Dungeon Siege 3

Dungeon Siege 3

2011. július 16. 23:29, Szombat
Ugyan a játék története a szokásos sallangokat puffogtatja el, a hack'n'slash stílustól nem megszokott módon rengeteg utalást, érdekes olvasnivalót, és sok-sok párbeszédet tolnak az arcunkba a készítők, így az előző részek sötét foltjaiból többre is fény derül. A kampány mindezek ellenére nem túl hosszú, 9-10 óra alatt teljesíthető, a változatos karakterek azonban lehetőséget biztosítanak rá, hogy újrajátsszuk a játékot, mert bár a történet végkimenetele szempontjából sok újat nem kapunk, az eltérő tulajdonságok miatt szórakoztató tud lenni a kalandozás.

Szintén a szavatosságot igyekszik fokozni a kizárólag online játszható kooperatív mód, amelyben érdekes módon az összegyűjthető tárgyakat, egyéb cuccokat csak az kapja meg, aki hosztolja a játékot, így a mellénk szegődött társunk csakis üres kézzel térhet haza. Az élményt azonban fokozza, hogy lootoláskor minden karakter csak a neki megfelelő dolgokat harácsolhatja össze, így többedmagunkkal játszva fontos szerephez jut a játék közbeni taktikázás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékhoz egy régóta készülő, házon belül fejlesztett motor szolgáltatta a "talpalávalót", s az Onyx méltón megállja a helyét. A bejárható világok részletgazdagok és változatosak, azonban túlságosan lineárisak a meglátogatható arénák. A karaktermodellek átlagosak, az animációk folytonosak és dinamikusak, a különböző effektek pedig igazán szemet gyönyörködtető hatást keltenek.

A Square Enix remekül döntött, amikor az Obsidian kezébe adta a Dungeon Siege 3 fejlesztését, s bár ez a Dungeon Siege csak nyomokban hasonlít az elődökre, az újfajta játékélménnyel biztosan sikerül új és régi rajongókat egyaránt megfogni.

Grafika: A játékhoz készített Onxy motor kitűnően teszi a dolgát, stabil képkockaszámot, látványos helyszíneket és effekteket kapunk. Egyedül talán a karakterábrázolás nem mutat többet az átlagosnál, de az összképen ez sem ront.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Ugyan PC-s változat alapján készült a teszt, a konzolos változat nyüstölése mellett nyugodtan kijelenthetjük, hogy az asztali gépes irányítás nem lett túlságosan jó, így csak remélni tudjuk, hogy az Obsidian hamarosan orvosolja ezt a problémát.

Játszhatóság: A négy különböző képességű karakternek és az online kooperatív módnak köszönhetően a rövid játékidő ugyan hamar elszalad, mégis szórakoztató tud lenni a kaland. A történet nem sok vizet zavar, de egy hack'n'slash címhez képest mégis rengeteg utalással találkozunk majd, így ezek olvasgatásával, felkutatásával is sok időt el lehet pepecselni.

Intelligencia, nehézség: A játék során társakat is kapunk, ezek nagy segítségünkre lesznek, mert a játék nehézsége meglehetősen magas fordulatszámon pörög, de ezt egy percig se bánjátok. A varázslatok és támadások kombinálásával nagyon látványos és szórakoztató összecsapásokban lesz részetek.

Hangok, zene: Passzol a stílushoz, a Dungeon Siege 3 hangulatához, de igazából semmi kiemelkedőt nem mutat.

Összefoglalás: Az akciódúsabb megközelítés nagyon jót tett a Dungeon Siege-sorozatnak, amelyre valóban ráfért már a vérfrissítés. Az Obsidian pedig ügyesen adagolja a játékban felbukkanó stílusjegyeket, így ha dinamikusabb is lett az új rész, a régi epizódokat idéző elemekben is bővelkedik a Dungeon Siege 3, ami mindenképpen csak erényévé vált a játéknak.

Kedvcsináló videó

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások