2009. július 11. 12:29, Szombat
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Blue Omega Entertainment
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1Windows XP/Vista, 2.8 Ghz Pentium, 1 GB RAM, GeForce 7600 / Radeon X1300, 10 GB HDD
Ajánlott: Windows XP/Vista, Intel Core 2 Duo 2.66Ghz, 2GB RAM, GeForce 8800GTX / Radeon 3800, 11 GB HDD
Hasonló játékok: Kill.Switch, Gears of War
Kategória: külsőnézetes akció
A Damnation érdekes próbálkozásnak tűnt a bejelentés pillanatában, hiszen nem csak elragadó (divatos szóval élve steampunk) környezete, hanem a teljes alapkoncepció meggyőző volt. Mikor a projektet felkarolta a Codemasters, sokan már előre újabb piros ponttal jutalmazták a játékot, azonban a Blue Omega Entertainment brigádja egészen a megjelenésig sakkhelyzetben tartotta a rajongókat. Elsősorban azért, mert a fiatal programozóknak nincs múltjuk (most már egyre biztosabb, hogy jövőjük sem lesz), kizárólag modokat barkácsoltak játékokhoz. Ráadásul a kezdet kezdetén a Damnation is egy modnak készült. Talán jobb lett volna, ha megmarad abban a kategóriában?
Az alapkoncepció, mint már fentebb is említve volt, érdekes, hiszen egy alternatív múltat tár elénk, egy olyan vadnyugatot, amelyet egyetlen westernfilmben sem láthattunk még viszont. Ebben a képzeletbeli világban ugyanis az amerikai polgárháború, avagy Észak és Dél küzdelme nem a történelemkönyvek alapján zajlott le (bár ha a valósághűséget keressük, sajnos teljességgel lehetetlen volt a polgárháború folytatása, de ebbe ne mélyedjünk bele), így 1865-ben nem ért véget a háborúzás, sőt, még hosszú évtizedekig elnyúlt. Hogy egészen pontosan meddig, és milyen előzményei voltak, arra sajnos nem kapunk magyarázatot a játékból.
Természetesen a történet itt még nem ér véget, hiszen az alternatív múlt egy újabb frakciót is behozott az északi, valamint a déli csapatok küzdelmébe, mégpedig egy bizonyos Lord Prescott nevű iparmágnást, aki a legkorszerűbb technológiát hívta segítségül ahhoz, hogy egész Észak-Amerikát uralma alá vonja. Hatalmas gőzhajtású gépekkel és robotokkal kívánja elérni gonosz terveinek célját, de egy különleges szer segítségével még mutánsok hadait is rászabadítja a háborútól megfáradt emberekre.
Ebbe a kicsit kaotikus helyzetbe keveredünk bele Hamilton Rourke bőrében, azonban a békítő szándék helyett sokkal inkább személyes ügyek megoldása miatt indulunk neki a vadnyugatnak. Az alternatív múlt természetesen elősegítette a hadiipar fejlődését, aminek következtében nem a korszak eredeti fegyvereivel találkozhatunk, sokkal inkább képzelet szülte darabokkal, amelyek ugyan beleillenek a koncepcióba, de valahogy mégis felemás szájízzel tekintünk rájuk. Aki szereti az érdekes világban játszódó játékokat, azoknak most nyilván felszabadultak a boldogsághormonjai, azonban az öröm korai, hiszen egy ilyen jól kitalált háttér ellenére is sikerült mindent elrontaniuk a fejlesztőknek. Szinte semmi sem tökéletes a játékban, minden egyes részlet vagy lopás, vagy teljesen ötlettelen.
Lássuk először a játékmenetet, amely talán az első komolyabb fájó pontja a játéknak. Stílusát tekintve a Damnation egy külsőnézetes akció. Ez a megfogalmazás azonban kicsit hiányos, hiszen számtalan (más játékokban már bejáratott) elem került itt bele a darálóba, azaz nem csak megyünk és lelőjük azt, aki szembejön velünk, hanem motorozunk, ugrálunk, kötélen csúszunk-mászunk, sőt, még különleges képességünk is van.
A sima akciózás a játékban kifejezetten unalmas és összecsapott. Alapból három fegyver lehet egyszerre nálunk, azonban bőven elég általában egyet, a gépkarabélyt használnunk, hiszen ahhoz találjuk a legtöbb töltényt, valamint az a leghatásosabb közelről és távolról egyaránt. Mellette természetesen megtalálható a szokásos kispisztoly, a távcsöves puska és a sörétes is, mind-mind átalakított, steampunk verzióban. Felesleges volt lemintázni őket, hiszen a kifejezetten rossz célzórendszer, valamint a pontatlanságuk olyannyira arcpirító, hogy arra nehéz szavakat találni.