Need for Speed: Undercover

Need for Speed: Undercover

2009. január 10. 08:54, Szombat


Kiadó: EA
Fejlesztő: Black Box
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP SP2/Vista, Intel Pentium 4 3.0 Ghz (3.2 Ghz Vista esetében) vagy ezzel egyenértékű processzor, 512 MB RAM (1 GB Vista esetében), 128 MB DirectX 9c videokártya (NVIDIA Geforce 6600 GT vagy ATI Radeon 9500), 8x-os DVD meghajtó, 6,26 GB szabad hely a merevlemezen, DirectX 9c kompatibilis hangkártya, szélessávú internet az online aktiváláshoz és az online játékhoz
Ajánlott: 2 Ghz-es kétmagos processzor (Intel Core 2 Duo vagy AMD Athlon 64 X2), 2 GB RAM, 512 MB-os DirectX 10 videokártya (NVIDIA Geforce 8/9-es széria vagy ATi Radeon HD 3000/4000-es széria)
Hasonló játékok: Need for Speed: Carbon, GTR 2, Test Drive Unlimited
Kategória: autóverseny

Nem telhet el úgy a karácsonyi játékdömping, hogy ne jelenjen meg évről-évre az EA hányatott sorsú autóversenye, a Need for Speed. Ám az utóbbi években érezhető volt a széria mélyrepülése, a kiadó pedig radikális változtatásokat kívánt érvényesíteni, hogy a megkopott hírnév újra felragyogjon. Az Undercover a dicső múltból kíván építkezni, nyakon öntve némi küldetésalapú száguldással és az azokat összekötő filmszerű átvezetőkkel.

Szem nem marad szárazon, amikor a jelen produktum ténylegesen a gépeinkbe kerül. Többször előfordult már velünk, hogy a hangzatos marketing sablonok mögött valójában kongó üresség tátongott, s ez igaz sajnos az Undercover esetében is. A Pro Street tavaly a szimuláció irányába ment el. A legális, ám egyhangú versenyhétvégék, valamint az autók meggyőző menettulajdonságai ellenére a rajongók húzták a szájukat, a fejlesztők pedig sajnálkozva tárták szét a kezüket. Aztán maga az elnök, John Riccitello nyilatkozatában hangsúlyozta: az új részre visszatérnek a gyökerekhez és két évre növelik a fejlesztési időt.

A követendő példa érezhetően a Most Wanted lett, így az Undercover is több hasonlóságot mutat a 2005-ös fejezettel. Vissza a napfényes futamokhoz, a kiélezett rendőri üldözésekhez, mindezt hollywoodi filmesek bevonásával, hogy az élőszereplős jelenetekkel tarkított történetmesélés minél profibb megvalósítást kapjon. Az, hogy a koncepció mégsem működik teljes sikerrel, az annak tudható be, hogy a Black Box nem mert túlságosan elrugaszkodni a bigott alapoktól. Ergo mindinkább úgy érezzük, hogy egy újabb rókabőr került elénk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az NFS továbbra is a külsőségek játéka maradt. Ragyogó, éles színek, a távolban elmosódó fények, dögös zenék, kerekded menyecskék - valamint magas oktánszámon pörgő, kiélezett non-stop üldözések. A történet vázát is innen-onnan vették át, ennél fogva a sablonosság alaposan rányomja a bélyegét. A beleélésnek lőttek!

Egy arctalan rendőrt alakítunk, aki egy szokatlan és titkos akcióban működik közre az FBI-jal, Feladata az, hogy beépüljön Tri-City autótolvajlással-csempészéssel foglalkozó nemzetközi bűnszövetkezetébe, és a későbbiekben belülről lebuktassa azt. Ám a maffia figyelmét csak utcai versenyzőként való bizonyítással érhetjük el és a közúton szolgálatot teljesítő kollégáink sem sejthetik, hogy valójában közéjük tartozunk. Így aztán a yarddal többször is összetűzésbe kerülünk.

A nulláról indulunk, egy ósdi Nissan vezetőüléséből - ám minél több versenyen szaggatjuk át elsőként a célszalagot, a hírnevünk is növekszik és a nagykutyák is felfigyelnek ránk. Persze a tapasztalat csak jót tehet nekünk: ezáltal fejleszthetjük a 10 alaptulajdonságunkból álló vezetési tudományunkat, valamint Wheelman Levelünket. A durvább megbízásokhoz értelemszerűen magasabb képzettségek kellenek. Nincs ez túlbonyolítva annyira, hogy egy szerepjátékban érezzük magunkat.

Unalmas történetbeli csavarok és blőd véletlenek tarkítják a sztori magvát, beleélésről egyik színész sem tesz tanúbizonyságot. Rendszerint vagy túljátsszák a szerepüket, vagy észre sem vehetőek. Egyedül talán segítőnk, Chase Linh (Maggie Q) ténykedését nem érezzük tolakodónak. Ő lesz az, aki mindig visszaránt a valóságba, ha netalántán elvesznénk a játékban (ami gyakorlatilag lehetetlen): két célkitűzés között hasznos tippekkel és utasításokkal bombáz. Ha ez nem lenne elég, kapjuk elő GPS-ünket, amin fel vannak sorolva az éppen aktuális kihívásaink és egy kattintásra máris ott termünk a kiválasztottnál. Vagy odakocsikázhatunk az adott helyszínre, minekután elég a TAB billentyűre bökni a kihívás elfogadásához.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A város pedig hatalmas, az előző részekben ismerős környezetet gyúrták össze: Palm Harbor a zeg-zugos kikötői iparteleppel, Port Crescent a felhőkarcolókkal és üzletekkel teli belváros, Gold Coast Montains a kacskaringós szerpentinekkel teli vadregényes hegyvidék, végül a Sunset Hills, a folyton napfényben és árnyékokban úszó külváros. A négy városrészt több kilométernyi autópálya köti össze, unalmas autókázásnak adva teret. Sajnos az élettelen üresség egész Tri-Cityre igaz: monumentális ugyan, sőt eddig a legnagyobb, de semmi egyedi és egyben emlékezetes része sincs. A forgalom gyér, a járókelőknek hűlt helye.

A régi játékmódok a gumiégetős driftelés és gyorsulás kivételével mind visszaköszönnek. A kör- és sprintfutamok, a checkpoint versenyek magától értetődőek - nulla újdonsággal, igazából csak egyszerű pénzkereseti lehetőségként tartjuk számon, csekély kihívással. A dollárok jól jönnek egy új verda megvásárlásánál, avagy a meglévőhöz való alkatrészek beruházásánál. Szerintem nincs értelme egy zsírúj autócsoda megvételének, tekintve, hogy az ún. Pink Slip futamokon elnyerhetjük a rivális versenyzők négykerekűit, igaz ezzel a saját slusszkulcsunkat is Fortuna kegyeire bízzuk. Megijedni nem kell, elvégre az NFS-ek célközönségének nagy részét a hétvégi játékosok teszik ki, így a játék által támasztott nehézségek könnyűszerrel teljesíthetők. S ha minden kötél szakad, akkor még mindig ott a futam újrakezdésének lehetősége is.

Sokkal inkább ajánlott, hogy az összeherdált anyagiakat a már meglévő járműveink teljesítményeinek feltornászására költsük el, mivel a kiegészítők árai nem éppen barátiak. Az Undercover versenyeiben a kihívás minimális szikráival sem találkozunk, akár több tíz másodperces előnnyel is végezhetünk a második előtt, így az abszolút dominancia is teljesíthető, amit a program külön díjaz is. Sérülés nélkül, kiszabott időn belül, behozhatatlan előnyök után a jutalmunk extra tapadás és motorerő.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások