Yesterday

Yesterday

2012. március 31. 20:58, Szombat
Grafika: A világ küllemében sajnos nem túl szép. Ugyan a készítők direkt formázták baltával a karaktereket és az objektumokat, hogy direkt erőltették a képregényes megoldásokat, de legalább a hátterek és az animációk esetében egy kicsit jobban is elereszthették volna magukat. Példaképpen szolgáljon, hogy a spanyolok előző kalandja, a The Next BIG Thing például lényegesen szebb volt annál, mint amit a Yesterday most elénk varázsol. Nem mondanám csúnyának a látványt, mert szép amit látunk, nem mellesleg pedig hangulatos és hagyományőrző is egyben, de a nagy átlag szintjét sajnos úgy érzem, hogy nem éri el.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület véleményem szerint egy kissé rémálomhoz hasonlítható, hiszen elsőre a szokványos menürendszer teljes hiányával egy kissé kaotikusnak tűnik, de azért lassan megtalálunk minden fontos lehetőséget. Az irányíthatóság hiánya azonban gyakran jobban ki tudja verni a biztosítékot, karaktereink ugyanis lomhán közlekednek a képernyőn, tárgykombinálás közben pedig a program gyakran nem érzékeli, hogy mit szeretnénk, ez pedig komolyabb elakadásokhoz is vezethet hosszútávon. A pontlevonás úgy érzem, ezek után nem szorul magyarázatra.

Játszhatóság: A Yesterday legnagyobb érdekességét egyértelműen a kitűnő történet adja, amely több mint 10 órás kikapcsolódást nyújt még azoknak a fanatikusoknak is, akik elsőre rájönnek minden fejtörő nyitjára. A legjobb azonban, hogy a történet négy alternatív befejezéssel rendelkezik, és mivel mindegyik elegendő izgalmat kínál, ezért legalább ennyiszer minimum érdemes kijátszani a kampányt.

Intelligencia, nehézség: Az intelligenciával különösebb problémák nincsenek a játékban, hiszen a stílus alapjaiban nem erre épül, a nehézség azonban kulcsfogalom tud lenni és lesz is a Yesterday esetében. Akadnak ugyanis olyan fejtörők, amelyek már emberfeletti képességeket követelnek, logikusságuk megkérdőjelezhető, céljuk pedig kizárólag az, hogy nehézségükkel meghosszabbítsák a játékidőt. Ez így ebben a formában nem túl korrekt, de szerencse, hogy a teljes történet alatt maximum 5-6 alkalommal futunk ilyen kihívásokba, a többi esetében hatásos segítséget nyújt a program.

Hangok, zene: A zenék ugyan ezúttal nem sikerültek túl kiemelkedőre, de rossznak sem nevezném őket, ugyanakkor a szinkronokat érdemes kiemelni a sorból, hiszen azok elképesztő beleéléssel lettek felmondva, általuk lényegesen hangulatosabb és hatásosabb lett a teljes történet.

Összegzés: Tény, hogy nem született - és nagy valószínűséggel már soha nem is fog - egy újabb Monkey Island vagy egy Day of the Tentacle, de a Yesterday a közepes feletti pontszám ellenére is egy olyan point and click kalandjáték lett, amelyben garantáltan nagy örömüket fogják lelni a stílus rajongói. A Pendulo Studios korábbi címeihez képest ugyan eltérő élményt kínál, de összességében így is az utóbbi évek egyik legjobb kalandjátéka lett - véleményem szerint A Vampire Story óta. Sőt, hazánkban magyar felirattal kerül a boltokba!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások