Kényszermunka a World of WarCraft világában

Kényszermunka a World of WarCraft világában

2011. május 29. 20:00, Vasárnap
A napokban egy érdekes adat látott napvilágot. Ezek szerint az online aranybányászatban abszolút Kína a legjobb, hiszen az összes játékot vizsgálva kiderült, hogy közel 80%-ban kínai játékos vezeti a listát.

Ennek oka egyszerű: az olyan játékokban, mint például a World of WarCraft a kibányászott aranyat el is lehet adni más játékosoknak méghozzá valódi pénzért, így megéri az időtöltést. A héten azonban a The Guardian című magazinban megjelent egy interjú egy egykori rabbal, aki a Liu Dali nevet kapta a szerkesztőktől (a sajátját nem merte vállalni), aki elárulta, hogy ezt az üzletet már a börtönök vezetői is megszimatolták.

Liu elmesélte, hogy abban a börtönben, ahol például ő is politikai fogolyként tengette mindennapjait, a vezetők kényszerítették a rabokat, hogy online játszanak a World of WarCrafttal és folyamatosan csak aranyat bányásszanak. Egyesek szó szerint leestek a székekről a fáradtságtól és ilyenkor helyükre új és friss embereket ültettek. Mindezt a valódi "műszak" után.



"A napunk a következőképpen nézett ki: ébresztő után mentünk a bányába, ahol lehúztunk 12 órát, majd mentünk a gépek elé, ahol virtuálisan is bányásztunk majdnem ugyanennyit. Nálunk olyan 300 rabot kényszerítettek a játékra és ezzel naponta 750-1000 dollárt tudtak összeszedni. Mi ebből a pénzből természetesen egy fillért sem láttunk."

"Volt természetesen egy norma is, mely mind a valós mind pedig a virtuális bányászatra érvényes volt. Ha ezt nem teljesítette valaki, azt testileg és lelkileg is megfenyítették. Nekem például több órán át kellett magasba emelt kezekkel egy helyben állnom, majd a cellámba visszatérvén műanyag csövekkel vertek el az őrök."

Liu egyébként 5 évet töltött ezen a helyen, bűne pedig annyi volt, hogy illegálisan nyújtott be egy petíciót a kormány ellen.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások