Sleeping Dogs

Sleeping Dogs

2012. augusztus 18. 17:16, Szombat


Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: United Front Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es vagy Athlon X2 2,7 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon 3870 grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Bármilyen Quad Core processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 560 vagy ATI Radeon 6950 grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: True Crine-sorozat, GTA-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

A Sleeping Dogs neve a legtöbb játékosnak újként csenghet, hiszen nem egy bejáratott franchise sokadik epizódjáról van szó, hanem egy – vélhetően – új sorozat kezdő darabjáról. Ez a megállapítás azonban alaposan sántít, ha ismerjük a projekt előéletét, merthogy a Sleeping Dogs története egészen 2008-ig vezethető vissza, mikor is az Activision bejelentette, hogy a United Front Games fejlesztésében elkészítik az eddig két kiváló részt megért True Crime-sorozat harmadik epizódját.

A munkálatok annak rendje és módja szerint meg is kezdődtek, viszonylag csendben, de azért intenzíven készült a háttérben a játék, majd 2011 elején derült égből villámcsapásként érkezett a hír, miszerint az Activision kihátrált a projekt mögül, így a United Front Games munka nélkül, a True Crime: Hong Kong pedig kiadó nélkül maradt. Ez az áldatlan állapot viszont nem tartott túl sokáig, hiszen a Square Enix egyre nagyobb érdeklődést mutatott a félkész alkotás iránt, ami egészen odáig vezetett, hogy a kiadó felajánlotta a készítőknek a munkálatok folytatásának lehetőségét. A paktum meg is köttetett a két fél között, de arról álmodni sem mertek, hogy az Activision eladja a True Crime névhasználati jogait, ezért úgy döntöttek, hogy néhány apróság megváltoztatásával új címet adnak a közös gyermeknek. Így született meg a Sleeping Dogs!

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hogy a játék mennyit, de legfőképpen miben változott az eredeti tervekhez képest, azt nyilván csak a készítők tudják, az viszont biztos, hogy a végeredmény azonnal odakerülhet majd a legjobb sandbox akciójátékok közé, méghozzá olyan címek mellé, mint például a Grand Theft Auto vagy a Saints Row. A Sleeping Dogs ugyanis egy hatalmas, szabadon bejárható területtel rendelkező külsőnézetes akciójáték lett, amelyben Hong Kong alvilágába csöppenhetünk bele egy igencsak velős, mindemellett pedig fordulatos és izgalmas történet segítségével.

A sztori főhősét Wei Shennek hívják, aki a San Francisco-i rendőrség kötelékében szolgált évekig, ám Ázsiába visszavezethető gyökerei és rasszjegyei miatt felkérést kap, hogy csatlakozzon egy időre kínai kollégáihoz, mert az ország városában egyre nagyobb szerepet jut a Sun On Yee alvilági szervezet, amelybe Weinek előbb be kell épülnie, majd amennyiben sikeresen végrehajtotta küldetését, fel is kell számolnia azt. Mivel a történet folyamán ebből kifolyólag hősünk állandóan kardélen táncol, ezért már most borítékolhatjuk a meglepő fordulatokat és az éles helyzeteket, hiszen nem csak a rendőrségnek, az alvilágnak is jó informátorai vannak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Fentebb már kijelentettük, hogy a Sleeping Dogs egy sandbox akciójáték, vagyis gyengébbek kedvéért leginkább például a GTA-sorozattal lehetne párhuzamba állítani. Ez annyit jelent, hogy betöltését követően elfelejthetünk mindenféle linearitást, a hangsúly ugyanis a féktelen szabadságon lesz, valamint egy hatalmas, szabadon bejárható virtuális városon, amelyben bárhová elmehetünk és szinte bármit megtehetünk. Habár Hong Kong a valóságban sem egy olyan metropolisz, ahol az ember szívesen elmerülne a kínai kultúra rejtelmeiben és a városnézésben, de a fejlesztőknek mégis sikerült megtölteniük élettel és bájjal a területeket, és legyen szó szűk sikátorokról vagy hatalmas toronyházakkal szegélyezett széles utcákról, a hangulat folyamatosan adva lesz, akárcsak az állandó felfedezési kényszer.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások