A játékvilág jövője: a közösségi játékok

A játékvilág jövője: a közösségi játékok

2010. november 27. 21:00, Szombat
Az Information Service Group tanulmánya szerint a közösségi játékok megjelenésével egy, a játékvilágtól eléggé idegenkedő tábort sikerült megfogni. Az átlagos játékos ugyanis 43 éves és ráadásul nő. Ez azért elég nagy meglepetés, hiszen a The Sims óta nem nagyon lehetett hallani olyan programról, mely ennyire megfogta volna a gyengébbik nem képviselőit.

Ennek fényében nem meglepő a Deus Ex és az Epic Mickey megálmodójának, Warren Spectornak korábbi bejelentése, melyet egy rendezvényen tett közzé. "A játékosoknak el kell fogadni azt a nyitást, amit az ipar az alkalmi játékosok és a közösségi játékok irányába tett. Továbbá meg kell értenünk, hogy a játékok fontosak és mára igazi mainstream szórakozássá váltak, amit szintén el kell fogadni, mert csak ekkor léphet tovább az iparág.

"Összességében jót tesz az iparágnak" - tartja a WWE All Stars kreatív igazgatója, Sal DiVita. "A közösségi játékok olyan közönséget szólítottak meg, akik eddig nem igazán érdeklődtek ezen világ felé és továbbra sem ülnek le például egy konzol elé. De a közösségi programokkal elszórakoznak. És innentől két út áll előttünk: vagy jobbnál jobb játékokat próbálunk készíteni és versenyzünk a közösségi játékokkal vagy pedig nagyon egyszerű programokat adunk ki és ezzel próbáljuk megfogni a játékosokat."



"Szerintem ez egy nagy lehetőség a fejlesztőknek" - állítja Greg Wilson, a Company of Heroes Online producere. "A közösségi játékok megmutatják a játékosok világát olyan embereknek, akik korábban erre nem voltak kíváncsiak. És ezzel egy teljesen új generációt tudunk bevonni ebbe az iparágba. Remélhetőleg a Facebookon szerzett élmények hatására más programokat is kipróbálnak majd és ekkor jön el a mi időnk."

A közösségi játékosokért folyó harc nem meglepő, hiszen míg manapság egy AAA-kategóriás PC vagy konzol játék előállítási költsége simán eléri a 100 millió dollárt, addig egy FarmVille vagy Mafia Wars 100-200 ezer dollárból (mindössze 6 hónap alatt) meg is van. És - amint azt az elején leírt számok is bizonyítják - egyértelműen utóbbi csoportnak van nagyobb esélye a profitra.

"Szerintem ez előre látható volt" - árulta el véleményét a Spec Ops: The Line vezető dizájnere, Cory Davis. "Miért nem lehetünk 'szociálisabbak' AAA-kategóriás játékainkban? Szerintem a jövőben lehetőségünk lesz a két kategória összekapcsolására és erre maximum 2 évet kell várnunk."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások