A játékvilág jövője: a közösségi játékok

A játékvilág jövője: a közösségi játékok

2010. november 27. 21:00, Szombat
Egy korábbi tanulmány szerint a játékvilág előtt három lehetséges fejlődési út áll. Ebből kettővel már foglalkoztunk (a 3D és a DLC), így mostanra már csak az utolsó maradt. Ez pedig nem más, mint a képzeletbeli tortából egyre nagyobb szeletet hasító közösségi játékok csoportja.

A közösségi játékokat két csoportra lehet osztani. Az elsőben szerepelnek a közösségi oldalakon elérhető programok, mint például a Farmville vagy a Mafia Wars. A másodikban pedig az összes többi olyan program, melyekben szociális interakció jöhet létre a játékosok között. A két rész között nincs hatalmas különbség, így most mi is egy kalap alá vesszük őket.



Egy 2010 márciusában napvilágot látott felmérés szerint (melyet az egyik legnagyobb európai befektetési csoport, a GP Bullhound Közösségi játékok: a játékpiac leggyorsabban fejlődő szegmense címmel tett közzé) a közösségi játékok 2009-ben 1 milliárd dolláros bevételt értek el, ami 2 százaléka az ipar 50 milliárdos összbevételének. Az elemzés szerint 2012-ben ez a szám már 3 milliárd lesz és ez még nem a csúcs.

Eme elképesztő tempóban fejlődő iparág kulcsszereplői a Zynga, a Playfish, a Crowdstar és a PopCap, akik pedig a Faceboooknak köszönhetik, hogy programjaik szélesebb közönséghez is eljuthattak. Az olyan címek, mint a FarmVille, a Mafia Wars, a Cafe World, a PetVille, a Pet Society vagy a Restaurant City folyamatosan döntik meg a különböző rekordokat és napról napra egyre többen játszanak velük.

Ám a felsoroltak közül is kiemelkedik a Zynga. A csapat összesen 42 közösségi játékkal rendelkezik (ezek mindegyike a Facebookon érhető el), melyek naponta 66,4 millió felhasználót ültetnek le a monitorok elé (ebből 30 millióan csak a FarmVille miatt lépnek fel az oldalra). Őket követi az EA/Playfish 10,3 milliós bázissal és 30 Facebook játékkal, a harmadik helyen pedig a Crowstar áll 9,4 milliós táborral és 12 játékkal.



A fejlesztők az alapjaiban ingyenes játékokból a már sokak által ismert mikro-tranzakciós módszerrel tesznek szert jövedelemre. Ennek lényege, hogy bizonyos tárgyakat, lehetőségeket csak egy bizonyos összeg befizetése ellenében kaptunk meg és a megszállott rajongók természetesen mindent meg akarnak szerezni. Ez annyit jelent, hogy naponta átlagosan 5 ezer dollárt utalnak a fenti fejlesztők számláira. A tavalyi elszámolásnál például a Zynga 150 millió dolláros bevételre tett szert a mikro-tranzakciónak köszönhetően.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások