Félbemaradt fejlesztések...

Félbemaradt fejlesztések...

2010. szeptember 21. 23:58, Kedd
Új mondás terjedt el a játékvilágban: "Ha a Duke Nukem Forever elkészülhet, akkor semmi sem lehetetlen." Ezúttal olyan címeket kutattunk fel, melyek fejlesztését korábban valamilyen oknál fogva a fejlesztő vagy kiadó leállítatta, de szerintünk érdemes lenne újrakezdeni vagy folytatni a munkálatokat.

Egy ilyen lista első szereplője nem is lehet más, mint a StarCraft: Ghost. A Blizzard által anno 2002-ben bejelentett külső nézetes akciójáték az ismert világban játszódott volna és egy Nova nevezetű hölgyemény bőrében kellett volna különböző feladatokat végrehajtanunk. A fejlesztésért a remek Vampire: The Masquerade - Redemptiont elkövető Nihilistic Software volt a felelős, majd 2004-ben a Swingin' Ape Studios vette át a projektet.



Aztán 2006-ban a Blizzard bejelentette, hogy a StarCraft: Ghost fejlesztését határozatlan időre leállították. Hivatalos indokot nem közöltek, de a pletykák szerint a kiadó tartott attól, hogy az akciójáték sztorija nem passzol majd a stratégiai játék világába. Mindenesetre a rajongók folyamatosan bizakodtak és azt várták, hogy talán valamikor folytatják a fejlesztést, ám 2007-ben Chris Metzen már arról beszélt, hogy a StarCraft II: Wings of Liberty a Ghost történetének bizonyos elemeit átveszi és ezzel valószínű végleg pont került a játék végére.

Ugyancsak Blizzard produktum a WarCraft Adventures: Lord of the Clans, melyet még 1996-ban jelentettek be. Első körben egy évvel később, '97 végén kellett volna, hogy megjelenjen a kalandjáték, ám végül 1998 májusában a csapat bejelentette, hogy befejezik a fejlesztést. A döntést sokan megrökönyödve fogadták, hiszen alig pár hónappal ezelőtt a fejlesztők még a Grim Fandango és Monkey Island III méltó vetélytársának tartották a WarCraft Adventurest.



Az akkori pletykák szerint a Blizzard azért állította le a fejlesztést, mert a feljebb említett két vetélytárs nem az elvártak szerint szerepelt a kasszáknál és a csapat szerint a kalandjáték műfaja haldoklik és nem éri meg a szinte teljesen kész WarCraft Adventurest kiadni. Azonban 2010 májusában egy videó bukkant fel a neten, mely közel 20 percet mutat meg a játékból. Sajnos a megjelenésre semmi esély nincs, hacsak az orosz rajongók be nem fejezik.

És ha már foglalkoztunk a StarCraft világgal, akkor érdemes megemlíteni a Blizzard legnagyobb konkurenciájának számító Westwood alkotást is. A Command & Conquer: Tiberium egy, a stratégiai játékban megismert világban játszódó FPS lett volna, a kasszáknál szépen teljesítő Renegade nem egyenes ági folytatása. A sztori főhőse egy bizonyos Ricardo Vega volt, aki saját csapatának élén egy földönkívüli inváziót akar megakadályozni.



Az első képek alapján a Tiberiummal - külsőleg - semmi gond nem lett volna és érdekesnek tűnt, hogy nem sima FPS, hanem egy csapat alapú taktikai akciójáték lett volna. Ám 2008-ban az EA bejelentette, hogy az időközben EA LA nevet felvett Westwood nem volt képes a kiadó által felállított minőségi követelményt elérni, ezért leállítják a fejlesztést. Sajnos a folytatásra sincs túl sok esély.

Szintén nagy port kavart, mikor az alapból sokáig készülő Prey folytatásának fejlesztését leállították. Maga az első részt 1995-ben jelentette be a 3D Realms, melyet egyébként a Human Head Studios (Rune) készített. A számos megpróbáltatáson átesett FPS végül 2006 nyarán látott napvilágot, vagyis - kis gúnnyal mondva - hű maradt a 3D Realms nevéhez.



A Prey végül szolid siker lett, közel 1 millió példányt adtak el a játékból és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást. Ezt már azonban nem a Duke Nukem egykori fejlesztői jelentették be, hanem a jogok új tulajdonosa, a Radar Group, aki kicsivel később továbbadta a Zenimax Mediának (az id Software és Bethesda tulajdonosa). Itt 2009-ben megjelentek az első koncepciós tervek, majd azóta semmi hír nem érkezett a programról. A pletykák szerint leállt a fejlesztés, de remélhetőleg valaki azért lát fantáziát a Prey 2-ben.

És akkor folytassuk egy másik 3D Realms játékkal, mely az Earth No More címet viseli. A programot a Recoil Games fejlesztette és műfaját tekintve FPS lett volna. A történet szerint egy kis New Englandi városkában egy titokzatos idegen faj bukkan fel, melynek hatására az egész területet karantén alá helyezi a kormány. A mi feladatunk egyszerű: társainkkal együtt ki kell jutni a városból.



Az Earth No More 2007-ben lett bejelentve, majd 2008-ban be is perelték a 3D Realmst, mert a Cinemagraphix Entertainment szerint tőlük lopták az ötletet. Ugyanis 2005-ben épp a Duke Nukem fejlesztőivel közösen kezdtek el egy hasonló projektet, melyből aztán a 3D Realms kiszállt és elkezdte az Earth No Moret. Mindenesetre az FPS-nek elméletileg 2009-ben kellett volna megjelennie, de pár héttel a premier előtt anyagi okokra hivatkozva határozatlan időre eltolták a megjelenést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások