Deep Black Reloaded

Deep Black Reloaded

2012. március 17. 10:52, Szombat
Aki netán ismerné a Biart stúdiójának korábbi játékait, az nyilván nagyon jól tudja, hogy a fejlesztők rendkívüli módon vonzódnak a víz alatti világhoz, lévén a legtöbb tőlük származó videojátékban e köré az egyáltalán nem szokványos koncepció köré épül fel a játékmenet. Nincs ez másképpen a Deep Black Reloaded esetében sem, amelynek keretein belül a kampány közel negyedét a víz alatt fogjuk eltölteni. Ne szaladjunk azonban ennyire előre, előbb ugyanis tegyük tisztába a játék stílusát! A megújult Deep Black ugyanis nem más, mint egy hátsónézetes akciójáték, amely rendkívül könnyen kezelhető irányítással, lineáris pályákkal és - többek között - például a Gears of War-sorozatból ismerős fedezékrendszerrel rendelkezik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Főhősünk ugyan nem bír különleges tulajdonságokkal, képességeit sem tudjuk fejleszteni - holott ruháját első ránézésre akár Isaac Clarke-tól is szerezhette volna -, cserébe azonban egy olyan speciális búvárpáncéllal rendelkezik, amelyik amellett, hogy jól állja a golyókat - egy bizonyos pontig természetesen -, még a víz alatt is hasznos lesz. A felszerelés ugyanis egyrészt oxigénnel látja el hősünket a víz alá merülve, másrészt a nehéz helyzetekben egy rövid ideig használhatjuk a beépített sugárhajtását is, ami már csak akkor lett volna nagyobb élmény, ha a felszínen is repülhettünk volna a segítségével. Talán majd legközelebb!

Hogy akkor mégis mitől olyan nagy élmény a Deep Black Reloaded? Összességében azért, mert kellemes és könnyed akciójeleneteket szolgáltat a játékosok számára, ahol többféle - gyakran érdekes - fegyverrel, egyszerű fedezékrendszerrel és kitűnő, bár semmi forradalmit nem nyújtó harcrendszerrel találkozhatunk. Nagy élményt nyújtanak továbbá a víz alatti részek is, amikor tulajdonképpen a víz tulajdonságaival harcolva ugyanúgy keveredhetünk akciókba és használhatunk fedezékeket, mint a felszínen. A különbség annyi, hogy az efféle momentumok esetében gyakran fogunk a jövő vívmányaival, robotokkal és drone-okkal találkozni, sőt, esetenként fejtörők is színesítik az összképet, habár ezeket csak jobb híján nevezem így, gondolkodnunk ugyanis ebben a játékban garantáltan nem kell majd, ellenben taktikáznunk igen.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az ellenfelek ugyanis szintén előszeretettel használják a fedezékeket, de ha a sors úgy hozza, gránátokkal is megdobálnak minket, sőt, ha veszélyeztetjük pozíciójukat, egy beépített gépágyú mögé is behúzódnak, hogy onnan keserítsék meg az életünket. A fedezékhasználat így rendkívül fontos lesz, ha akcióhős módjára rárontunk az ellenfelekre, netán test a test ellen szeretnénk rendezni nézeteltéréseinket, akkor csakhamar be kell majd töltenünk egy korábbi mentett állásunkat, így ugyanis semmi esélyünk sem lesz a továbbjutásra.

Tény, hogy a készítők tehettek volna lényegesen több újdonságot is a Deep Black Reloaded pályáira, hogy lehettek volna kevésbé lineárisak a missziók, izgalmasabbak a történeti kitekintések, de azt senki sem mondhatja, hogy a Biart Studio nem próbálkozott, lévén az egyjátékos kampány mellett még többjátékos módot is találunk a játékban. Itt ugyan nem futhatunk bele túl sok egyediségbe, de ha már egyszer a másolásvédelem megköveteli, hogy állandó kapcsolatban legyünk a kiszolgálókkal - még a kampány alatt is -, akkor érdemes belepillantani a multiplayer mókába is, mert megéri.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások