A játékvilág jövője: a DLC

A játékvilág jövője: a DLC

2010. október 28. 18:00, Csütörtök
"Ha igazán szeretünk egy játékot, akkor addig akarunk abban a világban maradni, ameddig csak lehet" - közli véleményét Raphael van Lierop, a Warhammer 40k: Space Marine producere. "Mind játszottunk már olyan játékkal, amit nem akartunk, hogy befejeződjön. A DLC egy remek lehetőség arra, hogy kinyújtsuk a játék élettartalmát és a rajongók is több időt tölthessenek kedvencükkel."

"Ugyanakkor az ipar szereplőinek is jó, hiszen ezzel megnöveljük az adott cím értékállóságát. A kiadóknak és a fejlesztőknek a 'továbbadás' és a 'cserélgetés' a két legnagyobb ellensége, de a DLC-k segítségével okot adhatunk a rajongóknak arra, hogy ne adják tovább a programot, hanem tartsák meg. A DLC hatalmas fejlődést jelent és remélem, hogy tovább fejlődik."



De persze akadnak olyanok is, akik ebben is csak a pénzt látják. Tavaly márciusban hatalmas botrányt kavart, mikor a Capcom bejelentette, hogy 4,99 dollárért lesz majd elérhető a Resident Evil 5 Versus DLC-je, amiben egyszerre 4 játékos játszhatott volna. Az ellenzők szerint a "kiadónak nincs joga pénzt kérni olyan játékmódért, ami mára szinte minden programban alapnak számít." A kiadó azonban úgy vélte, hogy "a Versus többet nyújt, mint az alapjáték, így indokolt a 4,99 dolláros ár."

Ugyancsak nagy ellenérzést váltott ki a The Elder Scrolls IV: Oblivion 2,5 dolláros lópáncélos "kiegészítője", de a legnagyobb vétket mégis a Ubisoft és a Microsoft követte el. A francia kiadó ugyanis - mint később kiderült - kivágatott a fejlesztőkkel két fejezetet az Assassin's Creed 2-ből és később fizetős DLC-k formájában tette elérhetővé.

A Microsoft azonban emberére akadt az Epic Games tagjaiban, mikor 2007-ben arra akarta "kényszeríteni" a csapatot, hogy a Gears of Warhoz meghirdetett extra tartalmakat több részben fizetős formában adják ki. A csapat ellenállt és tiltakozásul nem készítették el időre a csomagot. Ennek oka, hogy egy korábbi szerződésükben kikötötték, hogy az esetleges kiegészítők, javítások csak ingyenesek lehetnek, a kiadó azokért nem kérhet pénzt. Mindenesetre a csomag végül nem jelent meg.



"A DLC nem ugyanaz a dolog a vásárló és a kiadó szemszögéből nézve" - állítja a Spec Ops: The Line vezető dizájnere, Cory Davis. "Egyes dolgokat egyszerűen képtelenség DLC-ként kiadni. Én Letölthető Tartalomként nem egy-két új fegyvert akarok, hanem több kiegészítőt egyben, melyek valóban új élményt adnak a játékhoz. A legjobb DLC-k egy teljesen új utat nyitnak meg az adott játékban és más szemszögből mutatják be az addig megismert világot."

Sokak számára azonban a DLC-k jelentik a kitörés lehetőségét. Számos apró, független stúdió vesz részt ezek fejlesztésében és így lehetőséget kapnak a képességeik bemutatására is. A Twisted Pixel vezető dizájnere, Dan Teasdale szerint "a DLC a masszív jövő, hiszen ennek segítségével a fejlesztők non-stop dolgozhatnak a játékukon és tökéletesíthetik azt. És kisebb, de remek ötletekkel rendelkező stúdiók is szóhoz juthatnak."

A Vanquish rendezője, Shinji Mikami szerint "10 év múlva minden játék DLC formájában jelenik majd meg. Nem lesznek dobozos kiadások és minden programot epizodikusan, a ma DLC-ként ismert formában szólíthatunk magunkhoz." Hogy ez mennyire jó vagy rossz, azt nem tisztünk eldönteni, ezt majd megteszi helyettünk az idő.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások