2011. augusztus 27. 13:11, Szombat
Kiadó: UbiSoft
Fejlesztő: UbiSoft Montpellier
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP SP3/Vista SP2/Windows 7 SP1, Intel Core 2 Duo 1,8 GHz/AMD Athlon64 X2 4400+ 2,3 GHz, 1 GB (XP)/2 GB (Vista/Windows 7), 256 MB, Shader Model 3.0, GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 3000+, 4 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Lemmings
Kategória: logikai
A From Dust az idei Summer of Arcade, illetve a PC-s letölthető címek egyik sikervárományosaként vágott neki az idei nyárnak, a PR-anyagok ugyanis arra engedtek következtetni, hogy egy régi kor jól ismert, viszont kevésbé befutott stílusát, az istenszimulátorokat igyekszik majd újra pályára állítani. A UbiSoft játéka azonban hiába merít Peter Molyneux Black and White-jából, esetleg a téma másik klasszikusától, a Populous-tól, a végeredmény tekintetében a nem más, mint egy ügyes logikai, stratégiai játék, amely sokkal közelebbi rokonságot mutat a Lemmings-zel, mint a fent említett két másik címmel. Elsőre persze csalódás érzés kezd el uralkodni rajtunk, de látva az elképzelt koncepciót, hamar átlendülünk a kezdeti problémán, mely ugyanis nem a téves kommunikációból ered, hanem a kapott eredmény kivitelezéséből.
Eric Chai elképzelése szerint ugyanis a From Dustban az lesz a feladatunk, hogy a helyi maszkos törzzsel meghódítsuk a környező szigeteket. Mindezt tizenhárom különböző, de egyre nehezedő helyszínen tehetjük meg. A több mint egy tucat pályán pedig valóban isteni képességeket vethetünk be, de a játék során a törzs életébe gyakorlatilag alig, vagy abszolút nem fogunk beleszólni. A lényeg ugyanis az, hogy a természet erőit irányítva, azokat különböző varázslatokkal kiegészítve és használva épségben eljuttassuk a törzs tagjait a szigeteken található totemekhez. Ergo útvonalak gyártására, építésére és a kialakult katasztrófák kezelésére lesznek alkalmasak képességeink. Nem kell foglalkoznunk a gazdasággal, ellenséges törzsekkel, haderő kiépítésével, a törzs tagjainak mindennapi életével.
Képességeink meglehetősen széles palettán mozognak, így manipulálhatjuk a vizet vagy hegyeket emelhetünk, szórakozhatunk a homokkal, idővel pedig a teljes növényzetet is átrendezhetjük, és akár lávatengert is varázsolhatunk. Fontos azonban megemlíteni, hogy minden egyes változtatásnak hatása van a pályákra, a kapott eredményt pedig nem lehet visszaállítani. Azaz nagyon jópofa dolog, ha a sivatag közepén vizet próbálunk fakasztani, de ha nem vagyunk kellően körültekintőek, akkor pillanatok alatt mocsárrá varázsolhatjuk a környéket, ami onnantól kezdve teljesen alkalmatlan lesz járható út kialakítására.
Vagy ha egy dombot emelünk egy tó közepére, akkor megemelkedik annak vízszintje, vagy esetleg a láva lehűtésével építünk hegygerincet, akkor a vulkánból kitörő magma utat tör magának. Éppen ezért a From Dust valahol a trial and error vonalat is képviseli, ugyanis ha valamit elszúrunk, akkor sajnos jobb megoldásnak ígérkezik, ha újratöltjük a térképet, és elölről kezdünk mindent. Ezeket a képességeket további speciális varázslatok egészítik ki, az útvonalak tervezése mellett ugyanis törzsünk tagjait is meg kell majd védenünk, például egy szökőártól, egy homokvihartól vagy egy erdőtűztől. Az ilyen esetekre lesz bevethető például az a képességünk, amivel pillanatok alatt eltávolítjuk a pályáról a vizet, vagy eloltjuk a tüzeket.
A hamar unalmassá és ötlettelenné váló játékmenet - pár pálya után nem mutat újat a From Dust, mert mindig ugyanaz lesz a feladatunk - ellenére látványvilág terén abszolút nincs szégyenkezni valója. A művészeti szekció fantasztikus munkát végzett, csodálatosan fest, amint a természet erői életre kelnek, a víz utat tör magának, a láva magabiztosan hömpölyög lefelé a vulkán oldaláról, az árvíz megállaíthatatlanul tör előre, vagy ahogy a termékennyé vált földön burjánzani kezd a növényzet.