From Dust

From Dust

2011. augusztus 27. 13:11, Szombat
A változatosságot - vagy ezen játék esetében inkább a monotonitást - különböző challenge pályák igyekeznek feldobni, amiket a pályákon teljesített mellékküldetések segítségével tudunk megnyitni. A különböző kihívások igazából semmiben sem térnek el a fő sodor feladataitól, csak itt minden kivétel nélkül időre megy, ami alaposan meg tudja nehezíteni a dolgunkat, ugyanis nincs lehetőségünk a javításra. Ezt leszámítva a játékos elé nem tűz ki más célt a From Dust, így nem kapunk kooperatív módot, esetleg más játékopciókat, s történettel sem találkoztunk, csak szigetről szigetre haladunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Néha ősi tekercsek birtokába juthatunk, amiken érthetetlen szövegeket olvashatunk, de a játék szempontjából ezeknek sincs semmi jelentősége, azaz a játékos abból az egyetlen motivációból táplálkozhat, hogy a fokozatosan nehezedő, de ugyanarra a metódusra építő szigeteket minél frappánsabban és gyorsabban teljesítse.

A From Dust letölthető címként simán megállja a helyét a piacon, de ezt leginkább a művészeti részlegének köszönheti, mert az általa nyújtott tartalom, az egyszerű, s így hamar unalomba fulladó játékmenet ugyanis nem tudja hosszan lekötni az embert. Pedig a potenciál benne van a játékban, és ötletes extrákkal igazán élvezetessé lehetett volna tenni a Lemmings-re hajazó élményt.

Grafika: Eric Chai az Another World után is bizonyította, ha művészetről van szó, nem igazán akad párja. Letölthető cím ide vagy oda, a From Dust látványvilágát nagyon sok dobozos cím megirigyelhetné.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A varázslások során nagyon oda kell figyelni a mértékekre, és szerencsére ezt PC-n az egér segítségével sokkal könnyebb kivitelezni, mint konzolon. A ki-be zoomolás se olyan körülményes, mint Xbox 360-on, de ez megint csak a PC előnye.

Játszhatóság: Monoton, hamar unalmassá tud válni, így nagy dózisban semmiképpen sem javasolt. Napi egy-két pálya bőven elég ahhoz, hogy tartósan lekösse az embert. A challenge mód új küldetései extra nehezek, és kicsit feldobják a játékot, de itt is ugyanaz a séma érvényesül, mint az alapfeladatoknál.

Intelligencia, nehézség: Fokozatosan nehezednek a pályák, de egyik esetben sincs teljesíthetetlen küldetés. Idő és tapasztalás szükséges, ráadásul mindegyik pályát új és új módokon lehet abszolválni.

Hangok, zene: Kapunk némi törzsi imát, meg autentikus zenét, de ezt leszámítva nem ez a játék erőssége.

Összegzés: Kicsit több tartalom, esetleg egy erőteljesebb koncepció vagy összetettebb élmény esetén a From Dust valószínűleg Another World-i magasságokba emelkedhetett volna, így viszont csak egy simán jó játékot kapunk a pénzünkért.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások