Men of War: Assault Squad

Men of War: Assault Squad

2011. április 30. 09:11, Szombat


Kiadó: 1C Company
Fejlesztő: Best Way
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,6 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 4 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6550 2,33 GHz-es vagy Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ processzor, 2 GB RAM, 512 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Men of War, Men of War: Red Tide, Faces of War
Kategória: stratégia

Annak a szűk játékosrétegnek, amelyik él-hal a második világháborús tematikájú játékokért, feltehetően ismerősen cseng a Men of War név. A 2009 elején érkezett stratégia ugyanis olyan nevek szellemi örököseként látta meg a napvilágot, mint a Faces of War, vagy éppen a Soldiers: Heroes of World War II. Az illetékesek feltehetően azért nem akarták a megnevezett bejáratott címek valamelyikének folytatásaként megjelentetni a Men of Wart, mert ezzel is szerették volna jelezni, hogy csak az ott kialakult szellemiséget és koncepciót örökítették tovább, azonban a játékmenetet tekintve komolyabb változások történtek.

Hogy mik voltak ezek a módosulások, ma már mellékes információ, hiszen két évvel ezelőtt az esztendő legjobb valós idejű stratégiáját köszönthettük a név alatt, amely az idők folyamán immáron a második és egyben utolsó kiegészítőt kapta meg a fejlesztőktől. Első ízben a Red Tide alcímmel ellátott kiegészítés jelent meg, hogy kibővítse néhány órányi plusz játékidővel az alapokat. Ebben egy orosz különleges alakulat irányítását bízták ránk, aminek köszönhetően egy lényegesen másabb, a kisebb összecsapásokra koncentráló kampányt kaptunk. Az Assault Squadban szerencsére újfent visszatérünk az alapjáték koncepciójához, azonban ez a megállapítás sem teljesen igaz. Hogy miért, arról az alábbiakban próbálunk meg választ adni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mielőtt azonban belemélyednénk az új kiegészítőbe, egy pillanatra idézzük fel az alapokat. Merthogy milyen is volt a 2009-es év legjobb világháborús stratégiája? Megfelelő nehézségű, kellő kihívást nyújtó, kiváló küllemmel bíró, részletes megvalósítású, elegendő mennyiségű küldetéssel rendelkező, valamint egy olyan izgalmas kampányt birtokló, amiben megtalálhattuk az emberiség egyik legnagyobb háborújának legfontosabb állomásait. Nos, sajnos az Assault Squad betöltését követően éppen utóbbi az, ami hiányozni fog, a kiegészítésben ugyanis nincs kampány.

Az illetékesek mindezt 15 vadonatúj küldetéssel próbálták ellensúlyozni, amelyek, mivel nem függenek össze történetileg, nem kapták meg a kampány titulust, így csak valamivel több mint egy tucat skirmish küldetés vár ránk újdonságként a bővítményben. Ezeket a feladatokat Németország, az Egyesült Államok, a Szovjetunió, Japán és a szövetségesek oldaláról élhetjük át. Itt már ki is emelhető az egyik legjobb frissítés, hiszen a japánok első alkalommal jelennek meg úgy egy Men of War játékban, hogy egyszemélyes módban is játszhatunk velük. A küldetések legnagyobb érdekessége mégis inkább az, hogy nem rendelkeznek saját történettel, ennek köszönhetően mind a 15 térképen ugyanazt a feladatot kell teljesítenünk. Ez hosszú távon frusztráló és unalmas is egyben, de szerencsére azért akadnak mentesítő tényezők.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Kapcsolódjunk be bármelyik fél oldalán a háborúba, legyünk ott az Overlord hadműveletnél az amerikaiakkal, Caen ostrománál a németekkel, vagy éppen a világháborús játékokból rendre kimaradó Khalkhin Golnál a japánokkal, unatkozni biztosan nem fogunk. Az Assault Squadban a feladatunk folyamatosan az lesz, hogy az éppen aktuális térképen elfoglaljuk az összes stratégiai pontot, amelyek természetesen az ellenfél kezén vannak. Dolgunkat nehezíti, hogy nem áll rendelkezésünkre végtelen mennyiségű utánpótlás - kivéve, ha elég türelmesek vagyunk -, illetve ahhoz, hogy egyre jobb egységeket tudjunk elérni, folyamatosan haladnunk kell előre, és el kell foglalnunk az ellenséges állásokat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások