Star Craft 2: Wings of Liberty

Star Craft 2: Wings of Liberty

2010. augusztus 13. 22:45, Péntek
Grafika: A látványvilág egy az egyben a régi klasszikust idézi, csak mai színvonalra emelve. A 3D-s motor nagyon jól teljesít, a fizika jól működik, a modellek részletesek, a textúrák részletesek, a csatákat kísérő effektparádé szép, de nem hangulatrombolóan giccses, a napszakváltásokkal járó fényviszony-változások pedig gyönyörűek. A program gépigénye barátságos, kellően butított grafikával szinte bármin elfut, viszont a maximális részletességen nyújtott látvány, amellett, hogy voltaképpen szép, nem igazán indokolja az erőforrásigény ilyen mérvű növekedését.

Kezelőfelület, irányítás: Ezen a téren a StarCraft 2 tökéletesen igazodik a bevált formulához. A klasszikus kameraállás mellé társul a megszokott HUD, melyen láthatjuk a térképet, aktuálisan kijelölt egységeinket, továbbá egyikük portréját és a kiadható parancsokat is. A rendszert annyival javították, hogy ezúttal nincs létszámkorlát a kijelöléseknél, és ez nagyon jó ötletnek bizonyult. A menü a képernyő tetején helyezkedik el, de egyrészt nem takar ki semmit, másrészt a beállítások fül alatt eltüntethető, hogy a csata hevében ne kattintsunk rá véletlenül. Továbbá kikapcsolhatjuk a Windows gombot és az Alt+Tab kombinációt, hogy ne zavarjanak a gyorsbillentyűk használatánál. Összefoglalva: egyszerű, letisztult, tökéletesen működik, és még jól is néz ki.

Játszhatóság: A hadjárat fokozatosan építkezik, közben odafigyel arra, hogy az új stratégák ne vesszenek el a részletekben, a régi rajongókat pedig szükség esetén megismertesse a lényeges újdonságokkal, ugyanakkor, ez a funkció ki is kapcsolható, ha valakit zavarnak a gyorstippek. A küldetések nehézsége folyamatosan nő, de ha elakadnánk, minden küldetés elején változtathatjuk a szintet. A küldetések közti barangolás a Hyperion fedélzetén üdítően hat, a megvásárolható fejlesztések és kutatások rengeteg taktikai lehetőséget adnak, s nagyban hozzájárulnak a program újrajátszhatósági értékéhez is. Többjátékos, illetve skirmish módban a fajok továbbra is jól kiegyensúlyozottak, s rengeteg térképen mérhetjük össze tudásunkat a többi játékossal.

Intelligencia, nehézség: A mesterséges intelligencia erőssége kifejezetten széles skálán állítható, így mindenki megtalálhatja a tudásának és gyakorlatának megfelelő fokozatot. Magasabb szinten az AI figyeli a taktikánkat, és igyekszik ahhoz igazítani sajátját, de ha már a brutal fokozat sem jelent igazi kihívást, akkor irány az online bajnokság a Battle.net rendszeren.

Hangok, zene: Az eredeti játék is híres volt kiemelkedően jó szinkronjáról, és a Blizzard most sem adta alább. A visszatérő karakterek ugyanazon a hangon szólalnak meg, amivel megismertük őket, és az új karakterek szinkronszínészeinek is sikerült élettel megtölteniük karaktereiket. A játék zenéje tökéletesen illik a hangulathoz. Csaták közben nagyzenekari tételek, keményebb gitártémák és klasszikus StarCraft dallamok váltják egymást, a kantin zenegépe pedig zseniális ötlet. Ehhez csak ráadásként jönnek a Blizzardtól megszokott apró sziporkák az egységek szájából, melyek rendszerint sokadik kijelölésre kerülnek elő.

Összefoglalás: A StarCraft 2: Wings of Liberty szinte teljesen hű elődeihez, de a kellő pontokon nem fél újítani, javítani, csakis a szükséges mértékig. A történet grandiózus és magával ragadó, a grafikai megvalósítás ha nem is a legszebb a piacon, de tökéletesen megfelel a mostani elvárásoknak. A részletesség teljességgel testre szabható, így szinte minden mai gépen játszható a program. A kampány újrajátszhatósági értéke magas, és ehhez járul az egyszemélyes skirmish, illetve az online többjátékos mód, amihez rengeteg gyári térképet kapunk, plusz egy pályaszerkesztőt. Ez így együttesen garantálja, hogy a StarCraft 2 hosszú évekig friss marad.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4
  • Videó #5
  • Videó #6
  • Videó #7
  • Videó #8
  • Videó #9


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások