Formula 1 2010

Formula 1 2010

2010. október 23. 18:50, Szombat
A Formula 1 2010 kapcsán nehéz megítélni, hogy pontosan milyen stílust is képvisel. A játék leginkább a szimulátorok és az árkád stílus között lavíroz, mindkettőből pont annyit adagolva, hogy mindkét stílus rajongói kielégítve érezzék magukat. Szimulátornak nevezhetjük a játékot, mert a Codemasters rengeteg beállítási lehetőséget kínál fel - kipörgésgátló, gumikopás, leszorítóerő, a szárnyak állása, ellenfelek MI-je -, de maga a vezetési élmény mégis az árkádhoz áll közelebb. Ettől függetlenül nem nyomhatjuk ész nélkül a gázpedált, egy rossz mozdulat, és máris a sóderágyban találjuk magunkat. Szintén az árkád jelleget erősíti, hogy a hibák orvosolására itt is kapunk egy visszatekerési funkciót, így egy elvétett kanyar után nem kell pánikba esni, apró, de engedélyezett csalással korrigálhatjuk a hibát.

Az élményt a Codemasters által kifejlesztett Active Track névre keresztelt technológia is fokozza, ami a dinamikus időjárásrendszer egyik alapja. A játékban ugyanis, ha leszakad az ég, akkor a Formula 1 2010 harminc négyzetcentiméterenként kiszámolja az eső mennyiségét, így könnyen megeshet, hogy amíg a pálya egyik fele teljesen száraz, addig a középső szakaszon áll a víz, azaz verseny közben rendre alkalmazkodnunk kell a változó körülményekhez.

Klikk ide! Klikk ide!

Szintén fontos taktikai elem a gumiválasztás, ami nem csak ilyen extrém esetekben lesz lényeges. Verseny közben ugyanis kopnak tappancsaink, így azok állapotára is ügyelnünk kell, ami mondanom se kell, alaposan megkeverheti az állást verseny közben. A játékban a taktikák is dinamikusan változnak, amit a csapat is magától követ, így mindig csapatutasításra kell kigördülnünk a boxutcába, ahol az idei szabályoknak megfelelően tankolni már nem lehet.

A Formula 1 2010 látványvilágáért az EGO Engine továbbfejlesztett motorja a felelős, ami pazar látványt kölcsönöz a játéknak. A nappali versenyek mellett leginkább az éjszakai futamok helyszínein fogunk ámulatba esni. A készítők hihetetlenül hitelesen festették le például Szingapúrt, vagy az évadzáró abu-dzabi pályát, ahol naplementében kell köröznünk. Ami talán kicsit hiányérzetet kelt, az a boxutca, az ottani megvalósítás ugyanis kissé elnagyolt és puritán, de e felett könnyen szemet tudunk hunyni.

A játéknak a sok-sok pozitívuma mellett persze akadnak negatívumai is, ami leginkább a csapatunk MI-jéhez köthető. A boxutcába kiállva túlságosan engedékeny a nyalókás emberke: például hiába állunk ki egy remek pozícióból, olykor teljesen feleslegesen eltöltünk a boxban 40-50 másodpercet is, a játékvezérelt MI ugyanis szépen megvárja, míg a mögöttünk haladók elvégzik a kerékcserét, és kiállnak a boxból. Apró hiányosság, ami némileg ront még az összképen, a biztonsági autó hiánya; nincsenek verseny közbeni technikai meghibásodások - csak defekt.

A Codemasters minden tekintetben kitett magáért, és első próbálkozásra egy remekül sikerült, élvezetes, izgalmas, látványban sem utolsó Forma 1 licencjátékot készített, ami az ínséges hónapokra kitűnő megoldás lehet a Formula 1 szerelmesei számára.

Grafika: Az autók modelljei, a környezet kidolgozása szinte tökéletes, a Codemasters minden apró részletre odafigyelt. Egyedül a boxutca rondít bele az összképbe, de ez könnyen megbocsátható bűn.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék irányítása kontrollerrel vagy esetleg kormánnyal a legélvezetesebb, és bár billentyűzettel is biztos, hogy felejthetetlen élményben lesz részünk, csak nem olyan formában, ahogy azt manapság elvárnánk.

Játszhatóság: A karriermód tartalmas, egy teljes évadot ölel fel, de ha ezt hamar kivégeznénk, többjátékos módban még mindig megpróbálhatunk világbajnokok lenni. A rengeteg beállítási lehetőség, a paddockban zajló interjúztatások is sokat dobnak az élményen, így egy minden tekintetben hosszú élettartamú produkcióval van dolgunk.

Hangok, zene: Túl nagy csodát nem kell tőle várni, a verseny közben ugyanis a versenygépek motorhangjának búgása mellett szinte semmi egyéb nem hallható, de ez így is van rendjén, mégis csak egy versenysportról van szó.

Intelligencia, nehézség: A játékban magunk állíthatjuk be az MI nehézségét, így kezdő és veterán pilótaként is bőven találunk majd kihívást a játékban. Az ellenfelek nem sínen vezetnek, de nem is löknek ki minden kanyarban, így igazán élvezetes kerék-kerék elleni küzdelmekben lesz részünk.

Összefoglalás: A Codemasters ismét bebizonyította, hogy versenyjátékok készítésében verhetetlen. A Formula 1 2010 nem tökéletes játék, de minden tekintetben kiváló első próbálkozás, és ha a készítők a jövőre érkező verzióban javítják a mostani hibákat, hiányosságokat, és csiszolják a jól sikerült elemeket, akkor egy nagyon komoly élményben lesz majd részünk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások