Crysis 2

Crysis 2

2011. április 9. 10:42, Szombat


Kiadó: EA
Fejlesztő: Crytek
Honlap

Rendszerkövetelmények: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 2 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI/AMD Radeon 3850 HD vagy hasonló 512 MB V-RAM-mal rendelkező grafikus kártya, Windows XP, Vista vagy Windows 7-es operációs rendszer a legfrissebb Service Packkal, 9 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Crysis, Battlefield: Bad Company 2, Call of Duty: Black Ops
Kategória: FPS

Négy évvel ezelőtt, 2007 novemberében jelent meg hosszadalmas előkészületek és már-már hihetetlennek tűnő nyilatkozatok után a Crysis című videojáték, amely annak idején a legkorszerűbb és legszebb grafikai megjelenést produkálta, amit valaha láttunk. Mind a mai napig komoly viták folynak azzal kapcsolatban, hogy a Crytek vajon valóban azért készítette el a játékot, mert szüksége volt egy megfelelő hosszúságú technikai demonstrációra a CryEngine jobb eladhatósága érdekében, vagy tényleg egy valódi videojátékot akartak letenni az asztalra? Bármi is legyen az igazság, a tény attól még tény marad: elképesztő külleme mellett nem volt túl sok más érdeme a programnak.

Ugyan az alapjáték folytatódott egy Warhead című kiegészítővel, de a kissé klisés történetet és az átlagos lövöldözéseket csak a nanoruha alkalmazása, illetve a hozzá kapcsolódó különleges képességek tudták feldobni. Hosszasan lehetne értekezni azzal kapcsolatban is, hogy a játék miért lett bukás a kasszáknál, mindenesetre a Crytek úgy döntött, hogy elkészíti a folytatást. Ez egyszerűen a Crysis 2 nevet kapta, és bármennyire is meglepő, immáron nem csak PC-re, hanem a kortárs generáció HD konzoljaira is ellátogatott. Hogy ez mennyire befolyásolta a második epizódot, arra az alábbiakban igyekszünk rávilágítani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel a Crysis debütáló része csak PC-re jelent meg, senki se lepődjön meg azon, hogy a folytatásban nem egy konkrét történeti folytatást kapunk, hiszen ezzel a konzolos játékosok óriási hátránnyal indulnának, nem mellesleg még az eladásokra is káros hatással lenne mindez. A Crytek nem kockázatott, ezért se dzsungelt, se koreai katonákat nem alkalmazott a folytatásban, de még csak megkedvelt főhősünk, Nomád sem díszeleg a központi karakter szerepében.

A sztori egyenesen 2023-ba repít minket, méghozzá New York-ba, amelyből egy idegen inváziónak köszönhetően már Falloutot idéző romhalmaz maradt csupán. Az idegenek természetesen nem csak rombolni jöttek, bár céljaik nem tisztázottak: egy Manhattan-vírus névre keresztelt járványt is rászabadítottak az óriási városra, aminek köszönhetően alig fogunk egészséges élő emberrel találkozni. Mivel a vírus elképesztő módon terjed, ezért a CryNet Systems rendfenntartói - avagy a C.E.L.L. - karantén alá helyezi az egész várost.

A történet azonban egy másik szálon is elindul. Az amerikai haditengerészet egy tengeralattjárónyi katonát küldd a városba, hogy kiszabadítsák onnan Nathan Gouldot, aki elegendő információval rendelkezhet az idegen invázióról ahhoz, hogy értékes célszemély legyen. Az idegenek azonban folyamatosan támadják a Földet, az említett tengeralattjárót is kilövik, a szerencsétlenséget pedig csak főhősünk, Alcatraz éli túl, akit nem más, mint Próféta ment meg néhány halálos lézersugártól.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Prófétát a korábbi epizódokból ismerhetjük már, a hős életútja azonban itt fejeződik be - részlegesen -, a nanoruha ellenére ugyanis megfertőződött a Manhattan-vírussal, a kínhalál elkerülése végett pedig inkább pisztolyt szegez a halántékához. Előtte azonban egy videoüzenetet hagy maga után, valamint felöltöztet minket a nanoruhába, mindezt eszméletlen állapotunkban. Mire felébredünk, már késő bármit is tenni Próféta érdekében. Nekünk azonban fontosabb dolgunk is van, meg kell találnunk Gouldot, meg kell mentenünk a világot, mindemellett pedig nem csak az idegen erőkkel, hanem a C.E.L.L. alakulatai ellen is fel kell vennünk a kesztyűt, akik szintén ránk vadásznak.

Talán már a fenti sorok alapján is érezhető, hogy van, ami nagyon megváltozott a sorozat életében. Készült egy jól felépített történet, amiből az előd, ha nem is teljes egészében, de komoly hiányosságokat szenvedett. A játékmenet ezzel szemben természetesen szinte semmit sem változott, megmaradt annak a látványos akciókkal fűszerezett FPS-nek, aminek korábban megszerettük. Bár az illetékesek még a fejlesztési fázis kellős közepén gyakran hangoztatták, hogy a Crysis 2 sandbox stílusban készül, tehát olyan szabadságot biztosít majd, mint például a GTA-sorozat, ezt úgy felejtsük el, ahogy a Crytek kitalálta, lévén, bár nem egy láthatatlan csőben haladunk előre, szabadságunk egyáltalán nincs.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások