílus egyik nagy öregjéről van szó, melynek mostani epizódja nemhogy magasabbra állította volna a lécet, de még csak átugrania se sikerült.

Grafika: A SAGE motor korát tekintve már nem sorolható a mai sikeres engine-ek sorába, éppen ezért meglepő, hogy ezt a grafikus motort gyúrták át az EA munkatársai. Nem is sikerült kihozni belőle mindent, mert míg a környezet és a környezetei elemek gyönyörűek, addig az egységek kidolgozottsága nagyon felületes.

Kezelőfelület: Nincs ebben semmi ördöngösség, semmit nem változott az elmúlt években jól bevált rendszer. Még mindig minden kézre áll, ráadásul a magyar feliratnak köszönhetően képtelenség nem érteni, hogy mi mit jelent.

Játszhatóság: Háromból két kampány dögunalom, és főleg könnyedségük miatt van így. A fejlesztők ügyes húzása, hogy kooperatív módban is játszható a játék, különben élvezeti faktora épphogy súrolná a két csillagot.

Intelligencia, nehézség:Az MI nagyon felemásan teljesít, mert akadnak érdekes pillanatai, de összességében mind az ellenfelek, mind a saját egységeink produkálnak hajtépő jeleneteket. Ennek kidolgozottsága is inkább egy összecsapott munka benyomását kelti, így erre se lehet sajnos 3 csillagnál többet adni.

Hangok és zene: Amint felcsendül a Hell March összeszorul a szívünk. Egy generáció nőtt fel ezeken a nótákon és az EA szerencsére visszanyúlt ezekhez az ősrégi dalokhoz, amiket újrahangszereltek, kicsit ütősebbé, pergősebbé tettek, így a mai igényeknek is simán megfelelnek.

Összegzés: Nagyok voltak az elvárásaink a Red Alerttel szemben, ám csalódást okozott a játék. Mintha időhiánnyal szenvedett volna az EA, így gyorsan összedobáltak mindenféle ötletet, de azok optimalizálása elmaradt. A sok jó ötlet csak kioltja egymást. Ez a trehány munka gyakorlatilag mindenre rányomja a bélyegét, így egy erős közepest érdemel a játék. Kár érte!

Letölthető videók:
Videó #1
Videó #2
Videó #3


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások