The Witcher 2: Assassins of Kings

The Witcher 2: Assassins of Kings

2011. május 28. 17:30, Szombat
Grafika: Az Assassins of Kings a játékmenet, az összetettség és a történet mellett egy másik nagyon komoly erénnyel is rendelkezik, ez pedig nem más, mint a küllem. Szó szerint elképesztő, pazar és csodálatos egyben, amit a fejlesztők megvalósítottak. Nem csak a legapróbb részletekig kidolgozott városok, az utolsó deszkáig berendezett otthonok, a legapróbb fűszálig lemintázott erdők és rétek, hanem összességében az egész világ elmondhatatlanul szépre sikerült.

Legfőképpen a napszakok és az ezáltal előidézett színhatások, valamint az árnyékok lettek nagyon látványosak, de az átvezető animációk is tartalmaznak néhány igencsak lélegzetelállító megoldást. Igaz, a tökéletes futás és a legszebb látvány érdekében igencsak erős számítógép kell a játéknak, de higgyétek el, hogy megéri, hiszen nem csak a szerepjátékok szintjén, hanem nagy általánosságban is etalonnak számít jelenleg a piacon a The Witcher 2 kinézete. A játékvilágban manapság - véleményem szerint - érthetetlen módon a Crysis 2-t hozzák fel csúcsnak. Nos, Geralt legújabb kalandjai mögött elbújhat a Crytek alkotása...

Kezelőfelület, irányíthatóság: Óriási változások történtek ezen a téren az elődhöz képest, és amint fentebb is említettem már, van egy tábor, amelyiknek mindez tetszett, és akad egy fanatikus réteg, amelyik nem tud mit kezdeni ezekkel. Én az előbbi rétegbe tartozom, bár több helyen is hiányzott az első részben bevett harcrendszer, valamint a jól megszokott kezelőfelület, a második fejezetre már teljes egészében hozzászoktam mindenhez.

Amiért mégsem szeretnék maximális pontszámot adni erre a részre, az éppen azért van, mert óriási a megosztottság a játékvilágban, főleg a harcrendszer és az irányítás egyszerűsödése miatt. Ha már itt tartunk, fontosnak tartom megjegyezni az inventory totális átalakulását is, amit első ízben garantáltan mindenki használhatatlannak tart majd, de szépen lassan hozzá lehet szokni az új szisztémához is. A négy csillaggal jelezni szeretném, hogy van, ami úgy jó, ahogy eredetileg született!

Játszhatóság: Talán mondanom sem kell, hogy rendkívül hosszú, napokat, sőt heteket igénylő játékidővel bír a The Witcher 2. Számtalan lehetőség, garantált többszöri végigjátszás, változatos és folyamatosan pörgő történet, valamint olyan morális, gyakran nehéz döntések jellemzik a sztorit, amilyennel még biztosan nem találkoztunk korábban.

Intelligencia, nehézség: A játékban a fejlesztők a más programok esetében is bevett nehézségi szinteket alkalmazták, amelyeknek köszönhetően nagyon jól skálázható a program, azonban egyes helyeken még a legkönnyebb szinten is túl nehéznek éreztem. Úgy vettem észre, hogy a CD Projekt RED többször is - szerencsére azért nem túl sokszor - beleesett abba a hibába, hogy nem rendelt megfelelő szintű szörnyeket hősünk fejlettségéhez. Több olyan esetet is fel tudnék hozni, amikor felkészületlenül ért néhány túl erős szörny támadása.

A pontlevonás természetesen emiatt és nem az intelligencia miatt jár. Ezen a téren is akadnak ugyan néha megmosolyogtató momentumok, de nagy összességében "okosak" a csapattársaink, az ellenfeleink és az egyéb mellékszereplők is.

Hangok, zene: Elsőre nagyon furcsa volt az angol szinkronhang - ugye az előd teljes magyar szinkronnal rendelkezett -, így Geralt, de többek között például Triss és Dandelion hangját is nagyon nehéz volt megszoknom, ugyanakkor a dolgukat értő szinkronszínészek miatt nagyon hamar megbarátkoztam a számomra új hangokkal. A zenékkel kapcsolatban csak annyit tudok elmondani, hogy újfent óriási dicséret jár értük az illetékeseknek, hiszen ahogyan az első epizód esetében már tapasztaltuk, úgy ismét csodálatos, ehhez a komor fantáziavilághoz teljes egészében illő dallamok csendülnek fel a háttérben.

Összefoglalás: Talán már a fenti sorokból is kiderült, hogy valami igazán komoly született a The Witcher 2: Assassins of Kings név alatt a CD Projekt RED műhelyében. Nem túlzás azt állítani, hogy a program eddig 2011 legjobb szerepjátékának tekinthető, és mivel nem várható komolyabb RPG az idei esztendőben, ezt a címet feltehetően meg is őrzi az év végéig. Ha volt elképzelésünk azzal kapcsolatban, hogy miképpen kellene megvalósítani Ríviai Geralt kalandjainak folytatását, akkor az minden bizonnyal közel állt ahhoz, amit az Assassins of Kings-ben átélhetünk. Ugyan korántsem tökéletes a végeredmény, de így is túlszárnyalta minden elképzelésünket. Ha képesek lesznek tartani ezt a szintet az illetékesek, akkor jöhet a harmadik!

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások