Sleeping Dogs

Sleeping Dogs

2012. augusztus 18. 17:16, Szombat
Grafika: Az tény ugyan, hogy a Sleeping Dogs nem a legszebb videojáték, ami valaha is készült a piacon, de a sandbox címek között egyértelműen ott van az élbolyban. Talán nem tűéles minden egyes textúra és nem tökéletes minden egyes animáció, de a hatalmas virtuális világ jól berendezett, szépen kidolgozott és egyben töltési idők nélkül szabadon bejárható. Ha mindemellett figyelembe vesszük még, hogy a végeredmény rendkívül hangulatos és optimalizált, akkor talán nem is kell tovább magyarázni a maximális pontszám miértjét.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelületet tekintve a Sleeping Dogs nem hoz túl sok újdonságot a stílusba, leginkább a GTA-sorozattal hozható párhuzamba, de az irányíthatóság esetén már akadnak azért hiányosságok, amelyek leginkább a harcrendszerhez és az autóvezetéshez köthetők. A harcok ugyanis később hajlamosak átláthatatlanná válni, így minél több kombó áll a rendelkezésünkre, annál nehezebb lesz a kezelés is, az autóvezetés pedig leginkább a gyorsabb tempók esetén lehet szokatlan, hiszen a járművek olyanok, mintha súlytalan és minden egyéb fizikai tulajdonságot nélkülöző dobozok lennének. Emiatt ugyan az efféle akciók és versenyek rendkívül pörgősnek tekinthetők, de hosszú időbe telik, míg hozzászokik az ember.

Játszhatóság: A Sleeping Dogs kampánya valamiért lényegesen rövidebbre sikerült, mint a legtöbb sandbox akciójáték fő történeti szála. Habár rengeteg mellékes feladatunk is akad, de az a 10-12 óra, amit a sztorival el lehet tölteni, egy GTA-hoz képest például kevésnek tekinthető. Mindezt tetézi még, hogy a játékból kimaradt a többjátékos mód, ami nagy hiba volt, de túlságosan így sem panaszkodhatunk a végeredményt tekintve.

Intelligencia, nehézség: Sem a mesterséges intelligenciával, sem a nehézséggel nem lesz semmiféle problémánk a Sleeping Dogs esetében, hiszen az illetékesek igyekeztek rátalálni egy egészséges aranyközépútra, ami végigvezet minket a teljes játékon, egyszóval úgy lesz a végeredmény kellemesen nehéz és teljesíthető, hogy mellette azért kihívás is akad bőséggel. Néha ugyan akadhat probléma az ellenfelek viselkedésével – főleg az autós üldözések közben tapasztalhatunk komoly csalásokat –, de összességében sikerült elfogadható minőséget elérniük a készítőknek.

Hangok, zene: Nem is tekinthető manapság sandbox játéknak az a cím, amelyikben nem szólalnak meg – leginkább a rádióból – ismertebbnél ismertebb zenék, méghozzá a lehető legkülönfélébb stílusokból. Nincs ez másként a Sleeping Dogs esetében sem, ahol a klasszikus muzsikák hívei éppen úgy megtalálják kedvenceiket, mint a metal zene kedvelői, mindemellett pedig még a szinkronhangok is kiemelkedőnek tekinthetők.

Összefoglalás: Habár hosszú még az idei esztendő, de az év végi listákon 2012 meglepetéseként minden bizonnyal sokaknál szerepelni fog a Sleeping Dogs név. A United Front Games alkotásáról ugyanis sokáig úgy hittük, hogy minőségi problémák miatt mondott le az Activision, a valóságban azonban a végeredmény egy olyan potenciális sandbox akciójáték lett, amely talán nem tudja majd megszorongatni a GTA V-öt, de annak megjelenéséig legalább kimagasló élményben részesíti a stílus rajongóit. Ha szereted az óriási szabadságot egy videojátékon belül, itt az ideje, hogy kipróbáld a Sleeping Dogs-ot.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások