Kingdoms of Amalur - Reckoning

Kingdoms of Amalur - Reckoning

2012. március 3. 17:36, Szombat


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Big Huge Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo 2,2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6GHz-es processzor, 1 GB memória (Vista és Win 7 esetén 2 GB), NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB-os vagy ATI Radeon HD3650 512 MB-os videokártya, 10,5 GB szabad lemezterület
Ajánlott: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz-es vagy AMD Phenom X4 2,6GHz-es processzor, 3 GB memória, (Vista és Win7 esetén 4 GB), NVIDIA GeForce GTX260 1 GB-os vagy ATI Radeon HD4850 1 GB-os videokártya
Hasonló játékok: Fable, Gothic
Kategória: kaland/szerepjáték

A videojátékok világában nem ritka dolog, hogy elismert írók, képregényírók-rajzolók, rendezők, színészek és még sokan mások részt vesznek egy-egy program elkészítésében, elég csak az 1995-ben megjelent The Dig című klasszikus kalandjátékra gondolni, amelynek történetét Steven Spielberg írta, vagy a Clive Barker Jerichójára, ahol az elismert horrorszerző felelt a játék történetéért, karaktereiért és világért. Épp ezért nem is volt meglepő, hogy az egykori profi baseballjátékos, Curt Schilling által alapított 38 Studios (korábban Green Monster Games) a Big Huge Games-szel karöltve (nekik köszönhetjük a Rise of Nations-t) pár éve bejelentett MMO projektjénél, amely Copernicus kódnéven futott (ebből lett végül a Kingdom of Amalur: Reckoning), semmit nem bíztak a véletlenre.

A játék történetét a Sötételf trilógia és Drizzt Do’Urden karakterének megalkotója, R.A. Salvatore vetette papírra, a program látványvilágáért az a Ken Rolston volt a felelős, aki többek között olyan játékokon dolgozott, mint a The Elder Scroll III: Morrowind és a TES IV: Oblivion, valamint a lényeket nem más tervezte, mint a Spawn atyja, Todd McFarlane képregényrajzoló, író és játéktervező. Érthető volt hát, hogy sokat vártunk a Reckoningtól, de vajon e három ember zsenialitása elég volt-e ahhoz, hogy igazi klasszikus szülessen, vagy csak egy újabb rétegjátékot sikerült-e összehozniuk?

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Amalur királyságában béke honolt, békében éltek együtt a fae-k és az emberek. Ám egy nap a Tuatha nevű fae faj vezére, Gadflow háborút indított a királyság minden lakója ellen. E agresszív faj ráadásul egy különleges képességgel is rendelkezik, miszerint ha bármilyen formában elhaláloznak, akkor idővel újraszületnek, így egy szinte megállíthatatlan sereg söpör végig a királyság békés népein. Ebben a zűrzavaros időben veszi kezdetét a játék, nem túl bizalomkeltő módon, ugyanis akárcsak a zseniális Planescape Tormentben, itt is holtan találkozunk először karakterünkkel, akinek tetemét két gnóm szállítja végső nyughelyére egy kézikocsin.

A nyughely erős túlzás, ugyanis holttestünk egy tömegsírba kerül, ahol magunkhoz térve, a rothadó hullákon átmászva minden emlék nélkül indulunk neki kideríteni, hol is vagyunk. Hamar kiderül, hogy a hulláktól hemzsegő hely nem más, mint a Lelkek Kútja, amit a már említett gonosz támadott meg. A Kút egy bizonyos Fomorous Hugues találmánya, és célja a tuatha-k feltámadásának lemásolása. Eddig egyetlen sikeres kísérlet történt: mi. Mindent megtudni nincs időnk a professzortól, hamar menekülnünk kell, mivel nem kis feladat hárul ránk: a háború megállítása, a királyság megmentése.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hősünk igen fura szerzet, mert ugye egyrészt ő az első halandó, aki újraszületett, másrészt nincs sorsa. Amalur királyságában ugyanis mindenkinek előre meg van írva a sorsa, és nem tudnak rajta változtatni, ám karakterünk maga alakíthatja jövőjét, sőt, másokét is képes befolyásolni. Ennek előnyeiről később lesz szó, most nézzük a karaktergenerálást.

Mivel hősünk tetemét szállítják a játék elején, ezért a készítők ötletes módon a gnómok párbeszédébe építették be a karakterkreációt. Kezdetnek nemet és fajt kell választanunk, utóbbiból négy áll rendelkezésünkre: Almain, Dokkalfar, Ljosalfar és Varani. Mindegyik faj rendelkezik egyedi sajátossággal, ami annyit tesz, hogy egyes képzettségeikre plusz pontot kapnak. Miután választottunk, el kell döntenünk hősünk/hősnőnk vallását, ami további bónuszokat biztosít számunkra, és még az ateizmus is kifizetődő (egy százalékkal több XP-t kapunk). Ezután nincs más hátra, mint a nem túl bő választékból megalkotni hősünk külsejét, vagy választhatunk egy előre összeállított arcot, és irány a kaland.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Aki hiányolná a kasztokat, ne tegye, ugyanis a készítők kedvesen ránk bízták, hogy mely stílust is választjuk. Már a tutorial alatt kipróbálhatjuk mindhármat (Might - harcos karaktereknek, Finesse - a rouge-ok kedvelőinek, és Sorcery, ami nem szorul magyarázatra), és eldönthetjük, melyiket használjuk, de akár kedvünk szerint variálhatjuk is őket. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei, a harcos ugye egy- és kétkezes kardokkal, baltákkal aprítja az ellent nehéz páncélban, a rouge villámgyors csapásokat visz be tőreivel, és lopakodva hátba szúrhatja ellenfeleit, a mágus pedig értelemszerűen különféle varázsbotokkal és varázslatokkal teszi kellemetlenné a tuatha-k napjait.

Választásunktól függetlenül harc közben minden gyilkosságért Fate pontokat kapunk, amelyből ha elegendőt gyűjtünk, akkor aktiválhatjuk a Reckoning módot, amitől igazi halálosztókká válunk: megnő a sebzésünk és gyorsaságunk, valamint egy fénydárda segítségével látványosan kivégezhetjük áldozatunkat, közben egy adott gomb nyomogatásával extra XP-re tehetünk szert. Ezt lehetőleg tartogassuk az erősebb ellenfelekre, vagy ha épp nagyon szorult helyzetbe kerülünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékban nem kötelező leragadnunk egy karakterosztálynál, hanem kedvünk szerint keverhetjük is őket, így szintlépéskor akár mindhárom képzettségre is rakhatunk pontot, ezáltal igazi "multiclass" karaktert hozva létre. Kedvünk szerint lehetünk akár csatamágusok, vagy nehéz páncélban is hangtalanul lopakodó rogue-ok. Ezekre szintlépéskor három pontot költhetünk, tovább egyet a képzettségekre (alkímia, meggyőzés, zárnyitás stb.), valamint végzetet (Fate) is választhatunk magunknak. Ezt egy kártya kiválasztásával tehetjük meg, amelyek ötletesen a Tarot kártyákra hasonlítanak.

Kezdetben csak a szokásos might/finesse/sorcery hármasból válogathatunk, amelyek értelemszerűen az adott kaszthoz adnak bónuszt, de ha keverjük a karakterosztályokat (és miért ne tennénk), akkor újabb kártyák várhatnak elérhetővé az adott osztályra költött pontok alapján. Lehet itt egyesével erősíteni a kasztokat, vagy kettőt egyszerre (pl. might/finesse), vagy pedig egyszerre mindhármat, a döntés teljesen a mi kezünkben van, de jól gondoljuk meg, mit választunk, ugyanis egyszerre csak egy kártya lehet aktív.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások