2011. február 19. 16:06, Szombat
A fejlődési rendszer is kezdetleges alapokon nyugszik: Dungeon Lord egy nagyon egyszerű szisztémával képes fejlődni, ugyanis pontokkal tudjuk szabályozni erejét, intelligenciáját, mozgékonyságát és alkatát, valamint egy úgynevezett képességfa segítségével varázslatokat és extra tulajdonságokat tudunk ráaggatni. Ezzel a készítők azt érték el, hogy sokkal inkább RTS irányba tolták el a játékot, a szerepjáték elemeket pedig egy szűk keretbe foglalták, így a játékos sokkal inkább fog taktikázni és ügyeskedni, minthogy kiélje valós szerepjátékos énjét.
Azonban a Dungeons nem csak a fent említett problémák és hiányosságok miatt vérzik el. A játék külleme is a régi időket idézi, és bár a látvány alapvetően javult a második Dungeon Keeper óta, összességében nem üti meg a jelen elvárások szintjét. Madártávlatból még csak-csak élvezhető a labirintusbirodalom, de ha közelebbről szeretnénk szemlélni az eseményeket, akkor nagyon hamar kiütköznek a hiányosságok. Elnagyolt ábrázolásmód, szegényes textúrák, rossz kamerakezelés jellemzi a Dungeons-t.
Hibái ellenére a Realmforge próbálkozása megér egy próbát. Azoknak is, akik nem ismerik a szellemi örökös Dungeon Keepert, és azoknak is, akik kicsit szeretnének nosztalgiázni. Azonban senki ne várjon csodát, a játék hamar unalomba fullad, a körítés sem üti meg a ma elvárt szintet, viszont múltidézésnek, esetleg új élményekkel gazdagodásnak azért megfelel.
Grafika: A Dungeons látványvilága messze nem üti meg azt a mércét, amit 2011-ben elvár az ember. Madártávlatból az effektek és maga a játék is kellemes a szemnek, ha viszont testközelből szeretnénk követni az eseményeket, akkor hamar szembesülünk a szomorú igazsággal.
Kezelőfelület, irányítás: Az irányítás és a kezelőfelület nem fog sok újat mutatni a Dungeon Keeper ismerőinek, az új játékosok pedig a tutorialnak köszönhetően pillanatok alatt ráéreznek majd a kontrollra.
Játszhatóság: A szellemi örököshöz hasonló, ámbár sokkal unalmasabb, céltalanabb küldetések váltják egymást a Dungeons-ben, így legfeljebb az első fél - egy óra az, ami élvezetesnek és izgalmasnak mondható. Nem biztos, hogy sokan a végére jutnak...
Intelligencia, nehézség: Alapvetően saját magunkra támaszkodunk végig a játékban, a döntéseink befolyásolják az egész birodalmat, annak lakóit és fejlődését, így az AI itt nagyon másodlagos.
Hangok, zene: Az aláfestő zenék és a szinkronhangok sokat dobnak az élményen, remekül passzolnak ebbe a mocskos, bűnös világba, így egyértelműen a játék egyik erősségének számítanak.
Összefoglalás: Sajnos a Dungeon Keeper nem tért vissza, a Dungeons mindössze egy gyenge utánzata mindannak, amit évekkel ezelőtt szerettünk, és amivel napokat, heteket töltöttünk. A próbálkozás dicséretes, de aki teheti, az inkább régi kedvencét porolja le, aki viszont még csak most ismerkedik a stílussal, annak elsőre akár kiváló alapozás is lehet.