2012. május 12. 13:41, Szombat
Grafika: A sztori és a játékmenet mellett azonban biztosan sokakat megfog majd a The Walking Dead külleme is. A Telltale Games fejlesztői ugyanis nem titkoltan újfent arra törekedtek, hogy a több éves konfigurációkon is gond nélkül elfusson a játék, ám legnagyobb szerencsénkre mindehhez nem az utóbbi alkotásaikban megismert grafikai megoldást alkalmazták, hanem az úgynevezett cel-shaded animációs technológiát. Ilyen grafika társult a múltban többek között például a Borderlands-hez is, jellemzője pedig, hogy rendkívül erős kontúrokkal, illetve erős színekkel rendelkezik, az összhatás pedig olyan, mintha kézzel rajzolták volna, így az egész játék egy megelevenedő képregényhez hasonlítható.
Emiatt az animációk természetesen nem túl szépek, az árnyékok és a fények sem nevezhetők túl jónak, de a kalandjátékok között rendkívül egyedinek tekinthető a megoldás, amit reméljük, hogy más Telltale-epizódokban is viszontláthatunk majd a későbbiekben, mert összességében rendkívül hatásosnak nevezhető.
Kezelőfelület, irányíthatóság: Ahogyan a Telltale Games játékinak a többsége, úgy legnagyobb sajnálatomra a The Walking Dead is alaposan elvérzett az irányíthatóság tekintetében. Mivel nem egy point and click kalandról beszélünk, ezért hősünket billentyűzet segítségével irányítjuk - természetesen fix háttér előtt -, ám amennyiben nem úgy és nem arra mozgunk, amerre a program szeretné, akkor könnyen elakadhatunk a tereptárgyakban. Mindezt alaposan megnehezíti, hogy a kamerakezelés is elég rossz lett, és bár ezúttal már egérrel is mozgathatjuk a képernyőt, az adott pályarészt nagyon gyakran még így sem látjuk át teljesen.
Szerencsére a kezelőfelület esetében nem kellett csalódnunk a játékban. Habár jómagam rendkívül hiányoltam a valóban használható és tárgykombinálásra is alkalmas inventoryt, az a tény, hogy a fejtörők csak másodlagos szerepet képviselnek az alkotásban, máris megmagyarázza, hogy miért döntöttek emellett a lehetőség mellett a készítők. Nagyon ötletes és könnyedén használható lett egyébiránt a karakterekkel vagy tárgyakkal való interakció lehetősége, hiszen mindent elintézhetünk az egér görgője, valamint a bal egérgomb segítségével.
Játszhatóság: A The Walking Dead ugyebár egy öt részes sorozatból fog majd végérvényesen összeállni egy nagy egésszé. Ez annyit jelent, hogy egy-egy epizód 2-3 óra alatt könnyedén kijátszható, ami - tekintve a játék milyenségét - igencsak kevés, annak ellenére is, hogy ezt a tulajdonságot majd később, az összes felvonás megjelenését követően lehet csak objektíven megítélni. Én az első epizódot kicsit rövidnek éreztem, de nem is lehet vitás, hogy egyben reprezentatívnak is!
Intelligencia, nehézség: Ritka eset - főleg egy kalandjáték esetében -, hogy a kissé könnyűre vett nehézségi fokozat miatt kell pontot levonnunk egy adott címtől, de a The Walking Dead sajnos rászolgált. Az első epizódban ugyanis annyira másodlagos szerepet kaptak a fejtörők, hogy szinte semmiféle nehézség, semmiféle kihívás nincs benne a harcok és a közérthető problémák megoldásán túl. Az alkotás ettől még izgalmas és érdekes, képes lekötni az embert, de számomra nagyon hiányoztak azok az igazi, agyafúrt feladványok, amelyek helyenként sikeresen meg-megakasztották a régi Telltale-kalandokat is.
Hangok, zene: Amik viszont kétségtelenül fantasztikusra sikerültek a The Walking Deadben, azok a hangok és a zenék. A muzsikák többnyire a filmsorozatban hallott dallamokat kívánják visszaidézni számunkra, míg a szinkronok és egyéb hangok egyszerűen csak rendkívül jól el lettek találva, ami alapvetően a legtöbb Telltale Games által készített játék esetében jellemző volt a múltban.
Összefoglalás: Habár még csak az első epizódot tudtuk kijátszani, azt már most ki merjük jelenteni, hogy kalandjáték ide vagy oda, egy méltó, de nem hibátlan játékos adaptáció született a The Walking Deadhez. A fejtörők szinte teljes hiánya és az irányítás sokadszori elrontása ugyanis esetünkben megbocsáthatatlan, még akkor is, ha ezzel szemben kitűnő a történet és egyedi a megvalósítás is. Ha a későbbi epizódokban legalább a fejtörők visszakerülnek a játékba mint hangsúlyos elemek, akkor nem lesz gond a sorozattal, de az első rész sajnos közelébe sem ért a tökéletesnek. Ettől eltekintve is minden The Walking Dead-rajongónak kötelező, mert a franchise jellegzetes hangulata az első percektől az utolsóig körüllengi a végeredményt!