"Ami ugyanis kimarad vagy késõbb jut eszükbe, azt DLC formájában elérhetõvé teszik." Ezt én nem venném olyan negatív dolognak. Sokkal jobb megoldás ez, mintha a tényleg utólag kialakult ötleteket összegyûjtve kidobnának egy gyengébb második részt, vagy expansiont. A "direkt kivágunk dolgokat, jó lesz dlc-be" az tényleg puszta pénzlehúzás, az köcsögség. Persze nem lehet tudni, hogy melyik esetben mi az ábra, erre maradunk mi, hogy eldöntsük, hogy kell-e nekünk az adott dlc, vagy sem.
Ha lenne a játékoknak egy Online Store-ja, ahol MP3szerûen MÁR EGY KORREKT TARTALOMHOZ PLUSSZBA meg lehetne venni, vagy mégjobb, ingyen DLC dolgokat, akkor OK! Pl: 99centért letöltessz a játékhoz egy AK-74es fegyvert, ami játszható lesz ezentúl! Vagy új autót, ruhát, tuningot, designt, valamit.
A DLC-kkel a játékok frissülnek, tehát mindenképp JÓ ÖTLET. GTA IV is unalmas 100 óra után (kivéve multi, az plussz ~100 óra). Aztán már MODOLSZ! Nos, a DLC is MOD! Csak pénzért árulják... Viszont ált. minõségi munka.
Nekem semmi bajom azzal ha fizetni kell egy játékért a kedvenceket így is megveszem a DLC-vel csak az a bajom hogy nem igazán akarok a kártyával fizetni a neten ha ezt megoldanák valamilyen más fizetési megoldással az jó lenne.
Éééééssss ismét egy remek példába futottam.
Tegnap végigtoltam Nier-t, gondoltam nézzük van-e DLC. Van! Remek, vásárlás elõtt feltétlenül tájékozódni, mert a DLC a sátán teremtménye.
Elolvastam több review-et róla és annyit tud a DLC ~1400 Ft-ért, hogy 30 percnyi az ALAPJÁTÉK pályáiból összevágott, kissé megmixelt 15 szintet ad, melyben harcolhat olyan dolgok ellen, amikben az alapjátékban is volt részed... ja meg valami szaros kardot is ad, aminél az alapjátékban már rég jobb van a kezedben, meg másik kosztümöt. Csodás... fõleg, hogy a játék árának kb. 40%-áért egy kalap szart akarnak a pofámba tolni.
Mind játszottunk már olyan játékkal, amit nem akartunk, hogy befejezõdjön. A DLC egy remek lehetõség arra, hogy kinyújtsuk a játék élettartalmát és a rajongók is több idõt tölthessenek kedvencükkel.
Ez mind szép és jó is LENNE, ha egy DLC expansion minõségû lenne, de nem, itt csak arról van szó hogy +2 fegyver, meg +3 perc játékidõ. Cserébe regeld a neten, ha vmi gond van, még a kimentett állásaidat se tudod visszatölteni mert belekavar. De a legbunkóbb hogy rendszerint olyan áron adják mintha valódi, teljes értékû expansion lenne.
A kiadóknak és a fejlesztõknek a 'továbbadás' és a 'cserélgetés' a két legnagyobb ellensége, de a DLC-k segítségével okot adhatunk a rajongóknak arra, hogy ne adják tovább a programot
Még egy ok arra hogy miért ne pazaroljunk pénzt erre. Ami a kiadónak bevétel, az nekem kiesés.
A DLC hatalmas fejlõdést jelent és remélem, hogy tovább fejlõdik
Én is remélem hogy 8-10 DLC összefejlõdik 1 expansionná, és csak 1 DLC árát fogják elkérni érte, nem 10-ét.
a legnagyobb vétket mégis a Ubisoft és a Microsoft követte el
Az UborkaSzoftnak nem a DLC-zés a legnagyobb bûne, hanem a folyamatos netkapcsolatot igénylõ játék. Megszakad a neted, már száll is el a játék. És mindezt a 21. században. Mondjuk tény hogy ezzel eléggé márkahûvé tettek, ha meglátom egy dobozon hogy UborkaSzoft, már garantált hogy meg se veszem.
10 év múlva minden játék DLC formájában jelenik majd meg. Nem lesznek dobozos kiadások
Végülis már most is van minden játéknak DLC kiadása: wareznak hívják. És tényleg ez a jövõ, amibe a kiadók belekényszereítik a ma még fizetõs vásárlókat. ^^
a fizetõs tartalmak olyan részek, melyeket a kiadó vagy a fejlesztõ szándékosan hagyott ki az alapprogramból, mert így több pénzt húzhat ki a kedves vásárló zsebébõl.
Ez pontosan így is van. Ezért is kell a 'szomnak.
További érdekesség: az 1.4-gyel annak idején kivették a másolásvédelmet, de a dobozos Enhanced Edition esetében csak késõbb tettek így.
Miért nem lehet indulóban TELJES játékot kiadni a kezek közül?
Ezzel alapvetõen egyetértek, de te túlzásba esel. Az nem baj, ha késõbb kap még tartalmat egy játék, az a baj, ha az alapból kivágott dolgokat, fegyvereket, lópáncélt, plusz egy civilizációt (Civ V) sóznak rá az ember, vagy vitatható minõségû mellékküldetéseket, melyeknél érzi az ember, hogy az alapjáték részeként teljesebb lehetett volna (BioWare). Mert ha minden plusz tartalom átok lenne, akkor bizony kiegészítõkre sem lenne szükség, mi az, hogy a Throne of Baal zárja le a BG2 sztoriját?!
Igen, Witchert menti, hogy ingyenes és NEM nem ismerem és nem is érdekel a "letölthetõ" faszkolódás.
Te tudod, szerintem érdemes játszani velük, de direkt nem a fõsztorit egészítik ki, szóval akár ki is hagyhatóak. Azóta van egyébként még újabb kisdás, hozzápakoltak még egy patchet és pár rajongói modot (természetesen ezeket sem pénzért vesztegetik), nem zavar, de ezek már nem is érdekelnek.
Egyébként két fontos ok lehetett az Enhaced Editonre a DLC-s formájában:
1. A rajongók kielégítése, ingyenes extra tartalom, javítások, látják, hogy nem hagyták 1.0 állapotban a játékot, sõt. 2. Új kiadás, lehet köré hírverést csapni, kaphat új, remélhetõleg kedvezõ rivjúkat, ebben a két DLC (melyeket sosem hívtak így) is segíthet, és így megvehetik azok is, akik korábban nem tettek így. 3. Kezdettõl fogva hangsúlyozták, hogy mennyire támogatni fogják a modding communityt, részben nekik szánták példának a gyári kalandokat. Ugye akkor jött ki az editor is.
Szerintem ezek racionális és respektálható okok, én pedig nem éreztem úgy , hogy átejtettek a palánkon. (Még csak a CD-kulcs sem egyszer hazsnálatos, szóval teljes értékûként tudnám eladni a CE-met, ha akarnám. De eszem ágában sincs.)
A Borderlands esetében viszont kezdettõl fogva lehetett tudni a DLC-áradatról. Már csak ezért sem vettem volna meg, ha érdekelt volna.
Így van, eddig összesen 1 vagyis 1 db. DLC-t vásároltam... az is 15 óra gametime-ot adott a XBOX360 LEGJOBB jRPG-jéhez, de megkockáztatom, hogy az elmúlt 5 év legjobb jRPG-jéhez...
Elegem van ebbõl a barom játékból, hogy indulóban 0-day megveszed a játékot... ezen keres a fejlesztõ és a kiadó ez a maximálisan fair vásárlás. DE...
Hiába vagy lelkes vásárló, 1 év múlva már azt látod, hogy jöttek ki DLC-k. Vagy letöltögeted õket pénzért vagy dobsz egy kockával, hogy lesz-e GOTY vagy sem... mert nem mindig van GOTY!
Honnan a faxból tudtam volna, hogy az alapból is remekül felszerelt Witcherbõl lesz még késõbb bõvített? Miért nem lehet indulóban TELJES játékot kiadni a kezek közül? Igen, Witchert menti, hogy ingyenes és NEM nem ismerem és nem is érdekel a "letölthetõ" faszkolódás.
Borderlands. Megvettem az alapjátékot, megvettem a lemezt, amin a 2 DLC van. Erre 3 hónap múlva jött egy újabb DLC, meg egy kisebb. Majd 2 hónapra rá közölték, hogy lesz GOTY. Torkonszartak. Lehet itt finomkodni, meg mentegetni ezt a förtelem rendszert, csak mindegy mit magyarázunk a profit számít a vásárló egy senki.
A warezmatyik meg röhögnek azokon, akik miatt egyáltalán adnak még ki PC-re értékelhetõ játékot.
Tudod, hogy nem szeretem a DLC-ket, de jelen esetben konkrétan a Witcherrrõl volt szó. Az azokhoz tartozó DLC-knek csak utalások és helyszínek tekintetében van köze az alapjátékhoz, két darab egy-két órás múltbéli kalandot gyártottak hozzá utólag, és ingyen adták.
Nagyon az jön le, hogy nem is ismered õket, csak látatlanban fikázol. És még ez a verzió a hízelgõbb rád nézve :(
Amibe bele lehetne kötni, azok inkább a megjelenéskori bugok voltak, de az efféle kritikák ellen magad is védted a játékot, szóval tényleg érthetetlen, amit mûvelsz. Miközben az egész SG-n te költöd a legtöbb pénzt DLC-kre.
csak kár hogy azok MODOK ez meg nem mod... a Mod ot 99% ban NEM a FEJLESZTõ csinálja hanem valami homokos fanatikus aki NEM is kérhet pénzt érte mert megbasszák
Mikor én annyi voltam, mint a mostani játékos társadalom fiatal generációja, 4-6 órás single playerrel rendelkezõ játékokat körberöhögték volna világszerte. Sokkal jobbak voltak a kiegészítõk, mikor egy kb. az alapjáték hosszához képest 60-80% játékidõt (de van hogy 100) tartalmazó küldetéslemezt dobtak piacra.
Csak néhány példa. Starcraft Brood War. Half Life Opposing Force és Blue Shift.
Ez a DLC egy vicc. Kiadnak 1-2 pályát egy játékhoz, és veszik mint a cukrot. Korábban csak úgy jöttek az ingyenes kiegek, modok, pályacsomagok amik méretre meg tartalomra sokszorosa voltak a mostani DLC-nek csúfolt valamiknek.
Unreal/UnrealTournament/Quake játékok mellé csak úgy ontották a kiegészítõket ingyen. Ottvan például a David Münich és csapata által készített Operation Na Pali, ami egy Unreal1 single player játék, csak Unreal Tournament kell hozzá, nem Unreal. Kb. 50 pálya, és ingyenes.
Vagy ottvan a Team Fortress kiegészítõ Quake1 alá. Igen, ami most standalone játék, az már megvolt quake1-hez 1998-99 környékén...
Mostmeg? COD6 új MOHAA stb, 4-6 órás játékidõvel ki mernek adni játékokat hozzájuk pedig korábbi játékból átmentett 1-2 mapot tartalmazó pályacsomagot DLC címszó alatt.
Csak nem fizettél a Witcher DLC-kért valamelyik SMS warez oldalon? :) Vagy perc alapú mobilneted van, akkor megértem, hogy pénzedbe került. Ráadásul pont az a játék ami nem is volt egy összecsapot rövid vacak és igen örülök, hogy kiadták ezeket utólag ingyen.
Szó szerint indulatokat szül bennem, ez az értékesítési és népátbaszási folyamat, amit sokan támogattok. Nem kezdem újra, csak így legalább érted a miérteket.
ÉS NEM, nem a lemezek ingyenes kiküldésével van a bajom... hanem a PÉNZLEHÚZÁSSAL.
Zó! Kiadsz egy munkát a kezedbõl, de úgy érzed nem egészen volt azért az kész, de kiadod, lesz ami lesz.
Majd hónapokkal késõbb közlöd, hogy hát izé, tudtam volna én ezt rendesen is csinálni, csak a határidõk, a profit, a karácsony, a bla-bla-bla.
Nem voltál fair, kiadtál valamit, amit magad sem éreztél késznek. A rajongó aki, meg megszerette a terméked úgy érzi, hogy nem 100%-os a terméke. Veheti meg újra, mert rossz érzése van...
Ja de várj, letöltheted és kiírhatod Verbatimra. CSODÁS! Igényesség 2010.
Persze pozitív ellenpélda a Left 4 Dead 1-2, ahol nyomják az ingyenes DLC-ket. De szerintem egy DLC akkor etikus, ha ingyenes. Ha számottevõ tartalmat kínál, akkor az már kiegészítõ, azért rendben van pénzt kérni.
Hát, tudod a DLC-rendszerben az a mocskos, hogy szándékosan csonkolják az eredeti játékot csak azért, hogy késõbb DLC-ben még egy kis pénzt keressenek vele. Egyre fapadosabbak lesznek miatta az alapjátékok.
Az a bajod, hogy nem postázták ki külön lemezen a DLC-ket? Ez már agyrém, hogy mibe bele nem kötsz, teljesen elvakultál az utóbbi idõben - szinte mindne témát illetõen, amiben megnyilatkozol. Elhiheted, a CE így is többet ér holmi Enhanced Editionnel, és kevesebbet sem kap vele az ember. Mint amikor a budget kiadás már alapból tartalmazza a patchet, az elsõ pedig nem...
De legyen, a CD Projekt a negatív példa, mert ingyenes DLC-t adtak a játékukhoz, amit le kell tölteni. Szemetek!
Tévedés, az elsõ kiadás birtokában le lehet tölteni a DLC-ket,a nyelvi fájlokat és a soundtracket egyaránt (bár az járt az alaphoz is CD-n), minden extra tartalmat, teljesen ingyen, minden korlátozás nélkül.
Srác.. És akkor a rajongó nem örül hogy bövül a játéka ? DE.
Én pl tök örülnék neki ha a Half-Life sorozat nem állt volna meg Epirode Two nál hanem mittom én már 10. DLC nél tartana, mert az egy istenkirály játék... Ha meg nem tetszik nem veszed meg és kész. Én kifejezetten jó ötletnek tartom hogy bõvítik a játékot a végtelenségik, mert így mindig tudsz mivel játszani...
Meg nem tudom mit fröcsög itt mindenki, amikor 99% otok életében nem vett meg még semmilyen szoftvert...
Ja, beszéljünk róla... megvetted indulóban a fullos kiadást. Majd késõbb bejelentették, hogy van ám még fullosabb... veheted meg azt is, ha rajongó vagy. Szerettem, de másból tessék hülyét fabrikálni.
Beszélhetnénk akkor a Witcher-rõl is, ahol kaptunk DLC-ket, plusz zenei anyagot, stb. és mindezt mennyiért? 0 azaz nulla forintért. Ugye így is lehet csinálni.
A minõségi,tartalmas dlc-kel semmi bajom.A rókabõrökre meg szarok
Dehogynem, már egy ideje a Skidrow csapat minden patchez kiadja az új cracket. A frissítés napján! DLC is elérhetõ így. A wareznek csak hardveresen lehet gátat szabni, még úgyis biztos feltörik, meghekkelik, de a lényeg, hogy olyan bonyolult legyen, hogy inkább legyintsen rá az egyszeri home user.
Elég sok játékból van GotY kiadás, mert némi túlzással ha valahol, valamilyen kategóriában begyûjtött egy címet, már ráteszik. Mindenesetre abban az értelemben használtam, hogy ez a legtipikusabb megnevezése a mainstream játékok immár DLC-kkel is megpakolt csomagjaiknak, persze máskor Gold, Platinum, Ultomate Edition vagy ki tudja milyen néven fut.
A DoW 2-t tekintve egyetértek, szinte szégyellem is, hogy a kiegészítõt végül nem vettem meg, de multizni úgysem lett volna idõm. Az pedig külön öröm, hogy az új kiegészítõ végre szakít a Live-val, valószínûleg elõbb-utóbb azért bespájzolom a Chaos Risingot és a Retributiont.
Általánosságban az bajom, hogy a DLC-k kiváló eszközt kínálnak arra, hogy minimális tartalmat kínáljanak drágán, lassú leárazással. Lehet persze csinálni jó DLC-t is, de még egy játéknál sem éreztem azt, hogy ezt a DLC-k miatt érdemes megvenni, sõt. Talán olyan ez, mint az epizodikus módi, lehet jól csinálni (Telltale), de a gyakorlatban ez kevesek esetében valósul meg, és ott is érzi az ember, hogy ez egyben, egészben több lehetne, de egy kisebb projektnél, rétegjátéknál ezt inkább elfogadja az ember.
Szóval abban egyetértek, amíg ingyen adják, addig nincsen baj (bár a BioWare már adott ki a kezei közül olyat, hogy inkább tartották volna meg maguknak), de ezekért mélyen zsebbe nyúlni, vagy várni az egybepakkot már nem túl lélekemelõ. Néhány játék esetében ezért halogatom a vásárlást: várom, hogyan alakulnak a patchek, a support, a DLC-k.
Nemtom, Bioware DLC-t nem láttam még. Nem hatnak meg a BW játékok. Szép, szép, de egyszer végigjátszós, hosszú távon nem köt le.
Na látod az Empire és a Napoleon TW az szintén érdekelne. Maga a DLC ott nem is annyira, de az 1.0 verzió botrányosan bugos, és peccsek meg csak Steam-en jönnek.
"melyekbõl nincs GotY"
A GotY az ugye Game of the Year, ami elvileg egy KIÉRDEMELT cím, ahhoz, hogy ilyen néved adják, azt meg illik szerezni, legalább egy-két lefizetett zugfirkász "év játéka" minõsítése kell hozzá. Nyilván nem lesz ilyen minden játékhoz.
Én eddig még nem vettem DLC-t, az összes játékhoz ingyen adták.
Pl a DoW2 tetszik nagyon, ott volt egy brutális méretû ingyenes DLC (egy új játékmód, új egységek multiplayerbe, némi balansz, és a single kampány is át lett alakítva) a megjelenés után kb fél évvel, aztán még fél évre rá jött egy teljes értékû kiegészítõ is. A kiegészítõ kompatibilis az eredeti játékkal, az eredeti játékhoz meg kiadták DLC-ként az új fajt, hogy lehessen együtt multizni. Ez eddig talán a legszimpatikusabb üzletpolitika és support, amivel találkoztam.
Viszont a minõség sajnos a kisebb volumen miatt csorbulhat. A BioWare DLC-i például érezhetõen kevesebbet nyújtanak, mint amennyit nyújthatnának rendesen kidolgozva, már csak az alapjátékból kiindulva.
Arra is kíváncsi lennék, hogy az Empire Total War DLC-i érnek-e annyit, mint mint a korábbi felvonások tartalmas kiegészítõi? Mármint ezt tényleg kérdezem, mert az ETW egyelõre kimaradt, és elvileg a Napoleon TW felfogható stand-alone kiegnek is.
Mellesleg PC-n is vannak bõven olyan játékok, melyekbõl nincs GotY, így meg kell venni a DLC-t, ha érdekli az embert. Például Mass Effectbõl éppen csak konzolon volt GotY, cserébe PC-n legalább az elsõ DLC ingyen volt. (A második pedig harmatgyenge, de ez más kérdés.) Itt legfeljebb az jár jól (nézõpont kérdése, én mondjuk szívesen várok), akinek a platfromjára késõbb jelenik meg a játék, mert megkapja a DLC-t, mint extra tartalmat (vagy egyáltalán nem lásd PC-s PoP).
Dlc-s karvalykodassal csak azt erik el nalam hogy siman lewarezolom az utolag kiadott hulyesegeket hozza. Az alapjatekot megvettem, igy nincs moralis gat se. Igy jar aki kapzsi.
De sokkal hamarabb el is készül, és sûrûbben jelennek meg. Ha leosztod idõarányosan, akkor simán lehet, hogy az alatt az egy-másfél év alatt, amit egy kiegészítõn szüttyögni szoktak, összegyûlik mennyiségben ugyanannyi DLC is...
Nem mellesleg jobb néhány DLC ingyen, mint egy kieg pénzért.
Azért egy rendes kiegészítõt ne keverjünk már a DLC-kel. Hol egyenértékû szerinted egy MW 2 DLC mondjuk a Yuris Revenge-hez? Vagy a Lord of Distr.-hez?
Szerintem semmi gond a DLC-kkel, lényegében DLC = mod vagy kiegészítõ. A kiegészítõkért eddig is fizetni kellett úgy tudom :P Mondjuk az, hogy 1-2 új fegyverért is fizetni kell, az már tényleg lehúzás.
Na mi van, szar konzolosnak lenni, hogy fizethettek a DLC-kért? Höhö.
Én még egy fillért nem fizettem DLC-kért, pedig az eredeti játékaimhoz járt már vagy egy tucatnyi összességében. Olyanok, amiket konzolon kõkemény pénzekért adnak csak oda.
Amirõl viszont nincs szó a cikkben, hogy az is szokásuk lett a fejlesztõknek, hogy a boltban megvehetõ 1.0-ás verziója a játéknak egy public béta. Aztán úgy egy-másfél hónap után kiadják az elsõ nagyobb javítást a játékhoz, amit viszont a cracker bandák már nem szoktak feltörni. Ez szerintem egy jó módszer a warez ellen. Talán az egyetlen VALÓBAN hatásos dolog.
Így van, a DLC mindössze annyit jelent, hogy meg kell várni a GOTY-t (vagy éppen hogy hívják az aktuális mindent-egyben csomagot) és csak azt megvenni. Pl. most jött ki Dragon Age Ultimate, ami tartalmazza az összes DLC-t, húsvétra már az ára is elfogadható lesz. (kb miután kijön a 2, az majd jól lenyomja az árakat.)
mad mind, szerintem ott az EU is beszólt, abból a pénzkülönbözetbõl õk is részesülnek.
Ha wow, akkor a boltjukban vásárolható ingame petek, amik 10 dollárba kerülnek Amerikában és 10 euróba itt. Amikor kijöttek, élelmes emberek megvették az amcsi boltban, mert ott olcsóbb és ugye digitális cucc, nincs postaköltség se. Mi volt Blizzard reakció? Letiltották az európai felhasználókat az amerikai boltról, nehogymár olcsóbban vegyenek meg valamit. Ez az igazi pofátlanság.
Lehetne okosan csinálni ezt a DLC rendszert... Persze ha nem a pénzéhség lenne a lényeg. Pl extra tartalmakat szolgáltatni, ha elérsz valamit egy játékban. Tök jó lenne ha 100%os végigjátszás után kapnál valami extra tartalmat.
Na de az, hogy szándékosan játékcsonkokat adnak ki, hogy utána megvedd még +654657 darabban...hát, -elnézést az alpári megnyilvánulásért- az egyszerûen geciség.
Úgy fest nem voltam elég érthetõ. Az PATCH volt, NEM DLC! Vagyis NEM fizetett érte a user.
Természetesen havidíjat fizet, ráfoghatjuk, hogy akkor valóban fizetett a patch-ért.
Egyébként sokszor volt már ilyenre példa, hogy egy frissítés vagy patch elcseszett valamit. Még operációs rendszer esetében is történt már ilyen...
Hát igen, a Borderlands egy pozitív példa. 4 DLC jött ki a játékhoz, és ezek, egy kivételével, kb 10-14 óra plusz játékidõt adnak. (Persze ez nyílván attól is függ, ki mennyire rohangál, és persze nincs benne a bossokhoz való visszajárkálás se) Vagy ott van a Fallout 3, ami bár egy közepes minõségû játék, de legalább tisztességes kiegészítéseket kap.
Negatív példa: Mafia 2. Az új MoH mellett az év csalódása, és még rövid is. Már a szomszéd néni is tudja, hogy a Mafia 2-õt direkt a DLC-k miatt csonkították, a kész példány kb 40% annak, amit valóban elterveztek és megcsináltak.
A gond ott van, hogy kiadnak egy mai viszonylatban hosszabb demót teljes áron, majd 1/3-ad áron jön a játék többi része dlc-ként. Hogy ez kinek jó? Nem tudom, de ha így haladunk pár éven belül nem lesznek teljes árú játékok, csak "darabok" amiket ha mindet megvetted összeáll a teljes játék, persze méregdrágán.
Szerintem lehet a DLCt jól használni a Just Cause 2 féle 1 dolláréért vegyél autót meg plusz fegyvert meg ilyenek az undorító lehúzás kategória
Viszont a Fallout 3 nagyon jó volt az összes kiegészítõvel és lehet a DLket okosan használni és egyben megvenni game of the year editiont ezt tettem a fallouttal és nem bántam meg szerintem így megérte (a red dead red redemptionnál ugyanerre várok , aki birka vagy pénzes az vegye csak meg külön külön aki meg ki tudja várni az megveszi lemezen az összeset egyben)
Ó, szóval a DLC-ket pénzért is szokás kínálni? Hmm minden nap tanul valami újat az ember...
" együk csak a Blizzard-ot. Nem emlékszem, hogy valaha is adtak volna ki a kezükbõl szemetet." Nehany hete,patch 4.0.1 a neve...azota jott hozza hotfix,hotfix hotfix,extended mainentance,meg amit akarsz...1 jol iranyzott modulattal a fel wow romba dolt (cogwheel issue,instance crashes,name plates bug...a lista kurva hosszu...) Rendbe szedtek azota,de igencsak epikus fail volt...
A borderlands-nél viszont tök jól mûködik a dolog, nekem tetszik hogy idõrõl idõre jönnek hozzá NEM 1-2 órás kiegészítõk.
Én, ha délc-t látok bebaszom a torrentba.
A világ legnagyobb pénzlehúzása. Amit pár éve még megkaptál patch-ként, azt most eladják neked pénzért. Ráadásul mostanában már tudatosan úgy csinálják a játékokat hogy a meglévõ tartalmat kiszedik "jó lesz azt a sok hülyének eladni késõbb" alapon. Persze mikor lewarezolod, akkor õk vannak a legjobban felháborodva... CoD-ba 5 pálya ~4000-ért, de jó... Régebben naponta csináltak annyit INGYEN a mod készítõk, amíg hagyták nekik.
A játékvilág jövõje a DLC...AKkor most kérdezzünk meg 10 embert aki játszott a MAFIA2-vel és nagyon várta,mi a véleménye a DLC-krõl...:)
hát lol.. a gta iv dlc-je rohadtul nem dlc... az expansion. Egy rakás új fegyver, új hosszú történet, úgy zenék, néhány új autó.
Az a dlc ami 1-2 szaros dolgot ad, max 1 óra de inkább 0 másodperc plusz játékidõvel.
"Ami ugyanis kimarad vagy késõbb jut eszükbe, azt DLC formájában elérhetõvé teszik."
Ezzel meg is fogalmaztuk, az igénytelen fejlesztõ fõ kritériumát!
Vegyük csak a Blizzard-ot. Nem emlékszem, hogy valaha is adtak volna ki a kezükbõl szemetet. Mikor lesz kész xy termékük? Majd ha végeztek.
Igen, a Blizzard is ad ki alapjátékhoz késõbb... na mit is? Na? KIEGÉSZÍTÕKET! Nem ficnifacni 1-2 órás szarokat túlárazva, hanem sok órás minõségi élményt!
"2009-ben átlagosan 2-3 játékot vásároltak, ami drasztikus csökkenés a korábbi évek 6-8 játékos átlagához képest."
Atyaég! Ennek semmi, de semmi köze nincs se a digit disztribhez se a DLC-khez. Komoly világgazdasági huppanóban volt mindenkinek, -IGEN a játékosoknak is- része!
Személyautóból is drámaian kevesebb fogyott! Nem véletlenül!
"Ennek ellenére a DLC-k piacán a tavalyi év bevételei rekordot döntöttek"
Sajnos fogyasztói, birka társadalomban élünk.
Nagyon sokan nem mérlegelnek, nem számolnak át. Az MS rendszere a legjobb példa a legális átverésre.
Mennyi egy ütõs arcade cím "ára"? 1200 MS pont... fúúú az sok ugye?
Egy kisebb DLC ára 560 MS pont... na ez nem is olyan sok ugye?
Pontok... pontok, pontok! Nem dollárban vagy fontban, vagy euroban. Miért is nem? Games on demand árak a területi beállításoktól függõen "forintosítva" vannak. A DLC-k nem. Azok pontokért.
Hát persze... egy agyhalott kövér amerikai vásárló majd pont azzal szarozik, hogy oszt, meg szoroz, hogy mennyi pont, mennyi dollárjába is kerül. Kiváló népetetés! Gratula!
"Egyesek szerint ezzel jócskán meg lehet növelni egy játék élettartalmát,"
Meg... lásd Mafia 2. Álmos szombati napon végigvihetõ könnyen és a megjelenés után hamar kaptuk is a híreket, hogy jönnek a DLC-k és a sokadik után, talán majd 1.5 év múlva végre megkapjuk a "teljes" Mafia 2-öt.
"A DLC mára minden projekt része lett" - állítja a Medal of Honor producere, Greg Goodrich."
Pont a MoH... pont az a játék, melynek Limited Edition-je a játéktörténelem szégyene. A single tartalom pedig siralmasan rövid. Talán majd jön hozzá 2 év alatt 5 DLC, mely újabb pályákat ad majd a játékhoz és talán úgy méltó lesz a MoH névhez.
"A DLC egy remek lehetõség arra, hogy kinyújtsuk a játék élettartalmát és a rajongók is több idõt tölthessenek kedvencükkel."
Fail. A legtöbb DLC jelenleg pár órát, vagy még annyit sem a játékhoz.
Dante's Inferno annyira tetszett, hogy eldöntöttem megveszem a Dark Forest DLC-t, a játék árának nagyjából 35%-áért, mert sztorihoz némileg ad. Na jó, azért elõtte youtube-on, hogy mégis mennyi gametime... 10 perc. TÍZ! Hát a jó k. anyátokat azt! És hány ilyen eset van.
Nem vagyok anarchista. Nem kell ingyen adni! Tessék REÁLIS áron adni, figyelembe véve az alapjáték árát, a megjelenés óta eltelt idõt és sajnos azt kell mondjam a játékidõt is, mert felháborító, hogy 10 percekért 1500 Ft-okat elkérnek.
"A DLC nem ugyanaz a dolog a vásárló és a kiadó szemszögébõl nézve"
Igen. A kiadónak a profit az Isten. LEGYEN! De uraim, melyik a sikeresebb üzleti modell?
a, Magas árréssel értékesíteni (keveset). b, Kis árréssel értékesíteni (óriási mennyiséget).
Oltári gáz, hogy adott ALAPJÁTÉKOT bárhol a világon, megvehetsz a megjelenést követõ 2. évben az induló teljes ár negyedéért, míg a DLC-k ára változatlan!
Így történik meg rendszeresen az a bicskanyitogató helyzet, hogy a "használható" sztori DLC vagy DLC-k, simán többe kerülnek mint az alapjáték.
Pontosan... Viszont az meg ugyebár szar érzés, ha tudod, hogy több is van még a kedvenc játékodból, mint amennyit te játszottál, és ezt jól ki is használják a fejlesztõk... Nagyon nem tartom jó ötletnek ezt, de a nép zebálja...