Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 2

2009. november 21. 18:07, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, Intel Pentium 4 2.4 GHz vagy AMD Athlon 64 2800+, 512 MB RAM (768 MB Windows Vistához), 8 GB szabad tárhely, NVIDIA Geforce 6600, ATI Radeon 9800 Pro vagy jobb
Ajánlott: Windows XP/Vista, 2.4 GHz Core 2 Duo, 1 GB RAM Windows XP-hez; 2 GB RAM Windows Vistához, 8 GB szabad tárhely, Nvidia Geforce 7800/ATI Radeon X1800
Hasonló játékok: Call of Duty 4: Modern Warfare
Kategória: FPS

November 10-én megjelent generációnk egyik legjobban várt, legjobban fogyó, leg-leg-leg belső nézetes akciójátéka, a Modern Warfare folytatása, mellyel szemben nemcsak az Activision, hanem a rajongók is komoly elvárásokat támasztottak. A hangzatos marketingszövegeknek vége, eljött az igazság pillanata, és végre saját bőrünkön tapasztalhatjuk meg, milyen egy globális konfliktust megoldani, ismét békét teremteni a világban.

A Call of Duty 4: Modern Warfare két évvel ezelőtti megjelenése után talán az Activision és az Infinity Ward se hitt benne, hogy a hollywoodi produkciókat meghazudtoló tálalással érkező belső nézetes lövölde sorra dönti majd a bevételi rekordokat. Pedig a fejlesztés kezdetén a kiadó hallani se akart a modern köntösről, a fejesek és a részvényesek az akkor még mindig nagy slágernek számító, de egyre elcsépeltebb második világháborús zsánert szerették volna erőltetni - ezt végül a World at Warral meg is tették.

A fejlesztők azonban a modern hadviselés számunkra elképzelhetetlen oldalát akarták bemutatni. Tették ezt egy nagyon rövid, de hihetetlenül pörgős, hullámvasúthoz hasonlítható egyjátékos móddal, illetve a mai napig az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő online mókával. A folytatás tehát egyértelmű volt, két évet kellett rá várni, a beharangozók pedig minden idők egyik legjobb és legkelendőbb játékát prognosztizálták. Vajon a felfújt lufi nagyon hamar kipukkan, a sok-sok jól hangzó ígérgetés megvalósult? Vajon a Modern Warfare 2 képes volt újat mutatni? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet szerint pár évvel később járunk az első rész után. Sikeresen likvidáltuk a világot akkor fenyegető Zakajevet, Sgt. Price és csapata hősiesen helyt állt az őrült hadúr magánhadseregével szemben, Zakajev világuralmi törekvései pedig dugába dőltek. Azonban akadtak olyanok, akik megúszták a tisztogatást. Ezek közé tartozik Zakajev jobb keze, Makarov, aki még mindig szabadlábon van, valahol bujkálva irányítja mindenre kész zsoldos hadseregét, hogy revansot vegyen mentora haláláért, akiből halála után igazi mártírt csinált hazája, emlékére szobrot állítottak, a lakosság igazi hősként kezeli.

A háttérben azonban aggasztó események láncolata veszi kezdetét, a feszültség egyre csak nő, így az újabb terroristatámadások, a keleten zajló háborús helyzet ismét arra sarkallja a nyugati nagyhatalmakat, hogy újra bevessék elit csapatukat, a Task Force 141-et. A csapat az első részben már bizonyított, tagjai olyan keménykötésű katonák, akik korábban a CIA, a Delta Force, a Rangerek, és a British SAS szolgálatában álltak. A játékban ezúttal Sgt. Gary "Roach" Sanderson bőrébe bújva kell rendet teremtenünk, de segítségünkre lesz az előző rész főszereplője, az akkor még arc nélküli "Soap" MacTavish.

Nehéz a történetről úgy beszélni, hogy ne legyen poéngyilkos az írás, de muszáj megemlítenem, hogy emellett lesz a játéknak egy másik főszereplője is. A Modern Warfare 2 ugyanis az eddigi sémát követve minden küldetés alkalmával ugrik térben és időben, így az Egyesült Államok fővárosának a megjelenés előtti trailerekben látott ostroma valós. Washinghtonban egy ismeretlen bakaként kell szétrúgnunk majd az országunkat megszálló terroristák hátsóját. Szintén fontos megjegyeznem, hogy a lángokban heverő Washington nem a játék végét jelenti, sőt, szinte a játék elején belecsöppenünk ebbe a kicsit abszurd helyzetbe.

Aki esetleg még vásárlás előtt áll, az joggal teszi fel a kérdést, miszerint miben tud még újat mutatni a játék? Magam se hittem el, de a Modern Warfare második része képes volt újabb sebességbe kapcsolni, még pörgősebb, látványosabb, élethűbb akcióval szembesülünk. A játék betöltésekor egekbe szökik adrenalinszintünk, ami a folyamatos eseményeknek köszönhetően csak a játék végeztével áll vissza a normális szintre.

Amiben nem változott a folytatás, az az egyjátékos kampány rövidsége. Ezúttal is 6-7 óra alatt bedarálható a fő cselekményszál, azonban ha figyelembe vesszük, hogy mindezt egy hullámvasútszerű élményként éljük meg, akkor abszolút nem érheti rossz szó a fejlesztőket. A játék első két harmadában állandóan csak emelkedik a hangulat, majd az utolsó harmad újabb löketet kap, és totálisan letaglózza az embert a végső, grandiózus finálé.

A Modern Warfare második felvonása ezúttal is igazi globális utazás. A világ szinte összes kontinensén megfordulunk majd, a legkülönbözőbb és legegzotikusabb, na és persze a legveszélyesebb városokban kell küldetéseket teljesítenünk. Tiszteletünket tesszük Brazíliában, ahol a helyi alvilággal kerülünk szembe, és ahol a bádogházakból álló nyomornegyed szűk utcáinak sora magában rejti a veszélyt, de Észak-Amerika több pontján is küldetést kell teljesítenünk. Emellett megjárjuk Afganisztánt és Grúziát is - az orosz fagyban, hózáporban lövöldözni hihetetlen élvezet.

Ebből pedig következik, hogy változatos klíma, változatos környezet vár ránk, amit az Infinity Ward igencsak öregecske, de még most is nagyon pofásan kinéző motorjával valósított meg. Akadnak elmosódott pixelek, csúnyácska kidolgozások, de a pályadizájn akkor is igényes és részletes. Bár nem nagyon lesz lehetőségünk bámészkodni, azért Rio de Janeiro bádogházai között érdemes egyszer-egyszer elnézni a távolba, és megcsodálni a látképet, de ugyanolyan letaglózó élményt nyújtanak a hófödte orosz missziók vagy az afgán, homok borította küldetések.

Ez maga után vonja azt is, hogy egészen más stílusban kell teljesítenünk a feladatokat. Brazíliában a gerillaharc lehet a nyerő, az orosz, hófúvásokkal tarkított területen a taktikázás, a lopakodás. A fejlesztők a játékélményt a már szokásos hollywoodi, pazar hangulatteremtéssel, izgalmas felvezetésekkel, a küldetések változatosságával fokozták. A játékosnak végig olyan érzése lesz, mintha egy film szereplője lenne, ráadásul nem statisztaként, hanem főszereplőként vagyunk jelen. A készítők igyekeztek úgy tálalni és kialakítani a küldetéseket, hogy egyszer se érezzük passzív résztvevőnek magunkat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen több ponton is változás történt a játékmechanikában. Ezek közül a legfontosabb, hogy az első részben sokat kritizált "újratermelődő" ellenfeleket szinte teljesen kigyomlálta a csapat. A második részben úgy oldották meg az AI által irányított ellenfelek "újragenerálódását", hogy halálozás utáni újratöltéskor nem ugyanonnan támadnak majd a katonák. Egyszóval a szkriptelt események számát minimalizálta az Infinity Ward, ami rengeteget dob a játékélményen, hiszen sosem tudhatjuk, hogy honnan fognak majd ránk támadni a gerillák vagy a zsoldosok.

Változáson és komoly bővítésen esett át fegyverarzenálunk is. Az előző epizód széles kínálatára is rá tudott tenni egy lapáttal a stúdió, így ezúttal még nagyobb választékból csemegézhetünk. Ráadásul egy-egy fegyver akár többféle verzióban is felbukkan, ugyanis ezerféle kiegészítőt pakolhatunk csúzlinkra (reflex sight, távcső, gránátvető stb.), de emellett lehetőségünk lesz igazán spéci fegyverek felszedésére is (pl. az Alien filmből ismert hőérzékelős távcsővel vagy mozgásérzékelővel felszerelt, korábban már látott gépfegyver). Egyszóval mindenki talál majd számára kedveset és hasznosat.

Ezzel szerencsére nem fulladtak ki az újdonságok, ugyanis a játékban akár egy távolról irányítható robotfegyvert, a Predator Drone-t is bevethetjük. Az első küldetések valamelyikén már találkozunk is vele, és mikor tömegében özönlenek a zsoldosok, akkor nagyon jó szolgálatot tesz a cucc. A második részben lehetőségünk lesz kétkezes lövöldözésre. A dupla fegyverforgatás nagyon jó móka, de ilyenkor nem tudunk célozni, csak aprítani. Ebből következik, hogy csak akkor célszerű két mordályt felvennünk, ha szűk terepen teljesítünk küldetést, vagy közeli célpontokat akarunk leszedni. Távolra a nagy szórás miatt értelmetlen golyót pazarolni.

Szintén új belépőként köszönthetjük a rendőrségi védőpajzsot, mely kiváló taktikai kelléknek bizonyul majd. Hátránya a pajzsnak, hogy mögüle nem tudunk lőni, viszont megfelelő közelségben a segítségével hatalmas csapást mérhetünk az ellenfelekre. Ezúttal már járműveket is vezethetünk, amik a videókban elsőre jópofának tűntek, játék közben az irányítás azért még erősen döcög. Kellemes meglepetés, kicsit színesíti a játékélményt, de nem emiatt lesz emlékezetes a Modern Warfare 2.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások