2011. november 26. 14:30, Szombat
Sajnos manapság egyre elterjedtebb tendencia, mely szerint a játékok maximum 4-5 órás játékidővel bírnak. A készítők ugyanis arra számítanak, hogy az egyszemélyes kampány csak "felvezető" a multis részleghez. Természetesen akadnak kivételek, de a legnagyobb címek (Modern Warfare 1-3, Black Ops, Medal of Honor és társai) szólóban nem nyújtanak túl hosszú kikapcsolódást.
Ám a téli órák közeledtével érdemes átnézni azon játékokat, melyek akár 100 órás kikapcsolódást is nyújtanak. Azt hozzá kell tenni, hogy az alap játék nyújtotta élményt vettük most számba, tehát a DLC-k illetve a multis részt nem vettük figyelembe. Akkor lássuk a leghosszabb játékokat.
Első a
Grand Theft Auto: San Andreas, mely egyébként sokak szerint a legjobban sikerült rész a sorozatban (mégis ezen rész eladásai lettek a leggyengébbek). A Kaliforniában játszódó program három nagy területre lett osztva és a fő szál mellett rengeteg más lehetőségünk volt (taxizni, bandákkal háborúzni, csajokat futtatni stb). A San Andreas közel 100 órás játékidőt kínált.

A második a
The Elder Scrolls IV: Oblivion, mely egyébként minden idők egyik leghosszabb játékidejét kínáló alkotása. A programban a fő küldetés mellett számos mellékszál is jelen van, melyeknek köszönhetően könnyen 120 felé szökkenhet a játék világában töltött órák száma.
Az 1990-ben megjelent
Captive azonban kétségtelenül minden idők leghosszabb alkotása. A belső nézetű RPG-ben összesen 65.535 fejtörő van jelen, vagyis ennyi szintet kell letudnunk ahhoz, hogy teljesen letudjuk a programot. Ez jelen állás szerint még senkinek nem sikerült, hiszen a rajongók számítása szerint 14 évre lenne szükség eme valódi bravúrra.
A jelek szerint a Bethesda szereti, ha rajongóik sokáig elidőznek az általuk teremtett világban, hiszen a
Fallout 3-nak is bérelt helye van a leghosszabb játékok listáján. A klasszikus sorozatot pazarul felélesztő akció-RPG az Oblivionhoz hasonlóan rendelkezett jó pár mellékküldetéssel, melyek hosszú időre a képernyők elé szegezték a játékosokat.

Melyiket vitted végig? |
San Andreas (32%) |
 |
Egyiket sem (28%) |
 |
Fallout 3 (19%) |
 |
Oblivion (13%) |
 |
Just Cause 2 (4%) |
 |
Captive (2%) |
 |
Elite (2%) |
 |
Silent Hunter 3 (1%) |
 |
Daggerfall (0%) |
 |
Összesen 1407 válaszadó. |
Érdekes a
Silent Hunter 3 esete, mely a klasszikus tengeralattjáró szimulátor legjobb darabja lett. A játékban ugyanis lehetőségünk volt valós időbe kapcsolni, amit azt jelentette, hogy egy-egy küldetést napokig is játszhattunk. Ezt azonban csak a legvérmesebb rajongók vállalták be, hiszen így - szó szerint - hetekig is tarthatott egy-egy komolyabb misszió kivégzése.
Ismét vissza kell térnünk egy klasszikus alkotáshoz, melyek a mai grafikához szokott szemeknek simán csúnyának tűnhet. Az
Elite azonban megkerülhetetlen klasszikus és a galaxisonkénti 256 bolygónak köszönhetően hosszú időre nyújtott kikapcsolódást a rajongóknak (8 galaxis volt, így 2056 bolygót járhattunk be).
A
The Elder Scrolls II: Daggerfall 487,000 négyzetkilométer bejárható területtel rendelkezett és 15 ezer helyszínre juthattunk el. Eme számokból gondolom egyértelműen kiderült, hogy aki teljesen le akarja tudni a programot, annak sok órát kell vele eltölteni. És akkor még nem is említettem a hat lehetséges befejezést.
A végére egy friss alkotás maradt. A
Just Cause 2 130-szor nagyobb területtel bírt, mint a Grand Theft Auto III és az egyedi kilőhető csáklyánknak köszönhetően csak az összes terület bejárása hetekbe tellett.