Telített piacon próbál szerencsét a Homefront

Telített piacon próbál szerencsét a Homefront

2010. október 31. 22:58, Vasárnap
Új címmel jelentkezni egy olyan piacon, melyet szinte teljesen lefednek a nagyok (Call of Duty, Battlefield) elég nagy merészségre vall. Ha ehhez még azt is hozzátesszük, hogy a Homefront fejlesztői, a Kaos Studios eddig mindössze a közepes sikert aratott Frontlines: Fuel of War című FPS-t készítették el, akkor még nagyobb a csodálkozás.

A THQ azonban kényszerhelyzetben van, hiszen a kiadó eddig nem igazán tudott nagyobb szeletet kihasítani az FPS piacából, de a Metro 2033 sikere után újra erőre kaptak és ismét megpróbálnak belépni a piac eme szegmensére is. Ezért készül már a Metro 2034 és ezért kapott zöld utat és támogatást a Homefront is.

Amelyet egyébként a készítők nagyon komolyan is vesznek. A történet megírásához például nem kisebb nevet, mint az Apokalipszis: most! című klasszikus forgatókönyvét is jegyző John Miliust szerezték meg maguknak. A Homefront szóló kampánya 2027-ben játszódik és arról szól, hogy Korea népe lerohanja az Amerikai Egyesült Államokat.



Az egyszemélyes kampány - az alkotók saját bevallása szerint is - csak arra elég, hogy a multis élményre felkészítsen. A Kaos szerint a Homefront szóló kampánya nem lesz hosszabb, mint a konkurenciái - vagyis maximum 4 óra alatt letudható. "Amikor nekifogtunk a Homefront fejlesztésének, a célunk a masszív és óriási bázissal rendelkező multiplayer FPS-ek piacát céloztuk be."

A multis rész szorosan összekapcsolódik az egyszemélyes résszel is. A több személyes módban ugyanis a Korea-USA konfliktus elejét játszhatjuk le és a csapat eddig két térképet mutatott be. A Cul de Sac egy kisebb helyszín, tele házakkal és számos fedezéket nyújtó résszel, míg a The Farm egy hatalmas terület, a széleken házsorokkal, középen pedig rengeteg szabad résszel.



Melyik a legjobb multis FPS?
Modern Warfare 1-2 (37%)
Battlefield sorozat (22%)
Counter-Strike (20%)
Egyéb (16%)
Team Fortress 2 (6%)
Összesen 413 válaszadó.
A "hatalmas területet" azonban Homefront-mértékkel kell mérni, mert azt az alkotók is elismerik, hogy az itt szereplő legnagyobb map is kisebb, mint egy átlagos Modern Warfare vagy Battlefield terület. "Ha valaki több mint 10 másodpercig fut folyamatosan, akkor maga mögött hagyhatja a csatát" - fogalmazta meg a vezető dizájner Brian Holinka.

Természetesen a Homefrontban is lesznek vezethető járművek, de ezek száma is elmarad a konkurenciától. A robotok használata azonban sokat lendíthet az FPS megítélésén. Ezekből többféle is lehet. Az egyik például rendkívül hasznos, hiszen mérnök nincs a játékban, így a javításokat egy ilyen kis robottal végezhetjük el. De egy kis helikoptert is irányíthatunk, mellyel magasról lőhetünk az ellenfeleinkre.

A Homefront elég telített piacra próbál fellépni és a látottak alapján elég kétes az esély a sikerre. Mindenesetre a megjelenés után bővebben is beszámolunk a játékról.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások