Damnation

Damnation

2009. július 11. 12:29, Szombat
Grafika: A hatalmas terek sokszor ámulatba ejtőek, viszont a textúrák közelről néha kifejezetten csúnyának hatnak. Rengeteg tereptárgy és objektum kidolgozatlan, sőt, előfordul, hogy karakterünk elsüllyed a földben, vagy átlóg a falakon. Ez néhány évvel ezelőtt még talán elnézhető volt, de ma már semmiképpen sem. A mozgás leképezése is borzalmasra sikerült: ilyen darabos futást és járást már jó ideje nem láthattunk videojátékban, láttukon a fizikaórán tanultakat mindenki felejtse el. Az, hogy éppen ugrásunkkal elérjük-e a következő kiszögellést, nem mi, hanem a játék dönti el. Mindezt pedig megkoronázza a grafikus motor optimalizálatlansága, de ez ma már sajnos inkább divat, mint hiba.

Kezelőfelület: A menü letisztult, mindennek megvan a maga helye, átlátható is. A játék közben semmi sem zavarja a szemünket, viszont a fegyverválasztás körülményes és sokszor okozhat gondot a fegyverek felvétele, vagy a kétkerekűek használatba vétele.

Játszhatóság: Az irányítás rossz, a kamerakezelés szintén. A célzórendszer egyszerűen borzalmas, már az örömöt jelenthet, ha eltaláljuk az ellenfeleket. A járművek szintén nehézkes irányítással bírnak; nem csak a fizika törvényei dőlnek össze, a gravitációs hatásokkal is komoly problémák adódnak.

Intelligencia, nehézség: Hogy milyen arányban volt az iskolázatlanok száma a polgárháborúban, azt sajnos nem tudni, de a Damnation alapján 100%-os lehetett ennek értéke, hiszen ellenfeleink a lövöldözésen kívül képtelenek mást tenni, ugyanez pedig társainkról is elmondható. A nehézségi fokozat változó - bár három szint közül választhatunk, ez nagyjából csak azt jelenti, hogy az ellenfeleink több golyót bírnak elviselni. A nehézség itt relatív, hiszen sokkal nagyobb bajunk lesz az idegesítő hibákkal és a pontatlan fegyverekkel, mint hogy azzal foglalkozzunk, éppen milyen nehézségi fokozatban játszunk. Ajánlatos a legalsó szinten kezdeni, hiszen ott legalább van valamennyi esélyünk a túlerővel szemben.

Hangok, zene: A szinkronok élettelenek, olyan érzésünk van, mintha valakik folyószöveget olvasnának fel a semmitmondó videók alatt. A fegyverek és a járművek (viszonyítási alap nélkül is) idegesítő és semmitmondó hangokat adnak ki, így a játék egyik legértékelhetetlenebb részét képezik a hangok és a zenék.

Összegzés: Hogyan lehet egy nagyon jó alapkoncepciót elbaltázni? A Damnation fejlesztői megmutatták. Talán jobb lett volna, ha a játék egy stílusra fókuszál, vagy egy velősebb történettel áll elő, hiszen sok lehetőség van az alapokban, a gond csak a felépítéssel van. Ez nagyjából olyan, mintha házépítéskor egy alapra egy sor tégla után rögtön a tetőt raknánk. Összecsapott munka, csak fanatikusoknak ajánlható. Nagyon-nagyon gyenge!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások