Diablo 3

Diablo 3

2012. május 26. 07:35, Szombat
Mindettől eltekintve, akár egyedül játszunk, akár néhány barátunk oldalán, a karakterválasztást semmiképpen sem fogjuk elkerülni. A játékban ugyan alaposan át lettek nevezve a különféle kasztok, de alapjaiban azért mégis szinte teljes egészében megegyeznek a Diablo 2-ben megismertekkel. Így például olyan szereplőkkel találkozhatunk, mint például a Witch Doctor, a Barbarian, a Monk, a Wizard és a Demon Hunter. Ezek közül a barbár már közvetlenül helyet kapott az elődben, a Wizard megfelel a Sorceress-nek, a Witch Doctor egyenlő a Necromancerrel, a Demon Hunter az Amazonnal, a Monk pedig a Paladin szerelmesei számára jelenthet alternatívát, annak ellenére is, hogy az első Diablóhoz érkezett Hellfire kiegészítőben már helyet kapott egy ilyen nevet viselő szereplő.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Választott főhőseink küllemét sajnos még mindig nem tudjuk személyre szabni a játékban - ez pedig jó újdonság lehetett volna a készítők részéről -, így szinte csak a nevét és a nemét tudjuk meghatározni, illetve ahogyan haladunk majd előre a pályákon, úgy a különféle páncélok segítségével a ruházatát. Ha már így belekóstoltunk, akkor máris térjünk át a játékmenetre, amelyről nagyon felületesen vizsgálódva megállapítható, hogy szinte teljes egészében a Diablo II-ben megismert szisztémára épül fel, így tehát négy fejezetet élhetünk majd át, mindegyikben több fő- és mellékküldetést végezhetünk el, zárásként pedig minden esetben le kell gyűrnünk egy nehezebb főellenfelet. Ez a sablon szinte ráhúzható a teljes alkotásra, de az alapok - a kezelőfelület, a stílus vagy a háttérben meghúzódó mechanizmus - is ismerősek lesznek majd a korábbi részek szerelmeseinek, ugyanakkor akad azért néhány pont, amelyek merőben megváltoztak, vagy teljes újdonságnak tekinthetők például a második felvonáshoz képest.

Ezek közé az újdonságok közé tartozik többek között a fejlődési rendszer, amelynek köszönhetően karakterünk tulajdonságaira nincsen közvetlen hatásunk, de bizonyos szintenként újabb - aktív és passzív - képességek válnak elérhetővé hozzá, amelyek közül már mi válogathatunk szabadon. Sőt, szintén reformértékű, hogy az egyes képességek - amelyek többsége valamilyen támadás vagy védekezés lesz - immáron megerősíthetők vagy kibővíthetők különféle rúnakövek segítségével is.

Óriásit fejlődött ugyanakkor az elődhöz képest a craft-rendszer - a készítők érezhetően a World of Warcraftból csenték el az alapötletet -, de szinte több száz olyan apróság is a listára írható, amelyek hasznos, ám a keményvonalas rajongók számára talán felesleges újításoknak tekinthetők, ezt többnyire az adott játékos vérmérséklete dönti el. A harmadik részben például egy portálkő segítségével már akár a küldetés kellős közepén is visszamehetünk a közeli városba azért, hogy eladjuk az ellenfelekből és a széttört berendezésekből kipottyant cuccokat, de alkalmazhatjuk az aukciós házat is erre a célra.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékban immáron a felszedhető aranytallérokra nem kell egyesével rákattintani, azokat automatikusan felszedhetjük, a tárgyak között azonban továbbra is válogathatunk, míg segítőinket immáron magunk szerelhetjük fel fegyverekkel, és nem kell félnünk attól sem, hogy egy esetleges elhalálozás esetén mindent elveszítünk, ha ugyanis alulmaradunk a harcokban, azt csak felszerelésünk épsége bánja, amelyeket egy kereskedőhöz látogatva néhány aranytallér segítségével könnyedén reparálhatunk. Mindez azonban csak néhány kiragadott apróság a sok közül, amelyek éppen elegendő mennyiségben lesznek megtalálhatók a játékban ahhoz, hogy azonnal levegyék a lábukról a játékosokat.

Hiszen mit is vártunk a Diablo 3-tól? Egy olyan, tulajdonképpen a Diablo 2-n alapuló folytatást, amelyben az illetékesek megvalósítanak ugyan néhány újdonságot, de a jól ismert és már korábban megszeretett momentumokat meghagyják benne. Ebben a tekintetben a játék mondhatni kitűnőre vizsgázott, eltekintve olyan negatívumoktól is, minthogy a közösségi élmény nem fejlődött annyit, mint amennyit elvártunk volna tőle. 2012-ben ugyanis milyen kooperatív játék az, ahol nem tudunk in-game hangos csevegést folytatni a társainkkal, illetve nem tudunk nemzetek szerint barátokat szűrni? Sajnos azonban nem ez a játék legnagyobb negatívuma...

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások