Stronghold 3

Stronghold 3

2011. november 6. 07:15, Vasárnap


Kiadó: SouthPeak Games
Fejlesztő: Firefly Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,8 GHz-es Intel Pentium 4 vagy AMD Athlon 64 3000+ processzor, 1 GB RAM, 256 MB V-RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Quad Core processzor, 2 GB RAM, 512 MB V-RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Stronghold-sorozat, Age of Empires-sorozat
Kategória: stratégia

Amikor a Firefly Studios 2001-ben megalkotta a Strongholdot, a játékvilág legjava kellemeset csalódott az új jövevényben. Ugyan hibái elvitathatatlanok voltak, de alig egy évvel a premiert követően meg is érkezett a folytatás, amely minden kétséget kizáróan legendás státuszt vívott ki magának a középkori stratégiák szerelmesei között. A fejlesztők természetesen megpróbálták felülmúlni a Stronghold: Crusader sikereit, de az első két rész nagyságát - így, több év távlatából kijelenthetjük, hogy - képtelenek voltak redukálni.

A jól megszokott játékmenet, amelyet a háborúk, a gazdaság, a várostromok és a teljesítendő küldetések tökéletes elegyítése képezett, a háttérben azért megmaradtak, de hiányzott a hangulat az újabb epizódokból, a tömérdek hibáról nem is beszélve. A 2006-os esztendőt követően jó ideig részleges csend honolt a sorozat háza táján, mígnem a fejlesztők néhány hónappal ezelőtt fel nem vetették, hogy mi lenne, ha most, 2011-ben próbálnák meg a lehetetlent, méghozzá a Stronghold 3-mal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék meglepően kellemesen indul, nosztalgikus menü, katonai és ökonómiai részekre osztott kampány, ám már itt meglepő volt, hogy hiányzik a skirmish lehetőség, amely kétség kívül a Crusader egyik leggyakrabban használt opciója volt annak idején. Szerencsére a fejlesztők gondoskodtak pálya- és küldetésszerkesztőről, szabad játékról és a történelem legnagyobb középkori várostromait felelevenítő küldetésekről, de ezek együttesen sem tudták számomra kiváltani a fentebb említett mód hiányát.

Ezek után igencsak félve töltöttem be a katonai kampány első küldetését, amely egy rendkívül egyedi, de egyben rendkívül csúnya átvezető animációval fogadott. A fekete-fehér ceruzarajzok, amelyek leginkább egy letűnt kor képregényeire hasonlítanak, igencsak hangulatosak, ámde nem hozzák azt a szintet, amit egy Stronghold videojátéktól elvárnánk. Kijelenthető, hogy a rajzok csúnyák, de legalább a történetet kellőképpen összefoglalják számunkra, amelyben ezúttal The Boy történetét ismerhetjük meg, aki az éppen uralkodó király fia, tehát maga a herceg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Sanyarú sorsát igazolja, hogy édesapját a korábbi részekből jól ismert ellenséges frakciók - Duc de Puce (The Rat), Duc Beauregard (The Snake) és a többiek - megöletik, és magukhoz ragadják a hatalmat, így a Fiúnak menekülnie kell, hogy a háttérben a semmiből építsen magának egy új birodalmat, amely kellő hadsereget képes előállítani ahhoz, hogy visszaszerezze azt, ami vér szerint járna neki. A küldetés sikere rajtunk áll vagy bukik majd, méghozzá egy két részre szaggatott, számtalan küldetést felvonultató kampány segítségével.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások